Toon posts:

Videokaart World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, mijn naam is Lu en ik heb een vraagje...
Voor mijn zoontje ben ik op zoek naar een redelijke (betaalbare) videokaart
om World of warcraft op te gamen zonder dat zn beeld hapert of lags geeft, iemand een suggestie?

Alvast bedankt :)

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Kan je ons iets meer vertellen over:

1. Je budget
2. De specificaties van de computer (met name voeding, moederbord & processor)

Als je ons deze informatie kan geven dan kunnen wij een suggestie doen :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28
Resolutie waarop er gespeeld gaat worden?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik een foto meeplaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie hier iets aan?

Afbeeldingslocatie: http://i1181.photobucket.com/albums/x438/Luluonia/code0_zps19af3d9f.jpg

Verwijderd

Als je nu ook nog budget en resolutie van het scherm toevoegt komen we een heel eind :)

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik de resolutie?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

> CAA

Afhankelijk van je Windowsversie, maar:
Op je bureaublad klikken met rechter muisknop -> eigenschappen.

[ Voor 96% gewijzigd door Edmin op 09-06-2014 17:44 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02 13:04

two

Om even te melden, de meeste GPU's van 120 euro zullen je CPU al flink bottlenecken. Dit komt omdat je processor te traag is om WoW op hogere resoluties te draaien.

Maar er zit zeker nog verbetering in.

pricewatch: Asus R7 250-1GD5

Zoiets zal al een hele grote verbetering zijn, ongeacht je resolutie :)

Vaak staat die op de achterkant voor de monitor, daarnaast kun je ook even googlen hoe je achter de resolutie van je monitor komt... We geven advies, gratis en voor niets maar dan wordt er ook eigen inzet verwacht.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Met welke er nu in zit draait ie ook prima op WoW, hij heb de laatste tijd alleen dat het beeld bevriest en het beeldstuurprogramma er mee stopt en herstelt, ik kreeg het advies een nieuwe videokaart

• two

two

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:48:
Met welke er nu in zit draait ie ook prima op WoW, hij heb de laatste tijd alleen dat het beeld bevriest en het beeldstuurprogramma er mee stopt en herstelt, ik kreeg het advies een nieuwe videokaart
Kan inderdaad een GPU zijn die aan het overlijden is. Je zou een verse installatie van Windows kunnen proberen maar ik zou in jou geval gewoon voor een nieuwe GPU gaan.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
aha ok dat is wat duidelijker :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:14

Zerora

Ik Henk 'm!

Kan ook zijn dat de PC gewoon te warm wordt en de GPU (videokaart) helemaal niet het probleem is. Heb hetzelfde een aantal jaar geleden gehad en bij was de CPU (processor) die te warm werd. Maar dat wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is. Er kunnen verschillende oorzaken zijn.

Maak de PC eens open om te kijken of niet teveel stof enzo inzit. Wellicht los je daar al iets mee op. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 09-06-2014 17:54 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
mimang schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:45:
Om even te melden, de meeste GPU's van 120 euro zullen je CPU al flink bottlenecken. Dit komt omdat je processor te traag is om WoW op hogere resoluties te draaien.

Maar er zit zeker nog verbetering in.

pricewatch: Asus R7 250-1GD5

Zoiets zal al een hele grote verbetering zijn, ongeacht je resolutie :)

Vaak staat die op de achterkant voor de monitor, daarnaast kun je ook even googlen hoe je achter de resolutie van je monitor komt... We geven advies, gratis en voor niets maar dan wordt er ook eigen inzet verwacht.
Kan ik dat probleem van de processor oplossen?

• two

two

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:54:
[...]

