Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Ik heb hier een pricewatch: Zalman ZM-VE300 Zwart. Ik wou net even een andere ISO selecteren om te booten. Maar blijkbaar heb ik een knoppencombinatie ingedrukt ofzo, want hij staat nu vast op 1 ISO, en als ik een andere wil selecteren geeft hij de melding "Disc locked".

Maar hoe zet je dat in vredesnaam uit? De handleiding is er ook niet bepaald duidelijk over:
■ Write Protect is on when connect PC with backup button pressed.
■ Otherwise, Write Protect is off.
Uiteraard heb ik al geprobeerd om die backup button ingedrukt te houden, en ingedrukt houden bij aansluiten, maar het lukt niet.

Wie weet hoe ik dit kl*reding ontgrendel :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je operating system heeft de disc gelocked denk ik; net zoals dat met een normale CD/DVD-ROM ook kan. Dan werkt het knopje om hem te ejecten ook niet. Je zult de disc moeten unmounten in je operating system. Ik denk dat dit het is tenminste. Het zou in elk geval moeten werken als je de Zalman opnieuw aansluit via USB. Maar dat is de minder nette methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:01
Heb het net gevonden, je moet de Zalman loskoppelen, dan de middelste 'jog' button indrukken (dat wieltje indrukken zegmaar), en dan aansluiten.

:) Echt frustrerend, want staat slecht aangegeven.

For foreign visitors: If your Zalman VE300 says "Disc locked", unplug it, press (and hold) the jog button, then plug in again and it should be working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, nouja ik heb dat nog nooit hoeven te doen. Maar goed om te weten; hopelijk kunnen anderen met google jouw topic vinden. :)

Nog een ander puntje: de schijf moet als MBR partitietabel geformatteerd zijn; GPT pikt hij niet. Dan werkt de CD/DVD/BluRay emulatie niet meer. Dan weet je dat ook alvast. Verder een heel mooi apparaat, ben er zelf erg blij mee.