Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers

Ik heb sinds kort een probleem met mijn HTC One. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en verder nog nooit problemen ermee gehad. Sinds Kort kan ik mijn Htc One Niet meer opladen als hij Stand-by is. Hij laad hem nog wel op als die helemaal uit staat. Aan de oplader licht het niet want als ik die in mijn Tablet doe Laad mijn tablet wel gewoon op. En als ik de lader van mijn Tablet in mijn Htc Doe doet die het ook niet.
Maar Als mijn Mobiel is uitgevallen omdat die helemaal leeg is. Dan laad die hem opeens wel op.
Vannacht had ik mijn HTC in de lader, Hij begon pas op te laden toen die uit was gevallen omdat die helemaal leeg was.
Verder Kan ik ook geen USB verbinding meer krijgen met mijn PC er komt dan te staan: Kan telefoon niet laden in hostmodus.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, Bij voorbaat dank

Mvg.

Verwijderd

goeiedag Edwinn97,

Ik heb sinds gister precies het zelfde probleem.
Bent u er al achter gekomen wat de oorzaak en oplossing is?

M.v.g Quinte

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 14:04
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Heb hem een paar maanden geleden geroot en even later een nieuwe rom erop gezet.

Sinds vorige week heb ik dit laad probleem. Soms laad hij wel op als de batterij nog boven de 50% zit, vaak alleen als hij uit staat. Nu vertelde een collega dat het waarschijnlijk aan de kernel lag maar heb gister avond vanalles geprobeerd te installeren en soms laad hij weer even op maar vaak ook niet.

straks maar eens de POWER + VOL UP + VOL DOWN proberen.

[Update]
Geen succes,
Ben wel een stap verder, na een reboot laadt hij even op, dan krijg ik de melding "beperkte toegang gewijzigd"

Hoe krijg ik mijn telefoon uit USB host modus? Want volgens mij is het probleem dat de telefoon in host modus springt...

[ Voor 21% gewijzigd door c0rneel op 22-07-2014 11:14 ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:12
kijk eens of er vuil in de connector zit, wellicht maakt ie soort van kortsluiting

Strava

• c0rneel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 14:04
Die heb ik al met een oude tandenborstel schoon gepoetst.
Hij laad wel op als hij uit staat en zodra hij aan gaat laad hij nog even op. Totdat ik de melding krijg en dan is het afgelopen.

Ook als ik hem aan de laptop hang dan kan ik tot de melding wel via usb verbinding maken maar daarna niet meer.

Ik kan alleen nergens instellen dat hij de host modus ff moet vergeten als er een laadkabel in zit

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Toevallig vandaag bij een toestel dat ik heb verkocht dit probleem te horen gekregen.
De software en de firmware lijken niet helemaal lekker met elkaar te babbelen, het toestel claimde 17% accuspanning; de firmware slechts 3 a 4%.
Toestel uitgeschakeld en na een minuutje een batterij foutmelding (de rode knipperende LED die je ook ziet als de spanning te laag is om te kunnen starten) sprong hij terug en ging hij vanaf 2% het toestel helemaal opladen.

De foutmelding lijkt nu weg te zijn.
Mocht hij terug komen, dan is de volgende stap kijken wat hij in Veilige Modus doet.
Als hij dan wel wil laden is heel snel duidelijk waar het probleem zich bevind. ;)

Mocht ook daar de foutmelding tevoorschijn springen en een andere oplader hetzelfde probleem geven, dan gaat hij gewoon terug voor garantie naar HTC.

Let ook op dat de optie "Snel Opstarten" (Instellingen -> Energie) dit probleem kan veroorzaken...
Als je die aan hebt staan, zet deze uit, schakel je toestel helemaal uit, laat hem ff helemaal opladen en kijk dan nog eens of je probleem blijft bestaan... Desnoods kan je ook herstarten met soft-reset (Power knop 10 sec ingedrukt houden, niet schrikken dat al je verlichting gaat knipperen, en wachten tot hij herstart), maar het toestel uitschakelen is een betere oplossing.

Een laatste poging die je kunt ondernemen als niets van dit alles werkt is de firmware opdragen om je battery cache te legen. Dat is wel een erg vervelende procedure imho. Met een geroot toestel is 't makkelijker als je iets hebt als CWM.
Enfin, in standaard software dien je:
- Snel Opstarten *moet* uitgeschakeld zijn
- Schakel toestel geheel uit
- Hang kwartiertje aan de lader, ook al geeft ie aan niet op te laden (knipper led)
- Hou nu Aan/uit + Volume Omhoog + Volume Omlaag **3 minuten ingedrukt**
(Ja... I fucking know right?)
Het tostel *kan* constant blijven rebooten terwijl je dat doet, maar zou eigenlijk in hboot moeten komen en blijven hangen; maar sommige modellen (ik weet het verschil eerlijk waar niet.) nemen prioriteit over de power button opdracht die je het toestel geeft. (10 sec pwr button = force reboot)

Als dat het ook niet oplost is een logisch board verrot.
Stuur naar HTC, als je toestel nog onder de garantie zit krijg je een nieuw moederbordje.

We gaan het zien...

P.S.
"beperkte toegang gewijzigd" is een netwerkmelding.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1