ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Bij mij is het volgende wel het geval:
In windows98SE kan ik vroelijk 7×120 draaien maar windows2000 boot dan niet, of start gelijk opnieuw op.
Dus conclusie: Oc'en? neem win98 SE
In windows98SE kan ik vroelijk 7×120 draaien maar windows2000 boot dan niet, of start gelijk opnieuw op.
Dus conclusie: Oc'en? neem win98 SE
Bij mij was het juist andersom. 366@550, wel in 2k niet in 98. Waarschijnlijk ook omdat 2k automatisch die cpu remt, wat 98 alleen doet met cpuidle ofzo.
Misschien dat bij jou meer het ram of je hd lastig doet
Misschien dat bij jou meer het ram of je hd lastig doet
Mijn amd k6-2 werkt perfect in win 98 en win me nooit problemen. Maar zodra ik win 2000 ga gebruiken dan moet de kap er af en een grote ventilator der op anders heb ik continue problemen
Ik draai W2K op een BP6 dual cel 500@566, hoger wil W2K niet gaan.
Onder W98 krijg ik hem stabiel op 615 Mhz.
Dit ziet er dus inderdaad (bij mij althans) naar uit dat W2K wat kritischer is met betrekking tot overklokken.
Helaas ondersteund W98 geen dual processor, dus mijn koetjes gaan liever voor W2K !
Op mijn Atlon (700@750) maakt het echter niet uit, noch W2K noch W98 draait boven de 750 (7*107, geen GFD).
Onder W98 krijg ik hem stabiel op 615 Mhz.
Dit ziet er dus inderdaad (bij mij althans) naar uit dat W2K wat kritischer is met betrekking tot overklokken.
Helaas ondersteund W98 geen dual processor, dus mijn koetjes gaan liever voor W2K !
Op mijn Atlon (700@750) maakt het echter niet uit, noch W2K noch W98 draait boven de 750 (7*107, geen GFD).
In Win2K krijg je meteen een stoperror als er een probleempje is met je klokflanken. Dan krijg je zo'n blauw scherm Met een IRQL=not equal or less error.
Win98 walst meestal gewoon over deze fouten heen en gaat maffe dingen doen. Win2k hangt meteen, maar je weet dan wel zeker dat als ie het doet hij betrouwbaar is..
Win98 walst meestal gewoon over deze fouten heen en gaat maffe dingen doen. Win2k hangt meteen, maar je weet dan wel zeker dat als ie het doet hij betrouwbaar is..
Nergens problemen mee, 2 cellies 366@560MHz weekje 1, in W2K.
Behoudens de hittegolf rockstabiel...
Behoudens de hittegolf rockstabiel...
Hoe kan je dat dan oplossen?? Dat wil ik dan wel een weten!! Ben ben vanplan over een week ofzo een PIII700 tegaan kopen en ik wil hem wel ver kunnen o/c'en!!!
ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)
Eén woord: bullshit.
Mijn Athlon 500@800 loopt schitterend onder win2k en mijn Athlon 700@900 nog beter... dus.
Mijn Athlon 500@800 loopt schitterend onder win2k en mijn Athlon 700@900 nog beter... dus.
Win2K vind ik zwaar irritant op dit gebied, ik kan dan namelijk ook niet overklokken.
Wat er gebeurd is dat ik UDMA/33 in de BIOS heb uitgeschakeld, maar dat W2K dat vrolijk negeert, het aangooit, en daarom m'n HD-data verziekt (Ik heb 'n Seagate-HD die alleen op 75 FSB wil zonder UDMA/33, vandaar dat 't uit staat in BIOS).
Over die foutmeldingen: nooit gezien, als ik 'm overklok in Win2K blijft 'ie vrolijk doorrijden, verder als 98, om vervolgens doodleuk te rebooten en me een gesloopt systeem te presenteren. Win98 liep dan tenminste vast met 'n blauw scherm dat z'n VXD'tjes opspeelden.
En als je 'ns 'n chipje geheugen verwisselt, of eentje erbij, of eruit, gaat 'ie ook op z'n plaat!
Echt 'n succesnummer vind ik 't nog niet hoor
Wat er gebeurd is dat ik UDMA/33 in de BIOS heb uitgeschakeld, maar dat W2K dat vrolijk negeert, het aangooit, en daarom m'n HD-data verziekt (Ik heb 'n Seagate-HD die alleen op 75 FSB wil zonder UDMA/33, vandaar dat 't uit staat in BIOS).
Over die foutmeldingen: nooit gezien, als ik 'm overklok in Win2K blijft 'ie vrolijk doorrijden, verder als 98, om vervolgens doodleuk te rebooten en me een gesloopt systeem te presenteren. Win98 liep dan tenminste vast met 'n blauw scherm dat z'n VXD'tjes opspeelden.
En als je 'ns 'n chipje geheugen verwisselt, of eentje erbij, of eruit, gaat 'ie ook op z'n plaat!
Echt 'n succesnummer vind ik 't nog niet hoor
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Pagina: 1