Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk haalt verbindingssnelheid niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-11 11:52
Korte uitleg: ik heb een thuisnetwerk waarbij films worden gestreamd vanaf een nas via de router naar een media speler welke direct was aangesloten op de tv. Dit heeft prima gewerkt ook voor grotere media files als 3d blu ray films (daar was de apparatuur ook op aangeschaft). Nu heb ik een receiver aangeschaft en deze geinstalleerd tussen de media player en tv in. Tijdens dit proces is mijn router helaas gebrickt geraakt door corrupte firmware. Dit heb ik weten te repareren. Alles werkt nu weer, echter films van hoge kwaliteit haperen enorm. De setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 103,51€ 103,51
1Netgear R6300€ 114,57€ 114,57
1Xtreamer Prodigy€ 0,-€ 0,-
1Pioneer VSX-923-K€ 290,-€ 290,-
1Synology Disk Station DS213€ 248,99€ 248,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,07

Waarom de films haperen kon in mijn optiek komen door de gebrickte router of door de tussenkomst van de receiver. De volgende stappen ondernomen:

- media speler direct weer op tv aangesloten
- router voorzien van oudere firmware (vermoedelijk de versie die ik voor het unbricken gebruikte)
- router schoon gemaakt van alle instellingen en opnieuw geprobeerd
- kabels vervangen
- films afspelen via usb stick op media player (dit werkt prima! Dus zit toch ergens in netwerk naar mijn idee)

Aanvulling: alles is wired, niets via wifi.
Aanvulling 2: sinds de orginele situatie zijn er nu ook een aantal andere devices toegevoegd aan het netwerk zoals een xbox360 (wired) en wiiU (wireless). Dit heeft er naar mijn idee niets mee te maken vandaar er even buiten gelaten.

Niets van wat ik heb geprobeerd heeft gewerkt en ik kom er echt niet meer uit. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen / wat er nog meer geprobeerd kan worden?

Thanks

[ Voor 3% gewijzigd door Joppiesaus2 op 09-06-2014 13:57 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Indien mogelijk, je kan eens proberen met een andere router om te testen of je huidige router de boosdoener is.

• Joppiesaus2
Hoi,

Thanks. Toevallig was ik daar al aan begonnen. Is alleen een 300mbit router van sitecom. Probleem daarmee was dat de snelheid sowieso net aan de krappe kant was voor blu ray 3d films. Daarom toendertijd de netgear gekocht. Wanneer ik het voor elkaar heb (instellen nas is nogal wat werk daarvoor) laat ik even weten wat er uit is gekomen.

Gr

• Joppiesaus2
De volgende dingen geprobeerd:

1) NAS en media speler met elkaar te laten praten op een andere router zodoende te testen of de router het probleem is. Ik kan middels de nieuwe router (met fabrieksinstellingen) ook de nas niet vinden met de media player (of laptop) om eventuele aanpassingen te doen zodat deze wel gevonden kan worden in het netwerk.

2) Mijn PC wired op de R6300 bij te prikken met daar de film op om te testen of deze wel correct streamt naar de media player. Zo kan ik testen of het probleem mogelijk in de NAS zit of toch in de router. Ik kan met de media player mijn PC vinden in het netwerk, maar inlog/wachtwoord worden niet geaccepteerd (terwijl mijn laptop wel via de r6300 met deze inlog en wachtwoord mijn PC kan benaderen). Streamen van dezelfde film van laptop naar PC over de Netgear R6300 werkte prima. Daarom het idee dat het probleem in de NAS kan zitten en 3e test opgezet.

3) De film gestreamd vanaf de NAS via de R6300 Netgear naar laptop. Dit werkte ook prima.

Het probleem lijkt daarom ergens specifiek te zitten tussen de NAS - R6300 - Media player en niet op 1 systeem specifiek omdat alle devices in een andere setup wel gewoon lijken te werken:

- NAS werkt middels streaming met Laptop ipv media player
- Media player werkt wanneer er rechtstreeks een USB op wordt aangesloten
- Router R6300 werkt met andere devices (laptop + PC) maar ook samen met een laptop ipv media speler.

Iemand een idee waar het probleem kan zitten?

[ Voor 59% gewijzigd door Joppiesaus2 op 09-06-2014 22:07 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hoop text; kun je een tekeningetje maken van hoe 't nu in elkaar steekt?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
Idd veel text.

Heb je al geprobeerd om je MediaPlayer m.b.v. een simpele gigabit switch met de NAS te verbinden?
Heeft het eerder wel gewerkt?

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Joppiesaus2
https://www.dropbox.com/s/wyjniwk4moilm5t/Media%20setup.jpg

Dit is de setup. Wat wel werkt (ik heb het overal over dezelfde film):

- Film afspelen vanaf USB stick naar de Xtreamer naar de Pioneer VSX 923K naar de TV
- Film afspelen vanaf de nas naar de netgear r6300 router naar de PC (of laptop)
- Film afspelen vanaf laptop (wireless) naar de netgear r6300 router naar de pc

Wat niet meer werkt, maar voorheen wel:

- Film afspelen vanaf de nas naar de netgear R5300 router naar de Xtreamer naar de Pioneer VSX 923K naar de TV.

