Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mobiele laptop voor studie (max. €800)

Pagina: 1
Acties:

• MissyX
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04-2024
Hoi iedereen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe laptop die ik voornamelijk voor mijn studie ga gebruiken. Ik moet nogal wat programmeren, simulaties draaien en met grote datasets werken en zal dus wel een krachtige processor en genoeg fysiek geheugen nodig hebben. Een full hd scherm lijkt me hierbij ook wel fijn.

Verder ben ik helaas niet zo sterk en zou ik dus een laptop willen die niet veel meer dan 2 kg weegt en een scherm dat niet groter is dan 15.6 inch. Dit omdat ik de laptop bijna dagelijks naar de universiteit mee wil slepen.

Wat het budget betreft wil ik het graag rond de 800 euro houden.

Ik werk nu nog op een Acer die net niet opstijgt, meerdere malen uitvalt en waarvan de accu het al jaren begeven heeft. Mijn aankoop heeft dus wel enigszins haast.

In de pricewatch vielen deze laptops me op:

pricewatch: Asus R510LD-CN021H

pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
Zijn de Acers van tegenwoordig echt niet meer zoals die van vroeger?

pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6004GMH)

Ik zou graag horen welke laptop jullie aanraden.

Thanks!

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
De Lenovo is in ieder geval een goed stevige laptop met een goede accuduur, goed toetsenbord, de sterkste processor en een ssd, maar hij weegt wel bijna 2,5 kilo, en heeft maar 4gb werkgeheugen en een minder sterke processor.

Acer heeft meer werkgeheugen, maar geen ssd en een ook die minder krachtige processor. En tja, bij ons op school worden Acers aangeboden, en daar zie ik ze achter elkaar kapot gaan (loszittende harde schijven, ratelen bij opstarten, rare vastlopers). Maar er zijn vast mensen die gewoon heel lang met een Acer kunnen doen.

Die Asus heeft een snellere processor dan de andere 2 een snellere processor dan de Acer, maar minder dan de Lenovo, maar minder werkgeheugen dan de Acer. Wel weer meer dan de Lenovo.

Ikzelf zou denk ik gaan voor de Lenovo vanwege het toetsenbord, de processor de accuduur en de ssd. Geheugen kan je zelf vervangen/bijprikken, dat hoeft geen probleem te zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Barts14 op 11-06-2014 18:01 ]

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:21
De Lenovo heeft een veel snellere processor dan de andere 2. Het is namelijk geen ultra low voltage i5 (Acer) of i7 (Asus), maar een full-voltage i5.

http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Denk er wel om dat je ssd en werkgeheugen kan vervangen. Een processor meestal niet.

De E540 staat ook in de Best Buy Guide van april als basislaptop.

reviews: Laptop Best Buy Guide: april 2014

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-11 19:04
Oeps, inderdaad, White Feather heeft helemaal gelijk. De Lenovo heeft een -M processor, terwijl de andere twee een -U processor hebben. Mijn fout! 8)7

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Je kan de lenovo ook naar eigen wens samenstellen op de site. je kan dan preciezer de laptop kiezen die je wilt. http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/
Bedenk wel dat de Acer een veel mooier scherm heeft op elk vlak op de resolutie na (die is gelijk), een sterke gpu heeft waar je op kan gamen en een slag lichter is. De voordelen van de Lenovo zijn al mooi belicht. Ik denk dat als je tussen deze modellen kiest, je moeilijk een foute keuze kan maken.