Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

netwerk is alleen traag als up en down gebruikt worden

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
Ik weet niet zeker of dit topic nou hier thuis hoort of bij windows server maar goed...

1gb netwerk
180/18 internet

Als ik via newsgroups/torrents wat download komt mijn snelhijd niet boven de 10~11 MB uit.
Als ik een speedtest doe van ziggo, haal ik gewoon mijn 178~ mbit dus internet is het niet.
Hieronder wat testjes:

Ziggo speedtest:
2x speedtest.ziggo.nl 2e test gestart toen de eerste bijna klaar was met de download, zodat er een upload en download stream tegelijk bezig was, haal ik de snelhijd die ik moet halen.
R:179mbit
S:17mbit

Lanbanch tool:

upload en download:
S:766mbit
R:68mbit

Alleen upload:
S:752mbit

Alleen download:
R:869mbit

Bestanden kopieren: up en down tegelijk:
R:40MB
S:80MB

Als ik nieuwsgroepen/torrents download op mijn windows 7 client dan haal ik rond de 20~21 MB met de zelfde download en zelfde download settings.

Heb het idee dat server 2012 ergens een soort security iets heeft wat schijnbaar alleen gaat scannen zodra programmas buiten de verkenner en chrome gebruik maken van het netwerk, zowel internet als lokaal? ik snap het niet meer...en ook snap ik niet dat als het alleen upload of download is, dat het dan wel snel kan maar zodra er ook maar een beetje up en down tegelijk gebruikt wordt, dat het dan opeens langzaam wordt...ik bedoel nieuwsgroepen en torrents hebben amper upload en voral download...

imand een idee...en sorry als het een beetje wazig is uitgelecht, het is al laat.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:29
Staat alles wel op full duplex? Mijn gok is dat 1apparaat dat niet is, terwijl,de rest dat wel heeft.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Verwijderd

Qos mischien?

Verwijderd

Misschien een vorm van encryptie of virusscanner die problemen geeft met al die kleine pakketjes van een torrent?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 05:10 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sander.jansen schreef op maandag 09 juni 2014 @ 01:20:
...imand een idee...en sorry als het een beetje wazig is uitgelecht, het is al laat.
Waarschijnlijk kan je modem de inkomende connecties van torrent niet aan.
Zet in je torrent client(s) het aantal inkomende connecties op 50 of 10 desnoods, dan gaat 't vast beter

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sander.jansen
QoS staat uit

heb alles inderdaad handmatig op full deplex staan.

antivirus staat momenteel niet eens erop...tenminste ik heb er niets p gezet...moet er nogsteeds een vinden die wel werkt op 2012 (is een server editie en meeste installaties gaan dan zeuren dus...staat op het lijstje

modem lijkt me sterk...op windows 7 pc werkt het wel zoals het moet...dat is net wat ik zo raar vindt...heeft in verleden trouwens ook altijd gewoon gewerkt...is pas vanaf dat 2012 erop staat...

wat me wel is opgevallen is dat als ik bij nieuwsgroeppen download met encryptie, heb ik ergens 10~11 MB en zonder encryptie 14...dus denk echt dat het iets is van server 2012 die iets van een security doet? heb alleen geen idee waar zoiets moet zitten en hoe je het eventueel uit zet

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Downloaden met encryptie vraagt om extra power (rekenkracht) van je CPU. Dus als je hardware iets minder rap is, dan kan downloaden met encryptie een bottleneck zijn.

Kan je een overzicht geven van de hardware van de bak waar 2012 op draait?

• sander.jansen
Denk niet dat het aan de systeemeisen licht...had eerst windows 7 erop staan en toen werkte het wel normaal.

Afbeeldingslocatie: http://sander.co.vu/1.png

[ Voor 56% gewijzigd door sander.jansen op 09-06-2014 18:13 ]

• LnC

LnC

The offending line...

Haal je naam van je RDP weg in het plaatje. Aangezien ik deze kan bereiken met mijn RDP (niet binnengekomen, aleen bij de prompt voor user/pass weggeklikt).

• sander.jansen
LnC schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:28:
Haal je naam van je RDP weg in het plaatje. Aangezien ik deze kan bereiken met mijn RDP (niet binnengekomen, aleen bij de prompt voor user/pass weggeklikt).
Thanks...wist dat ik wat vergeten was...dat is het nou weer als je gehaast dingen aan het doen bent...

heb trouwens enigsinds een oplossing gevonden.schijnbaar was er iets mis gegaan met de driver...heb een iets oudere geinstalleerd en reboot...het is nu al een heel stuk beter...nogsteeds schommelig qua snelhijd maar wel veel sneller tot bijna normaal. goed genoeg wat mij betreft...ben er wel zn beetje klaar mee...

thanks voor al de hulp idereen

• LnC

LnC

The offending line...

Ik zie dat je als downloader van nieuwsgroepen newsleecher gebruikt. Wellicht om dit nog soepeler te laten verlopen, kan ik je SABNZB aanraden.
Volledig automatisch nadat je alles hebt ingesteld, en werkt prima i.c.m. Sickbeard en XBMC.
Pagina: 1