Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben van plan een abonnement af te sluiten met veel data, onbeperkt SMS en geen belminuten. Ik kies hiervoor omdat ik veel op mijn telefoon internet en ik bel bijna nooit (5 gesprekken per maand die allen niet langer dan een minuut duren, gaat vaak over iemand ergens ophalen). Nu wil ik die gesprekken toch kunnen hebben zonder dat ik 7 euro extra per maand moet betalen waarvoor ik gelijk een heleboel minuten krijg die ik niet gebruik.

Mijn eerste oplossing hiervoor is Skype. Skype biedt naast het internetbellen ook bellen aan via internet naar normale mobiele en vaste nummers (in plaats van het gebruikelijke Skype naar Skype). M'n vrienden bel ik op de bekende Skype manier (echt internetbellen), maar mijn oma heeft geen Skype en zal ik dus via Skype op haar huistelefoon moeten bereiken. Dit is mogelijk en de tarieven zijn ook niet heel slecht.

VOIPBuster ben ik ook tegengekomen en ziet er interessant uit, al begrijp ik niet helemaal of de ontvanger van het telefoongesprek, 'mijn oma', ook VOIPBuster moet hebben. Als dat zo is, dan is het niet interessant.

Nu is mijn vraag, kent iemand andere apps die een goed alternatief zijn voor Skype? Ik ben van plan er een tientje prepaid op te zetten om te bellen en hier dan een lange tijd mee te doen. Ik heb zelf al veel apps gevonden die goedkoop bellen aanbieden maar dan ligt de focus er op om goedkoop internationaal te bellen. Hierbij bel je als het ware naar hun bedrijf en zij bellen dan naar diegene in een ander land. Hierbij gebruik je geen data, maar gebruik je gewoon je belminuten. Dat is niet wat ik zoek.

Besturingssysteem: Android 4.4.2

Iedereen die me wilt helpen van te voren al heel erg bedankt _/-\o_

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Ik heb zelf voipbuster met daaraan een telefoonnummer gekoppeld. Wanneer mensen dat nummer bellen gaat mijn telefoon over. Daarnaast krijg ik bij elk uitgaand gesprek de keuze of ik dit via het internet (voipbuster) wil doen of via de simkaart.

Die functionaliteit zit standaard in Android, je moet even je telefoon app opstarten en dan op de menu toets drukken. Bij de instellingen van deze app staan als het goed is ook SIP instellingen. Ik geloof trouwens dat bepaalde providers dit eruit halen.

Verwijderd

Topicstarter
lasharor schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:30:
Ik heb zelf voipbuster met daaraan een telefoonnummer gekoppeld. Wanneer mensen dat nummer bellen gaat mijn telefoon over. Daarnaast krijg ik bij elk uitgaand gesprek de keuze of ik dit via het internet (voipbuster) wil doen of via de simkaart.

Die functionaliteit zit standaard in Android, je moet even je telefoon app opstarten en dan op de menu toets drukken. Bij de instellingen van deze app staan als het goed is ook SIP instellingen. Ik geloof trouwens dat bepaalde providers dit eruit halen.
Thanks! Ik heb het abonnement nog niet afgesloten dus heb die telefoon nog niet dus kan het nog niet bekijken, maar dit is goed om te horen. Ik heb nog wel een aantal vragen:

1. Gebruik je gewoon de dialer app en stel je VOIPBuster in als programma om de uitgaande telefoongesprekken mee uit te voeren of bel je mensen vanuit de VOIPBuster app?
2. Hoe zit het met de mensen die jij via VOIPBuster op hun mobiele of vaste nummer belt, die geen VOIPBuster hebben? Ik zie bij rates dat je 28 cent per minuut betaald naar een ander mobiel nummer. Dit is volgens mij duurder dan via Skype.
3. Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Weet niet of je de telefoon al hebt, maar een dual sim oplossing zal ook goed werken.

Verwijderd

Topicstarter
digital_ownage schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:45:
Weet niet of je de telefoon al hebt, maar een dual sim oplossing zal ook goed werken.
Heb ik ook over nagedacht, maar dat heeft deze telefoon niet. Zijn helaas weinig (in mijn ogen) leuke telefoons die dit aanbieden.

