Windows verkenner werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfriedel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-01 12:28
Hallo,
ik krijg wel een paar keer per week de melding: Windows verkenner werkt niet meer, er wordt naar een oplossing van het probleem gezocht, en dan even later: verkenner wordt opnieuw opgestart.
Dit gebeurt vaak na een afkoppeling van externe schijf of usb stick.
Wat kan dit zijn?
Mvgr, Fred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Eagle Creek

Breathing security

Wat kan dit zijn?
Een uitbreiding van Verkenner, zoals een virusscanner.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:08

Fiber

Beaches are for storming.

Gebruik je wel de 'Veilig verwijderen' knop bij het afkoppelen van een externe schijf of usb stick...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfriedel
En wat kan ik eraan doen? Ben nog vergeten te melden dat het om een desktop pc met W7 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Welk OS?
Welke Service Pack?
Welke Virus scanner?
Is het reproduceerbaar? En zo ja, altijd op de zelfde methodiek?
Wat zegt o.a. Google?

Om een deductie te kunnen maken van de mogelijke oorzaken zijn er nog veel meer gegevens nodig dan dit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfriedel
Ja, dat doe ik altijd maar hij doet het ook soms zomaar als ik bezig ben dus niet altijd bij usb stick verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Alfriedel schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:29:
En wat kan ik eraan doen? Ben nog vergeten te melden dat het om een desktop pc met W7 gaat.
Wat dacht je van: Met muis klikken op "Hardware verwijderen" in notificatie balkje rechts onder in voordat je device los koppelt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfriedel
Virusscanner is Avira maar die heb ik al jaren de betaalde versie.
Google kan ik ook nog vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfriedel
Heb helaas nu geen tijd meer.
Google geeft talrijke antwoorden ga ik morgen maar mee aan de gang.
Bedankt voor het meeleven, Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dat had je eigenlijk als eerste moeten doen. Het is namelijk de bedoeling dat je zelf eerst op onderzoek gaat om je probleem op te lossen. Mocht het dan nog niet lukken, dan kun je in je topicstart aangeven wat je allemaal zelf al geprobeerd hebt (of met welke zoektermen je gezocht hebt).

Nu plaats je je probleem en leunt achterover totdat anderen met een oplossing komen (althans, zo komt het over).

Ik laat het topic nog even open (eigenlijk zou deze gesloten kunnen worden aangezien hij niet aan de eisen voldoet). Wel verwacht ik dat je vanaf nu flinkt wat eigen inzet gaat vertonen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het knopje hardware veilig verwijderen niet gebruiken, zorgt er niet voor dat explorer gaat crashen. Dat knopje is bedoeld voor USB apparaten die gebruik maken van de write cache van Windows. Windows cached dan schrijfacties en voert deze later uit, daar merk je in het gebruik verder niets van, behalve als je de stick er in ene uit trekt. Dan kan het voorkomen dat nog niet alles is weggeschreven op de stick zelf. Persoonlijk heb ik dat overigens nog nooit meegemaakt, ondanks dat ik in het verleden de sticks vaak zat er zo uit trok.
Waar het probleem zich wel voordoet kan ik zo niet zeggen, maar begin eens met een sfc.exe /scannow. Mogelijk kan het ook iets zijn zoals Eagle Creek al zei, een uitbreiding die zich in explorer nestelt, dan gaat een system file check ook niet werken, dan zul je moeten uitzoeken welk programma er voor zorgt dat explorer crasht.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:51
DeTeraarist schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:16:
[...]Persoonlijk heb ik dat overigens nog nooit meegemaakt, ondanks dat ik in het verleden de sticks vaak zat er zo uit trok.[...]
Het is geen fabeltje hoor :) Ben zelf ook wel eens achtergebleven met een vrijwel lege usb stick, omdat zowat alles nog niet was weggeschreven. En hoeveel mensen ik wel niet heb zien vloeken op de hogeschool, omdat ze documenten kwijt waren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 17:41

DeTeraarist

#Boots2Asses

Daarom ook mijn waarschuwing/uitleg. Dat het mij niet is overkomen is verre van representatief.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb voor iemand wel eens een recovery gedaan op een externe schijf omdat dat inderdaad ook gebeurd was. Meteen de student uitgelegd waarom dit gebeurd was en hoe dit te voorkomen is.

Vroeger zelf ook regelmatig usb sticks etc losgekoppeld zonder veilig verwijderen en nooit wat meegemaakt. Maar het kan wel.
Pagina: 1