Kingston SSD - 0xc00000e9

Pagina: 1
Acties:

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 16:59
Hallo,

Ik vrees dat mijn Kingston SSD (ssdNow300 - 120GB) vanmorgen plots is overleden. Heel bizar, want het ding is nog geen jaaar oud. Gisteren draaide hij nog prima maar vanmorgen wilde de PC niet opstarten. Zwart scherm met een I/O error, code 0xc00000e9.

Vervolgens geprobeerd alle schijven, DVD-spelers en USB apparaten af te koppelen, maar probleem bleef zelfs als alleen de SSD nog over was. Andere SATA poort / controller / kabeltje mocht ook niet baten. Als ik de SSD afkoppel en m'n oude HDD eraan laat start hij wel, maar kan hij (uiteraard) geen Windows 7 boot partitie vinden.

Na Googlen deze pagina gevonden: http://answers.microsoft....6f-4f1a-9827-d112a1d07b6a.

Eerste probleem is dat ik uberhaupt geen boot menu krijg, dus F8-en zit er niet in. Heb geboot van een Windows 7 USB stick, maar ook repair biedt geen oplossingen. Startup repair zegt dat hij geen installaties kan vinden. Ook system restore werkt niet omdat er geen installatie is.

Als ik de command prompt open, zie ik wel partities D en E op mijn oude HDD, maar C op de SDD blijft leeg...

Kortom, ik vermoed dat het exit SDD is? Zal hem nu overprikken in een andere PC in de hoop dat ik de data nog kan redden, maar vrees het ergste

Overige info:
SSD: Kingston ssdNOW 300 - 120GB
Mobo: Asus Z77A - G45

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt eventueel nog proberen te booten met een livelinux en kijken of die misschien nog een partitie kan herkennen op die disk, of de mogelijkheid heeft alles eraf te gooien en een nieuwe partitie te maken. Dan kun je kijken of je je OS kunt herinstalleren zodat je 'm weer kunt gebruiken.

• Morrar
TERW_DAN schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:44:
Je kunt eventueel nog proberen te booten met een livelinux en kijken of die misschien nog een partitie kan herkennen op die disk, of de mogelijkheid heeft alles eraf te gooien en een nieuwe partitie te maken. Dan kun je kijken of je je OS kunt herinstalleren zodat je 'm weer kunt gebruiken.
Ja ben nu aan het kijken naar dit soort oplossingen. Livelinux heb ik niet, maar als ik hem in de PC van mijn vriendin plug, start die ook niet meer... Krijgt ook meteen een I/O error bij het booten. Dus gaat lastig worden om hem nog te legen, maar ik kan Livelinux nog een kans geven. Gelukkig staat het merendeel van mijn data op mijn oude HDD (geloof niet dat er cruciale dingen op de SSD stonden).

Verder kan ik inmiddels herinstalleren op de SDD, maar vraag is of je dat moet willen... Volgens mij kan dat ding beter gewoon de vuilnisbak in. Ik wil het risico liever niet lopen eigenlijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt natuurlijk kijken of de SSD nog wel in orde is, als dit probleem puur door software is veroorzaakt, of door een ander onderdeel in je PC dan zie ik geen reden om het ding niet te gebruiken eigenlijk.

• Morrar
TERW_DAN schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:47:
Je kunt natuurlijk kijken of de SSD nog wel in orde is, als dit probleem puur door software is veroorzaakt, of door een ander onderdeel in je PC dan zie ik geen reden om het ding niet te gebruiken eigenlijk.
Hoe kan ik dat goed checken? Het ligt aan de SDD, want ook in een andere PC geeft hij problemen. Inmiddels heb ik em moeten formatteren en ben ik de files aan het recoveren. De hele partitie was naar de haaien.

Het lijkt mij dus wel degelijk een probleem met de hardware. Ik kan natuurlijk opnieuw installeren straks, maar dat lijkt me uiterst riskant als je niet weet waardoor de partitie corrupt is geraakt. Gelukkig staat de bulk van mijn data op een andere HDD.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Pak de testutil van de fabrikant erbij, of kijk met een progje als Crystal Diskinfo.
Het zou goed aan de hardware kunnen liggen, maar als je hem nu wel kunt benaderen, dan kan het goed een probleem zijn geweest met de partitie, dat kan je OS al vlot over de zeik halen.

• Morrar
TERW_DAN schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:24:
Pak de testutil van de fabrikant erbij, of kijk met een progje als Crystal Diskinfo.
Het zou goed aan de hardware kunnen liggen, maar als je hem nu wel kunt benaderen, dan kan het goed een probleem zijn geweest met de partitie, dat kan je OS al vlot over de zeik halen.
Ja ik zal dat straks doen als Windows 7 weer draait. Kan nu eindelijk herinstalleren nadat ik de SSD geformateerd heb (inclusief de kleine 100MB boot partitie). Lijkt dus inderdaad een corrupte partitie te zijn geweest, maar hoe dat dan kan komen.

Zal straks de hardware inderdaad checken, want echt gerust ben ik er nog niet op. Gelukkig geen belangrijke data verloren. In ieder geval onwijs bedankt voor alle tips! :) _/-\o_
Pagina: 1