Kan ik dat probleem van de processor oplossen?
Niet geschoten is altijd mis ;)

Het zou kunnen. Probeer het maar. Als het na een tijdje pas op komt spelen zou het heel goed kunnen kloppen.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
knal ik er een andere processor in? ik heb hier zo geen verstand van de computer is een zelf gebouwde
maar er is gewoonweg veel aan vervanging toe vrees ik :(

Verwijderd

Topicstarter
is dit iets?
Afbeeldingslocatie: http://i1181.photobucket.com/albums/x438/Luluonia/20140609_175022_zpsc62b6590.jpg

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:59:
knal ik er een andere processor in? ik heb hier zo geen verstand van de computer is een zelf gebouwde
maar er is gewoonweg veel aan vervanging toe vrees ik :(
Dat zal weinig uitmaken. Het systeem is verouderd dus hedendaagse processoren zullen niet op het moederbord passen.
Het klinkt misschien stom maar investeren in een nieuw systeem is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik ga iemand vinden die hier verstand van heeft en daar samen met me naar wilt kijken :)

Verwijderd

Instaleer msi afterburn, daarmee kan je zien hoe warm je componenten worden tijdens het gamen, kan je al zien of het een tempratuursprobleem is of niet.

• two

two

Switchie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:01:
[...]

Dat zal weinig uitmaken. Het systeem is verouderd dus hedendaagse processoren zullen niet op het moederbord passen.
Het klinkt misschien stom maar investeren in een nieuw systeem is waarschijnlijk de goedkoopste oplossing
een r7 250 is in dit geval goed genoeg hoor :)

Signature

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mimang schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:07:
[...]

een r7 250 is in dit geval goed genoeg hoor :)
In principe wel maar meneer/mevrouw begon ook ineens over het vervangen van de CPU aangezien dat wss de volgende bottleneck zal zijn. Daar op vooruitlopend is het goedkoper om 1 keer nieuw te kopen dan steeds een verouderd systeem te updaten :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• two

two

Switchie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:11:
[...]

In principe wel maar meneer/mevrouw begon ook ineens over het vervangen van de CPU aangezien dat wss de volgende bottleneck zal zijn. Daar op vooruitlopend is het goedkoper om 1 keer nieuw te kopen dan steeds een verouderd systeem te updaten :)
ach ach... het is een systeem voor zijn zoontje, die zal nooit roepen over dat de CPU te sloom is hoor :P

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:01:
[...]

Niets klinkt stom :)

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat mimang ook al aangeeft, ik zou eerst even de GPU vervangen door zo'n R7-250.
Anders wat sommige misschien denken, een HD2600XT is sinds het uitkomen van WoW 5.x (MoP) niet echt meer voldoende om nog een redelijke FPS te halen in minimaal GOOD settings.
Tevens heeft WoW tegenwoordig ook een vrij goede multi-cpucore support.
Het zou dus ook wel eens kunnen lonen om eens te shoppen in http://tweakers.net/serie/777/core-2-quad/aanbod/ voor een upgrade van je CPU. Ik kan alleen niet met zekerheid zeggen of een Q8xxx of Q9xxx reeks meteen zou werken in je mainbord. (probeer even te achterhalen wat voor mainbord je hebt). Eventueel kun je met de verkopende tweaker afspreken dat je hem ter plaatse mag testen of deze compatible is met je mainbord.
Een 2e WoW systeem heeft hier lange tijd gedraait op een Q9450 met een Radeon7870, draaide perfect op Ultra met een vloeiende framerate, ook tijdens 25man raids.

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik het beste hier ook rekening mee houden

http://www.vgrequirements...raft-warlords-of-draenor/

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:41

Taygeta

KTM 790 Adventure

ik vind het altijd zonde om veel geld te investeren in zo'n oud bakkie. Dan zou ik voor een nieuwe budget game pc gaan. Probleem is meestal dat het voor even werkt. Vervang je nu de videokaart, moet je volgende keer de cpu vervangen, dat weer gekoppeld is aan het moederbord. dan blijf je bezig. Maarja dat is my 2 cents.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp, of gewoon investeren in nieuw materiaal

• two

two

Taygeta schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:25:
ik vind het altijd zonde om veel geld te investeren in zo'n oud bakkie. Dan zou ik voor een nieuwe budget game pc gaan. Probleem is meestal dat het voor even werkt. Vervang je nu de videokaart, moet je volgende keer de cpu vervangen, dat weer gekoppeld is aan het moederbord. dan blijf je bezig. Maarja dat is my 2 cents.
Klopt, maar je kunt niet in iemand zijn portemonnee kijken hè. ;)

Daarnaast zou ik nu gewoon voor die GPU upgrade gaan (die draenor ook moet kunnen hebben) en over 1 jaar / 1.5jaar voor een nieuwe PC gaan en de GPU op Vraag en Aanbod zetten.

