Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:25
Ik ben op zoek naar een nieuwe TomTom. Heb al wat rond zitten kijken, maar ben de kluts een beetje kwijt wat betreft de series (Go/Start/Via/One/XXL Classic etc).

Ik wil graag een TomTom met lifetime maps. Ook een niet te groot scherm (MediaMarkt had een aantal modellen staan die ik echt te groot vond, geloof met een 6" scherm).

Eisen:
Lifetime maps
Liefst uitbreidbaar geheugen (las in aantal reviews dat sommige apparaten niet geupdate kunnen worden omdat ze bijna vol zitten)
Snel, heb een hekel aan trage interface
Niet al te groot scherm (4" / 5")

Qua kaart: zal voornamelijk in NL gebruikt gaan worden, verder soms Duitsland/Frankrijk ofzo.

Budget is ongeveer 130 euro.

Wie is een beetje op de hoogte, en kan mij wat tips geven? Het is op internet ook lastig zoeken door het grote aantal modellen.

P.S. Keuze voor TomTom staat vast, dus hoe goed bedoeld ook, een Navigon ofzo heb ik geen interesse in ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2014 17:52 ]

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik voel me geroepen me ff te melden.
Net drie dagen de 6 inch versie met LTM die jij te groot vindt :*)
Daarvoor eens flink gegoogeld op de mogelijkheden van een TT met LTM en rond de 150 euro.

Ik had gekozen voor de volgende in eerste instantie wegens de prijs en de mogelijkheden:

http://www.gpsshop.nl/pro...233.4.4.utmcsr=kieskeurig|utmccn=
Toch de start 60 e gekocht ivm. het relatief kleine prijsverschil en 6 inch leek me wel leuk.

Let scherp op de prijzen want je betaald soms zo 40 a 50 euro meer bij een andere aanbieder.

[ Voor 8% gewijzigd door Daniel36 op 09-06-2014 18:01 ]

• ThinkPad
Bedankt, die Start 20M valt iig binnen het budget.

Maar de 'Start' is de budget serie volgens mij? Hoe zit het qua snelheid dan? Ik vraag me namelijk ook af waar het verschil tussen de 'Start' serie en de 'Via' zit. Prijsverschil is namelijk erg klein (10/20 euro).

Qua kaarten zoals gezegd: NL, DE, FR

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2014 18:02 ]

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Snelheid is prima imho, ik had een Start 25 E en nu een Start 60 E.

• ThinkPad
Oke.

Maar waar zit het verschil dan in met een 'Via' bijv.? Daar kan ik niet echt achter komen.

[ Voor 71% gewijzigd door ThinkPad op 09-06-2014 18:07 ]

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Op de 60 wel, 20 weet ik niet.
Wellicht staat het op de site van TT.

• ThinkPad
Ik denk dat ik voor de pricewatch: TomTom Start 20 M (Europa) ga. Volgens mij is dat de goedkoopste TomTom met lifetime maps.

Nog wel even kijken of ik nog ergens een kortingscode ofzo kan scoren/actie afwachten.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 10-06-2014 09:13 ]

• ThinkPad
De Start 20 is binnen. Nu MyTomTom enzo instellen, maar daar gaat het al fout, leuke eerste kennismaking zo met dat nieuwe systeem van TomTom (ipv het vroegere TomTom Home) :')

Heb de applicatie geinstalleerd, en sluit daarna TomTom aan, daarna opent iets in de browser, maar telkens krijg ik daar een foutmelding bij het koppelen aan m'n account. Ook het aanmaken van een nieuw account (op naam van m'n vriendin) en daaraan koppelen wil niet, ik krijg dezelfde foutmelding.

Heb het op OS X Mavericks met Safari geprobeerd, en W7 met Chrome en IE11....

Heb maar even een tweetje eruit gegooid naar @TomTom , hopelijk weten ze een oplossing. Kan de TomTom nu ook al wel gebruiken, maar wil hem natuurlijk graag updaten naar nieuwste kaarten/POI's.

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ja, dat klinkt helaas wel bekend.
Ik kon de mijne eerst ook niet aan mijn account gekoppeld krijgen.
Stug doorklooien en uiteindelijk probleem opgelost blijkbaar.
Mijn broer heeft een Mio en die kan helemaal niet updaten zegt ie.
Nog eens een keertje met hem bekijken denk ik.

• ThinkPad
Het is inmiddels gelukt, op OS X. TomTom adviseert dat je beter met Chrome kunt doen ipv Safari (zelf uit moeten vinden ergens op hun help pagina).

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

stelletje feestneuzen, ik gebruik altijd chrome.
Pagina: 1