• lasharor

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:42:
[...]

Thanks! Ik heb het abonnement nog niet afgesloten dus heb die telefoon nog niet dus kan het nog niet bekijken, maar dit is goed om te horen. Ik heb nog wel een aantal vragen:

1. Gebruik je gewoon de dialer app en stel je VOIPBuster in als programma om de uitgaande telefoongesprekken mee uit te voeren of bel je mensen vanuit de VOIPBuster app?
2. Hoe zit het met de mensen die jij via VOIPBuster op hun mobiele of vaste nummer belt, die geen VOIPBuster hebben? Ik zie bij rates dat je 28 cent per minuut betaald naar een ander mobiel nummer. Dit is volgens mij duurder dan via Skype.
3. Zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
1. Ik gebruik de dialer app, daarmee heb in gesteld dat uitgaande oproepen via die server kunnen lopen maar dat er ook een active verbinding is zodat binnenkomende gesprekken op mijn telefoon terecht komen. Ik heb daarnaast ook de mobile applicatie geinstalleerd zodat ik weet wat mijn saldo is. Verder gebruik ik die app zelden.
2. Ik weet niet exact wat de kosten zijn. Ik gebruik het alleen voor uitgaande oproepen naar het buitenland. Kosten wanneer mensen naar mij bellen heb ik geloof ik sowieso niet. Skype gebruik ik niet.
3. Het is belangrijk dat je internet stabiel is, ik heb redelijk slechte ervaringen wanneer ik WIFI gebruik. Kwaliteit op 3G netwerk is daarin tegen wel weer goed. Ik krijg op wifi vaak te horen dat mensen ruis horen en/of dat mijn stem niet goed hoorbaar is.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:46:
[...]

Heb ik ook over nagedacht, maar dat heeft deze telefoon niet. Zijn helaas weinig (in mijn ogen) leuke telefoons die dit aanbieden.
Nokia 630 heeft dual sim model, moto g heeft dual sim model, ascend g700 is dual sim en anders uit het verre communistische oosten de Xiaomi hongmi 1s. Vraag me alleen af of je het de meerprijs waard vind. Die rekensom moet je zelf maken.

Verwijderd

Topicstarter
lasharor schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:59:
[...]

1. Ik gebruik de dialer app, daarmee heb in gesteld dat uitgaande oproepen via die server kunnen lopen maar dat er ook een active verbinding is zodat binnenkomende gesprekken op mijn telefoon terecht komen. Ik heb daarnaast ook de mobile applicatie geinstalleerd zodat ik weet wat mijn saldo is. Verder gebruik ik die app zelden.
2. Ik weet niet exact wat de kosten zijn. Ik gebruik het alleen voor uitgaande oproepen naar het buitenland. Kosten wanneer mensen naar mij bellen heb ik geloof ik sowieso niet. Skype gebruik ik niet.
3. Het is belangrijk dat je internet stabiel is, ik heb redelijk slechte ervaringen wanneer ik WIFI gebruik. Kwaliteit op 3G netwerk is daarin tegen wel weer goed. Ik krijg op wifi vaak te horen dat mensen ruis horen en/of dat mijn stem niet goed hoorbaar is.
Oh oke! Hoe veel betaal je voor het bellen naar een ander land? Ik heb 10GB data op 4G dus daar zit het wel goed mee haha.
digital_ownage schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:23:
[...]

