Korte uitleg: ik heb een thuisnetwerk waarbij films worden gestreamd vanaf een nas via de router naar een media speler welke direct was aangesloten op de tv. Dit heeft prima gewerkt ook voor grotere media files als 3d blu ray films (daar was de apparatuur ook op aangeschaft). Nu heb ik een receiver aangeschaft en deze geinstalleerd tussen de media player en tv in. Tijdens dit proces is mijn router helaas gebrickt geraakt door corrupte firmware. Dit heb ik weten te repareren. Alles werkt nu weer, echter films van hoge kwaliteit haperen enorm. De setup:
Waarom de films haperen kon in mijn optiek komen door de gebrickte router of door de tussenkomst van de receiver. De volgende stappen ondernomen:
- media speler direct weer op tv aangesloten
- router voorzien van oudere firmware (vermoedelijk de versie die ik voor het unbricken gebruikte)
- router schoon gemaakt van alle instellingen en opnieuw geprobeerd
- kabels vervangen
- films afspelen via usb stick op media player (dit werkt prima! Dus zit toch ergens in netwerk naar mijn idee)
Aanvulling: alles is wired, niets via wifi.
Aanvulling 2: sinds de orginele situatie zijn er nu ook een aantal andere devices toegevoegd aan het netwerk zoals een xbox360 (wired) en wiiU (wireless). Dit heeft er naar mijn idee niets mee te maken vandaar er even buiten gelaten.
Niets van wat ik heb geprobeerd heeft gewerkt en ik kom er echt niet meer uit. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen / wat er nog meer geprobeerd kan worden?
Thanks
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 103,51 | € 103,51 |
| 1 | Netgear R6300 | € 114,57 | € 114,57 |
| 1 | Xtreamer Prodigy | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Pioneer VSX-923-K | € 290,- | € 290,- |
| 1 | Synology Disk Station DS213 | € 248,99 | € 248,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 757,07 | |
Waarom de films haperen kon in mijn optiek komen door de gebrickte router of door de tussenkomst van de receiver. De volgende stappen ondernomen:
- media speler direct weer op tv aangesloten
- router voorzien van oudere firmware (vermoedelijk de versie die ik voor het unbricken gebruikte)
- router schoon gemaakt van alle instellingen en opnieuw geprobeerd
- kabels vervangen
- films afspelen via usb stick op media player (dit werkt prima! Dus zit toch ergens in netwerk naar mijn idee)
Aanvulling: alles is wired, niets via wifi.
Aanvulling 2: sinds de orginele situatie zijn er nu ook een aantal andere devices toegevoegd aan het netwerk zoals een xbox360 (wired) en wiiU (wireless). Dit heeft er naar mijn idee niets mee te maken vandaar er even buiten gelaten.
Niets van wat ik heb geprobeerd heeft gewerkt en ik kom er echt niet meer uit. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen / wat er nog meer geprobeerd kan worden?
Thanks
[ Voor 3% gewijzigd door Joppiesaus2 op 09-06-2014 13:57 ]