probleem afspelen fimpjes door flash

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Beste,

Als ik op mijn macbook air 2011 met Chrome de filmpjes (reviews en dergelijke) van jullie website wil afspelen, wordt er automatisch gekozen voor flash. Dit maakt het voor mij onmogelijk om bv het filmpje in 1080p te bekijken. Mijn laptop begint te blazen als een gek, wordt heel warm en vooral het filmpje stottert langs alle kanten.

Als ik echter op mijn gsm/tablet dit probeer af te spelen, waar flash niet geinstalleerd is dan wordt dit filmpje met html5 afgespeeld en dan heb ik van bovenstaande problemen totaal geen last. Als ik in Chrome mijn user agent veranderd naar bv een iPad, dan kiest hij opeens wel voor html5 en kan het filmpje eveneens vlot afgespeeld worden.

Is het mogelijk om mensen in het vervolg de keuze te geven hoe ze filmpjes willen afspelen? Of gewoon standaard voor html5 gaan? Ik kan niet echt een reden bedenken waarom je uberhaupt flash zou willen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Flash blocker installeren of flash er helemaal afgooien...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
ik heb een flashblocker, maar deze zorgt er gewoon voor dat flash niet automatisch begint te spelen, tenzij ik toestemming geef.
Voorts is het vrij lastig om flash er af te gooien, daar dit ingebakken in Google Chrome zit...

Ik zou uiteraard elke keer ik een filmpje wil zien de link kunnen openen in Safari. Maar dit kan toch de bedoeling niet zijn ? Gebruiksvriendelijk is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Geef eens een linkje naar een filmpje waar het fout gaat. Ik gebruik ook een MBA (2010) met Chrome...

Laat maar. video: Voorbeschouwing E3 2014 gaat bij mij inderdaad ook fout als ik hem full screen zet. 1080p gebruiken slaat overigens nergens op want dat kan je scherm niet aan. 720p doet het echter ook niet echt lekker. Dus ik ben het wel met je eens eigenlijk. Zou standaard html5 moeten zijn.

Ik had er nooit last van, wat ik kijk die filmpjes toch nooit.

[ Voor 68% gewijzigd door Fiber op 09-06-2014 15:52 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
ik heb een tweede monitor aan mijn MBA hangen die wel 1080p is, dus voor mij heeft dat wel zin.