Nokia 630 heeft dual sim model, moto g heeft dual sim model, ascend g700 is dual sim en anders uit het verre communistische oosten de Xiaomi hongmi 1s. Vraag me alleen af of je het de meerprijs waard vind. Die rekensom moet je zelf maken.
Ik heb m'n huiswerk gedaan en weet welke toestellen het ondersteunen, helaas zijn dit geen telefoons die op andere vlakken ook mijn interesse wekken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is het niet eenvoudiger om het buitenbundel trief te betalen? Kost je niet meer dan een euro of twee per maand afgaande op je belgedrag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:54:
Is het niet eenvoudiger om het buitenbundel trief te betalen? Kost je niet meer dan een euro of twee per maand afgaande op je belgedrag.
Zal het eens navragen, maar vaak is dit niet zo. Daarnaast vind ik het fijn om er wat meer controle over te hebben d.m.v. een prepaid constructie.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE: Ik zit nu op de website van Viber bij 'Viber Out' en hier kost bellen naar vaste lijn 1,6 cent per minuut en naar een mobiel nummer 6,7 cent per minuut. Veel goedkoper dan dit zie ik het niet meer worden.. Denk dat dit het dan maar gaat worden, of heeft iemand nog een ander goed alternatief?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 01:11:
UPDATE: Ik zit nu op de website van Viber bij 'Viber Out' en hier kost bellen naar vaste lijn 1,6 cent per minuut en naar een mobiel nummer 6,7 cent per minuut. Veel goedkoper dan dit zie ik het niet meer worden.. Denk dat dit het dan maar gaat worden, of heeft iemand nog een ander goed alternatief?
Let op dat de goedkoopste providers ook de meeste data erg comprimeren om zo doende meer gesprekken binnen dezelfde hoeveelheid data te proppen. Dit heeft vaak een negatief effect op de verstaanbaarheid van het gesprek.

Verwijderd

Topicstarter
Termi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 01:17:
[...]

Let op dat de goedkoopste providers ook de meeste data erg comprimeren om zo doende meer gesprekken binnen dezelfde hoeveelheid data te proppen. Dit heeft vaak een negatief effect op de verstaanbaarheid van het gesprek.
Dank! Ik zal het in de gaten houden en eens uit proberen.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-11 21:15
FreeVoipDeal doet bellen naar mobiel voor 0,012 euro (dus 1,2cent) en vast gratis (na verloop van tijd 1 cent).

Zo bel ik al jaren, dus ja, het kon nog wel goedkoper dan Viber ;)

Is een kloon van VoipBuster dus dat werkt precies hetzelfde. Elke kloon heeft weer zijn eigen goedkope landen :)

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:39:
FreeVoipDeal doet bellen naar mobiel voor 0,012 euro (dus 1,2cent) en vast gratis (na verloop van tijd 1 cent).

Zo bel ik al jaren, dus ja, het kon nog wel goedkoper dan Viber ;)

Is een kloon van VoipBuster dus dat werkt precies hetzelfde. Elke kloon heeft weer zijn eigen goedkope landen :)
Wow, dat is écht heel goedkoop. Dan ga ik die als eerste proberen! Dus als jij er bijvoorbeeld 12 euro op zet kun jij 1000 minuten naar een ander mobiel nummer bellen? :o
Super bedankt _/-\o_

• lasharor

lasharor

7 december 2004

De prijs is inderdaad erg afhankelijk van de service die je gebruikt. Dellmond heeft een shitload aan verschillende VOIP providers met net wat andere tarieven voor elk land. Dus je moet even zoeken in google wat het meest interessante is.

Vaak krijg je ook gewoon "Freedays" wanneer je opwaardeert. Dan zijn die kosten helemaal niet relevant.

• maarud
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:41:
[...]

Wow, dat is écht heel goedkoop. Dan ga ik die als eerste proberen! Dus als jij er bijvoorbeeld 12 euro op zet kun jij 1000 minuten naar een ander mobiel nummer bellen? :o
Super bedankt _/-\o_
Ja, en 300minuten per week gratis naar vaste nummers. Na 90 oif 180 dagen zijn die 'Freedays' (dat je gratis naar vaste nummers kan bellen) op en betaal je 1 cent per minuut naar vast

Tot je weer opnieuw opwaardeert en weer nieuwe freedays krijgt, dan is vast weer gratis en betaal je alleen voor mobiel :)

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Ja, en 300minuten per week gratis naar vaste nummers. Na 90 oif 180 dagen zijn die 'Freedays' (dat je gratis naar vaste nummers kan bellen) op en betaal je 1 cent per minuut naar vast