Note: de Pioneer is nieuw in de setup, deze heb ik daarom ook al even uit de setup gehaald als test, dat veranderde niets. Een Gigabit switch heb ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Joppiesaus2 op 10-06-2014 12:14 ]

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 16:21
Al eens andere kabels geprobeerd? Kan best zijn dat er een inferieur gevalletje tussen zit, of een beschadigde.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• Joppiesaus2
  • Jep, netwerk kabels heb ik vervangen, dit was het helaas niet.
  • Net een grote file van NAS naar PC getransporteerd. Gemiddelde snelheid tussen de 90MB/s en 100MB/s, lijkt me niet dat dit een bottleneck kan zijn.
  • Net een grote file van USB naar Xtreamer naar R6300 router naar PC. Dit kwam uit op een snelheid van 8MB/s tot 8.5MB/s. Gezien deze tests denk ik steeds meer dat het aan de snelheid van de Xtreamer prodigy ligt wanneer deze info over het netwerk streamt. Geeft deze test van een USB stick op de Xtreamer een betrouwbare meting qua snelheid waar je iets op kan concluderen?

[ Voor 162% gewijzigd door Joppiesaus2 op 10-06-2014 14:13 ]

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bedankt voor 't plaatje. Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is de verbindingen tussen Xtreamer, receiver en tv. Zit de tv met een netwerkkabel aan de receiver, of met HDMI? Zelfde vraag voor de verbinding tussen receiver en Xtreamer

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Joppiesaus2
Ha Brahiewahiewa, de xtreamer, receiver en de tv zitten middels HDMI aan elkaar verbonden. Dat werd in het plaatje niet duidelijk inderdaad. alles aan de rechterkant van de Xtreamer is connected met HDMI. Ik heb dat hieronder bijgewerkt.

https://www.dropbox.com/s/k6c42sd68f0pb4g/setup%20media.jpg

Nog de volgende test uitgevoerd zonder resultaat:
  • Xtreamer Prodigy Firmware opnieuw geïnstalleerd.
  • Met mobiel via 3G de Nas benaderd van buitenaf. Opvallend is dat de snelheid hier veel lager lijkt te liggen dan gebruikelijk. Vooral merkbaar bij navigeren van DS filebrowser (iOS filebrowser app voor de Synology NAS). Wellicht handige informatie.

[ Voor 58% gewijzigd door Joppiesaus2 op 10-06-2014 18:13 ]

• Joppiesaus2
Bijkomend en wellicht gerelateerd:

- ik kan de prodigy via de pc niet vinden in het netwerk
- ik kan met de prodigy geen verbinding maken met de pc of laptop (die wel zichtbaar zijn in het netwerk). Krijg een logon fail. Verbinding maken van laptop naar pc of visa versa met zelfde inlog werkt prima. Connectie met nas werkt wel prima zoals gezegd, alleen haperen films dan omdat de verbindingssnelheid niet gehaald lijkt te worden.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Een USB-stick gebruiken om je netwerksnelheid te meten levert je vrij weinig informatie op. Je weet niet wat de maximale doorvoer is van je USB-stick en ook niet wat de maximale doorvoer is van de USB-host.

Volges mijn is de maximale snelheid van 3G 14,4 Mb/s (correct me if I'm wrong), dus dat levert ook geen extra informatie op.

Volgens smallnetbuilder.com doet de R6300 bijna 800 Mb/s, dat komt overeen met de 90 à 100 MB/s die je op je laptop en PC haalt.

Dus de enige verdachte die overblijft is je Xtreamer. Ik zou de netwerkkabel waarmee die is aangesloten nog eens aan een extra onderzoek onderwerpen (is 't een zelf geknepen kabel?)
Joppiesaus2 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:40:
Aanvulling 2: sinds de orginele situatie zijn er nu ook een aantal andere devices toegevoegd aan het netwerk zoals een xbox360 (wired) en wiiU (wireless). Dit heeft er naar mijn idee niets mee te maken vandaar er even buiten gelaten.
Aangezien je toch al uit je beschikbare poorten loopt, zou'k een switch overwegen. Voor € 12,40 heb je deze pricewatch: TP-Link TL-SG1005D die goed is voor 40 MB/s. Als je betere prestaties wilt zul je "even" de reviews moeten doornemen.

Begin dan even met alleen de R6300, de NAS en de Xtreamer aangesloten op de switch. De stream loopt dan alleen over de switch als het goed is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Joppiesaus2
Ik heb een Xtreamer geleend van een vriend. Die bleef ook problemen geven. Tot slot een oude 300N sitecom router geprobeerd. Dit loste het probleem op, films streamde weer normaal op de Xtreamer zoals ze dit ook op de R6300 deden voordat deze gebrickt raakte. Ik stuur de R6300 terug als een defect model. Ook bij het terugzetten naar farieksinstellingen of flashen van (verschillende versies) firmware's bleef hij incompatible met de Xtreamer. Volgens kenners op Xtreamer forum zou er iets defect kunnen zijn geraakt in Firmware opslag van de Xtreamer waardoor verkeerde instellingen niet meer overschreven lijken te worden. Hopelijk is een nieuwe R6300 dan ook direct de oplossing.
Pagina: 1