Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Zelfbouw PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijn eerste zelfbouw PC gebouwd, maar nu ik hem probeer op te starten gebeurt er vrij weinig. De fans gaan allemaal draaien maar vallen dan weer uit, en de led verlichting van de aanknop schiet ook heel even aan maar gaat dan weer uit. Ik heb alle kabeltjes al gechecked en er nog even iemand met meer verstand naar laten kijken maar die kwam er ook niet uit.

Dit zijn mijn specs:

#Product
1Intel Core i5 4670 Boxed
1Gigabyte GA-B85M-D3H
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
1Cooler Master Silencio 652
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
1Logitech G510s Gaming Keyboard
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
1Samsung SH-224DB Zwart
1Seasonic S12G 550W
1Crucial M500 2,5" 240GB
Bekijk collectie
Importeer producten

Ligt het probleem bij de stroom of ergens anders?
Alvast bedankt.

Mvg,
Pizzapunt

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:37

Emiel1984

Made in NL

Wat heb je al geprobeert.. Heb je al is de pc proberen op te starten met enkel de essentiele onderdelen ( mobo+cpu+ram). Blijft de pc dan wel aan.. Probeer het dan met de videokaart erbij.. Daarna onderdeel voor onderdeel...

[LTS][MTS][HTS]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:18
Check eens of je moederboard geen sluiting maakt met je kast. Kan soms gebeuren dat de afstandshouders tussen je kast en moederbord net contact maken waardoor er sluiting ontstaat.

Je kan ook altijd het moederbord uit de kast halen en dan alles los testen. Dat is soms handiger als je het niet kunt vinden.

Ook kan het geheugen problemen geven en kun je het beste met 1 geheugenbank proberen en daarna omwisselen.

PC speaker aansluiten zodat je evt nog piepjes kunt horen.

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 11:20
Voeding van CPU wel aangesloten?

Where ever you go, there you are

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:42
Het eerste waar ik aan denk, aangezien ik na een upgrade dezelfde symptomen heb gehad, is geheugen en/of voltages. Al denk ik dat je voeding ook net wel/net niet kan, maar dat oordeel laat ik aan iemand anders over.

Ik zou beginnen met wat Emiel1984 zegt, alleen de essentiële onderdelen aangesloten laten en kijken of hij dan wel boot. Verder zou ik sowieso ook even 1 reepje geheugen eruit halen. Is het geheugen overigens überhaupt compatible? Dit draait op 1.35v, de specs van het moederbord geven aan dat het 1.5v wilt, of is dit alleen max?

In mijn geval waren alle problemen met niet booten en instabiliteit in ieder geval opgelost door het voltage van het (ook nieuwe) geheugen ietsjes te verhogen.