Tot je weer opnieuw opwaardeert en weer nieuwe freedays krijgt, dan is vast weer gratis en betaal je alleen voor mobiel :)
Oh dan is dat echt een goede oplossing. Hoe is de kwaliteit van de gesprekken? Ik zie ook VoipYo en deze biedt bellen naar mobiele nummers van NL naar NL aan voor €0,005, een halve cent dus. Gek genoeg laten vergelijksites zoals deze:
http://voipratetracker.com/compare_rates?ct=netherlands
jouw FreeVoipDeal niet zien voor de prijs die ze op de website vragen (1,2 cent zoals jij al zei).
lasharor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:41:
De prijs is inderdaad erg afhankelijk van de service die je gebruikt. Dellmond heeft een shitload aan verschillende VOIP providers met net wat andere tarieven voor elk land. Dus je moet even zoeken in google wat het meest interessante is.

Vaak krijg je ook gewoon "Freedays" wanneer je opwaardeert. Dan zijn die kosten helemaal niet relevant.
Ik heb inderdaad even een paar diensten vergeleken. Ik krijg alleen wel de indruk dat die Freedays alleen voor bellen naar vaste lijnen geldt, niet mobiel (al zal ik toch het bellen het meeste naar deze vaste lijnen nodig hebben, mobiel vaak via whatsapp)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 10:52 ]

• maarud
Soms is de kwaliteit crap, dan hoor je echo en dergelijk. Meestal bel ik zo kort dat ik mij daar niet aan stoor, maar soms is het met een kwestie van even opnieuw bellen weer in orde.

En idd, FreeDays zijn alleen voor vast. Zie uitleg in mijn vorige post ;)

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:52:
Soms is de kwaliteit crap, dan hoor je echo en dergelijk. Meestal bel ik zo kort dat ik mij daar niet aan stoor, maar soms is het met een kwestie van even opnieuw bellen weer in orde.

En idd, FreeDays zijn alleen voor vast. Zie uitleg in mijn vorige post ;)
Oh oke, meeste gesprekken zullen niet om te kletsen zijn maar om afspraken te bevestigen, dus het is dan ook niet enorm belangrijk, maar goed om te weten.
lasharor schreef op zondag 08 juni 2014 @ 21:30:

Ik lees nu dat VoipYo (een aanbieder die ik op het oog heb) niet bellen via SIP aanbiedt, wat houdt dit precies in? Op internet lees ik dat dit betekent dat je geen username en wachtwoord hebt, maar ik begrijp niet helemaal wat ik me hier dan bij voor moet stellen.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 11:35 ]

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:06
Friendcaller is een hele goeie, je kan korte reclame filmpjes kijken waardoor je gratis kan bellen

Verwijderd

Topicstarter
krissie100 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:37:
Friendcaller is een hele goeie, je kan korte reclame filmpjes kijken waardoor je gratis kan bellen
Echt super dat iedereen zo mee denkt, heel erg bedankt voor dit alternatief. Friendcaller lijkt me erg interessant. Ik ben van plan 10GB data te nemen omdat ik sowieso al veel films en filmpjes kijk en wat reclame maakt dan niets uit. Ik lees inderdaad op de website dat je filmpjes kunt kijken en apps kunt installeren om gratis naar vaste en mobiele nummers te bellen. Omdat ik toch niet vaak bel zou ik met een aantal reclames en apps al snel genoeg hebben. Nogmaals bedankt en ik ga het verder bekijken :)

• krissie100
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:42:
[...]

Echt super dat iedereen zo mee denkt, heel erg bedankt voor dit alternatief. Friendcaller lijkt me erg interessant. Ik ben van plan 10GB data te nemen omdat ik sowieso al veel films en filmpjes kijk en wat reclame maakt dan niets uit. Ik lees inderdaad op de website dat je filmpjes kunt kijken en apps kunt installeren om gratis naar vaste en mobiele nummers te bellen. Omdat ik toch niet vaak bel zou ik met een aantal reclames en apps al snel genoeg hebben. Nogmaals bedankt en ik ga het verder bekijken :)
Ja precies ;) heb zelf al 15 euro bij elkaar gesprokkeld

Verwijderd

Topicstarter
krissie100 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Ja precies ;) heb zelf al 15 euro bij elkaar gesprokkeld
15 euro :o
Kun je me er wat meer over vertellen zoals hoe veel je gemiddeld krijgt voor het installeren van een app of kijken van een filmpje en hoe veel minuten je hier dan mee kunt bellen.

