Ik ben op zoek naar een laptop om te gebruiken voor mijn werk aan de universiteit (postdoc informatica). De laptop is vooral bedoeld voor lichte en middelzware taken (web browsing, LaTeX), maar het is mooi meegenomen als ik hem ook voor zwaardere taken kan gebruiken mocht ik die tegenkomen.
De laptop dient ter vervanging van een oude Dell Latitude D430.
Mijn budget is maximaal ongeveer 800 euro.
De laptop moet portable zijn (te gebruiken in openbaar vervoer, collegebanken etc). Ik ben op zoek naar een 12-14 inch scherm. Batterijduur is niet zo belangrijk.
Verdere eisen:
- Touchscreen
- Met SSD (256 GB zou een bonus zijn, maar waarschijnlijk niet haalbaar binnen mijn budget)
- Bluetooth
- Eventueel met VGA poort, of anders in elk geval te gebruiken met VGA adaptor
- Geen optische schijf nodig
- Te gebruiken met Linux
- Ik heb verder geen bijzondere eisen (geen games, videobewerking, CAD, o.i.d.).
Ik heb zelf deze laptops gevonden:
Lenovo IdeaPad Yoga 13 pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 13 (MAM2GMH)
Toshiba Satellite U920t pricewatch: Acer Aspire S7-191-5334G12ass
Samsung ATIV Book NP915S3G pricewatch: Samsung ATIV Book NP915S3G-K01NL Zwart
Acer aspire s7-191 pricewatch: Acer Aspire S7-191-5334G12ass
Welk van deze system zouden jullie aanraden? Of zie ik nog alternatieven over het hoofd?
Ik zie ook dat de keus voor 13'' systemen veel kleiner is dan voor 15'' systemen. Zou ik voor dezelfde prijs een significant beter 15'' systeem kunnen kopen?
De laptop dient ter vervanging van een oude Dell Latitude D430.
Mijn budget is maximaal ongeveer 800 euro.
De laptop moet portable zijn (te gebruiken in openbaar vervoer, collegebanken etc). Ik ben op zoek naar een 12-14 inch scherm. Batterijduur is niet zo belangrijk.
Verdere eisen:
- Touchscreen
- Met SSD (256 GB zou een bonus zijn, maar waarschijnlijk niet haalbaar binnen mijn budget)
- Bluetooth
- Eventueel met VGA poort, of anders in elk geval te gebruiken met VGA adaptor
- Geen optische schijf nodig
- Te gebruiken met Linux
- Ik heb verder geen bijzondere eisen (geen games, videobewerking, CAD, o.i.d.).
Ik heb zelf deze laptops gevonden:
Lenovo IdeaPad Yoga 13 pricewatch: Lenovo IdeaPad Yoga 13 (MAM2GMH)
Toshiba Satellite U920t pricewatch: Acer Aspire S7-191-5334G12ass
Samsung ATIV Book NP915S3G pricewatch: Samsung ATIV Book NP915S3G-K01NL Zwart
Acer aspire s7-191 pricewatch: Acer Aspire S7-191-5334G12ass
Welk van deze system zouden jullie aanraden? Of zie ik nog alternatieven over het hoofd?
Ik zie ook dat de keus voor 13'' systemen veel kleiner is dan voor 15'' systemen. Zou ik voor dezelfde prijs een significant beter 15'' systeem kunnen kopen?
[ Voor 16% gewijzigd door math1985 op 09-06-2014 02:12 ]