Hdd wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views

• Applepiez
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01 16:11
Hallo mensen,
Laatst heb ik mijn eigen pc in elkaar gezet en vandaag ging ik het besturingssysteem erop zetten (windows 8 64 bit) Alles verliep vlekkeloos. Ik had direct verbinding met internet. Nadat ik een paar basis programma's + office had geïnstalleerd ging ik naar computer en zag tot mijn grote verbazing dat de hdd niet werd herkend.
Alles kwam op de ssd.
ik heb de drivers al gecheckt en alle aansluitingen wat kan het zijn?
Mvg Reijer/Applepiez.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 19:33

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Herkent de bios hem -> Nee , kabels (sata en voeding kabels controleren).
Is de sata aansluiting enabled in bios?

Herkent windows hem wel, maar kent geen schijfletter toe?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:17

Eagle Creek

Breathing security

Alles kwam op de ssd.
Maar ook al was de schijf wel herkend, dat zou dat ook gebeuren. Je moet immers zelf als gebruiker opgeven waar je iets wilt installeren.

Vergeet a.u.b. niet je drivers te installeren. Dat alles automatisch herkend lijkt te worden, wil niet zeggen dat alles op de juiste manier automatisch herkend is.

[ Voor 33% gewijzigd door Eagle Creek op 09-06-2014 15:36 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Applepiez
Hij wordt dus hier wel herkend:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2mmvk1w.png
Maar hier dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/qpfn8n.png

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58
Via schijfbeheer de hardeschijf even formateren waarschijnlijk ;)

Hij herkent de hardeschijf wel in apparaat beheer, wat betekend dat de schijf wel beschikbaar is. Maar met schijfbeheer moet je de hardeschijf indelen. Pas als hij partities heeft en deze drive letters hebben zul je hem bij deze computer zien ;)

[ Voor 65% gewijzigd door GoldenBatt op 09-06-2014 15:39 ]

Specs!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-12-2025

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

En daar kom je als volgt;
Configuratiescherm - Systeembeheer - Computerbeheer - Schijfbeheer (links)

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

• Applepiez
Wat moet ik hier nu doen?
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2111i4z.png
Je ziet hierbij trouwens wel dat de hdd soort van wordt herkend.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:58
Rechtermuis knop op de hardeschijf die niet toegewezen zegt, dan optie formateren. (al kan hij nog iets mopperen over initializeren misschien, maar dat kan je ook zo aanklikken)

Windows zal m automatisch wel op NTFS willen formateren, let daar ff op. Fat of Fat32 is niet handig, verder kun je dingen als cluster grote enz vaak wel redelijk op auto laten staan ;)

Hardeschijfen welke niet zijn ingedeeld, USB sticks en cd spelers zie je altijd hier tussen staan tevens. Zo kun je ze andere schijf letters geven, formateren (leeg gooien) en andere dingen, erg handig :)

[ Voor 37% gewijzigd door GoldenBatt op 09-06-2014 15:49 ]

Specs!

Verwijderd

Hoi Applepiez,

Hoe je een hardeschijf kunt formatteren in Windows is iets wat je prima kunt opzoeken met wat googlen, inclusief plaatjes en helemaal newbie-proof. Daar heb je GoT niet bij nodig. GoT is er alleen voor als jij er echt niet uitkomt na het verrichten van je 'huiswerk' zoals wij dat noemen. Tevens dient dit te blijken uit je startpost waarin informatie behoort te staan waaruit kan worden opgemaakt dat je inderdaad je huiswerk gedaan hebt.

Om bovengenoemde redenen moet ik je topic sluiten. Ik ga er vanuit dat je inmiddels genoeg informatie hebt om verder te kunnen.

Vriendelijke groet,
CiPHER
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.