Signature

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

De goedkoopste oplossing is je pckast openmaken en kijken wat je dan aantreft. Wellicht zitten de koelribben vol stof. Blaas/zuig je die schoon en heb je waarschijnlijk je probleem verholpen.

Vraag 2 is dan, was dat het probleem?
Zo nee, dan kun je altijd nog kijken óf en hoeveel geld je eraan wil spenderen.

Hoi!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:41

Taygeta

KTM 790 Adventure

mimang schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:27:
[...]

Klopt, maar je kunt niet in iemand zijn portemonnee kijken hè. ;)

Daarnaast zou ik nu gewoon voor die GPU upgrade gaan (die draenor ook moet kunnen hebben) en over 1 jaar / 1.5jaar voor een nieuwe PC gaan en de GPU op Vraag en Aanbod zetten.
Dat uiteraard. Maar dat weten we niet, dus gooi even balletje op ;) misschien gaat hij rollen :+

Verwijderd

Topicstarter
mimang schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:13:
[...]

ach ach... het is een systeem voor zijn zoontje, die zal nooit roepen over dat de CPU te sloom is hoor :P
Haar zoontje haha, het gaat om 2 pc's die van mezelf en van hem, die van mn zoontje doet alleen tijden het gamen vreselijk haperen dus die moet echt vervangen, maar dat hoeft geen honderden euros te kosten snap je hij is 12 :)

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:53:
Kan ook zijn dat de PC gewoon te warm wordt en de GPU (videokaart) helemaal niet het probleem is. Heb hetzelfde een aantal jaar geleden gehad en bij was de CPU (processor) die te warm werd. Maar dat wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is. Er kunnen verschillende oorzaken zijn.

Maak de PC eens open om te kijken of niet teveel stof enzo inzit. Wellicht los je daar al iets mee op. ;)
Dat doe ik netjes schoonmaken van binnen, dankjewel voor de tip :)

Verwijderd

Topicstarter
mimang schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:13:
[...]

Zowel mn zoontje als ik gamen WoW en hij heeft wel degelijk last van als zn battleground lagged hoor :P

• two

two

Dan zal zo'n kaartje genoeg zijn voor je zoontje, weet het eigenlijk wel zeker. Dan zal in ieder geval op de laagste instellingen het prima lopen.

Tip: je kan een post editten, dat doe je door op edit te klikken. Zo kan je er iets aan toevoegen. Dat hebben we liever dan dat je 3x achter elkaar post.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
EWK schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:32:
De goedkoopste oplossing is je pckast openmaken en kijken wat je dan aantreft. Wellicht zitten de koelribben vol stof. Blaas/zuig je die schoon en heb je waarschijnlijk je probleem verholpen.

Vraag 2 is dan, was dat het probleem?
Zo nee, dan kun je altijd nog kijken óf en hoeveel geld je eraan wil spenderen.
Ik ga iemand in mijn woonplaats zoeken die even een kijkje in de kast wil nemen en me advies hierin kan geven :)

• two

two

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 18:39:
[...]

Ik ga iemand in mijn woonplaats zoeken die even een kijkje in de kast wil nemen en me advies hierin kan geven :)
Als dat niet lukt kun je ook even een paar kiekjes maken van de binnenkant van je kast, kunnen we hier zo met een paar blikken beoordelen of dat het probleem is.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik morgen eens even doen, tot zover alvast bedankt voor het meedenken en de informatie
slaaplekker allen en bedankt :)
Pagina: 1