cursor verdwenen na ontwaken xubuntu 14.04

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 13:05
Gisteren heb ik xubuntu 14.04 geïnstaleerd op mijn nieuwe laptop, samsung ativ book 9 lite.

Ik heb ingesteld dat de laptop naar pauzestand gaat als ik 'm dichtklap.

Daar komt een iritant gedoe tevoorschijn... Als ik de laptop weer open doe dan komt alles weer terug, behalve de cursor.

De werking is er wel, theoretisch kan ik wel op de gewenste gebieden klikken, ik kan alleen niet zien waar ik dat ga doen. Alleen bij grotere gebieden zoals tabs kan ook door de mouseover zien dat ik er ben, de cursor zelf is afwezig.

Ik heb wat speurwerk gedaan en het lijkt een probleem te zijn dat al langer bestaat, te maken heeft met een schermbeveiliging en ik zie ook vaak een zwart scherm als probleem voorbij komen in de info die ik zie, en ook dat zwarte scherm na hibernate heb ik meegemaakt.

Heeft iemand hier dit ook meegemaakt en kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je na het ontwaken en unlocken geprobeerd om naar een TTY te gaan (ctrl+alt+F1) en daarna weer terug (idem, maar F7)? Heb je nog wat extra's voor de desktop omgeving geïnstalleerd, bijvoorbeeld iets voor 3D effecten? Doet de Live Omgeving hetzelfde? Kan je ook wat meer over de hardware zeggen, want mijn ervaring is dat fabrikanten de specificaties nog wel eens veranderen bij een model door verschillende types/uitvoeringen te maken. Welke videokaart zit er bijvoorbeeld in en welke driver wordt er nu gebruikt (in geval van nVidia of ATi/AMD)?

Ik heb dit probleem zelf nog niet gezien en ik draai al een aardige tijd Linux. M'n PCs en laptops zet ik allemaal naar suspend maar geen vertonen deze verschijnselen, al draaien ze geen Ubuntu maar Debian. Geen directe oplossing, maar als je nog ruimte op de schijf over hebt, kan je 't proberen om daarmee te gaan werken ipv Ubuntu.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
ctrl+alt+F1 en ctrl+alt+F7 brengt de boel gelukkig idd weer tot leven.

dat haalt de angel er uit, hopelijk komt er een duidelijker fix. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien kan je es testen of het verwijderen van de muisdriver (bij het inschakelen van de slaapstand) en het inladen van de driver bij het ontwaken helpt?

Ik heb op een oudere laptop ook gewoon ingesteld dat de pre en post scripts resp. naar VT1 en VT7 schakelden voor en na de slaapstand. Dat lost het probleem niet op maar automatiseert de workaround wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 09-06-2014 22:16 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
Poehee, dat gaat wat verder dan mijn skills toelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet welke methode Ubuntu 14.04 gebruikt (ik vermoed pm-utils maar ben niet zeker). Een keer je dat utivist is het halve werk gedaan. Elke methode heeft zijn specifieke scripts.

Dit is wat ik dus gebruikte op mijn Vaio TZ:

#!/bin/bash
case $1 in
    suspend)
        chvt 1
        ;;
    resume)
        chvt 7
        ;;

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

In /usr/lib/pm-utils/ moet je 't ergens neerzetten.

Maar je hebt geen antwoord gegeven op mijn andere vragen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-09 06:39
Ik heb dit ook ooit gehad, i.c.m gnome-screensaver (lockscreen), ik zag ook wat bugs in de xfce lock-screen app voorbijkomen:

https://bugs.launchpad.ne...light-locker/+bug/1297144

Misschien eens testen of het killen/uitzetten van light-locker voordat je suspend het probleem oplost,zo ja dan misschien eens kijken of het wel werkt met gnome-screensaver.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1