EDIT: Ik kijk nu bij rates en ik zie verschillende rates voor verschillende providers, hoe kan dit? Je belt toch gewoon via internet en dan maakt het niet uit of je dit via je Ziggo wifi of je Vodafone 4G doet?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 11:48 ]

• krissie100
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:45:
[...]

15 euro :o
Kun je me er wat meer over vertellen zoals hoe veel je gemiddeld krijgt voor het installeren van een app of kijken van een filmpje en hoe veel minuten je hier dan mee kunt bellen (hoe veel de minuten kosten).
0,0512 naar mobiele nummers/m of 0,0486/m ligt eraan welk 06 nummer
0,0114 naar vaste nummers/m
11 cent per sms
Soort installeren en 1 seconde openen gemiddeld 20 cent, op dit moment geen filmpjes beschikbaar, maar ik dacht een cent of 5?

[ Voor 3% gewijzigd door krissie100 op 09-06-2014 11:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
krissie100 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:49:
[...]

0,0512 naar mobiele nummers/m
0,0114 naar vaste nummers/m
11 cent per sms
Soort installeren en 1 seconde openen gemiddeld 20 cent, op dit moment geen filmpjes beschikbaar, maar ik dacht een cent of 5?
Oh oke, dus stel je voor ik bel 10 minuten per maand dan kost dat 51 cent en heb ik aan 2 apps en 2 filmpjes per maand genoeg?

Ik heb m'n vorige post later nog gewijzigd omdat ik verschillen zie bij de rates bij verschillende providers. Hoe komt dit? Het maakt toch niet uit of je vanaf je Ziggo wifi belt of vanaf je Vodafone 4G? Je gebruikt nergens belminuten, alleen data.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 11:54 ]

• krissie100
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:53:
[...]

Oh oke, dus stel je voor ik bel 10 minuten per maand dan kost dat 51 cent en heb ik aan 2 apps en 2 filmpjes per maand genoeg?

Ik heb m'n vorige post later nog gewijzigd omdat ik verschillen zie bij de rates bij verschillende providers. Hoe komt dit? Het maakt toch niet uit of je vanaf je Ziggo wifi belt of vanaf je Vodafone 4G? Je gebruikt nergens belminuten, alleen data.
Tja zal wel ergens mee te maken hebben, maar veel scheelt het niet

Edit: als je iemand belt die ook geïnstalleerd heeft is het helemaal gratis, moet hij natuurlijk wel internet hebbben

[ Voor 8% gewijzigd door krissie100 op 09-06-2014 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
krissie100 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:56:
[...]

Tja zal wel ergens mee te maken hebben, maar veel scheelt het niet
Oh oke, maar voor de zekerheid ( 8)7 ) : je gebruikt geen belminuten, alleen data? Dus als er geen simkaart in mn telefoon zit en ik zit thuis op mn wifi kan ik gewoon bellen naar andere vaste en mobiele nummers die geen friendcaller hebben?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja, met die betamax dingen kan dat. Doe dat al 8 jaar zo.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• krissie100
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:58:
[...]

Oh oke, maar voor de zekerheid ( 8)7 ) : je gebruikt geen belminuten, alleen data? Dus als er geen simkaart in mn telefoon zit en ik zit thuis op mn wifi kan ik gewoon bellen naar andere vaste en mobiele nummers die geen friendcaller hebben?
Ja klopt helemaal

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:59:
Ja, met die betamax dingen kan dat. Doe dat al 8 jaar zo.
Handig, weer een ervaringsdeskundige. VoIP zal ik dan zeker in gedachten houden alleen denk ik dat met mijn gebruik Friencaller goedkoper (gratis?) is.
Top! :)

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:59

Consulectro

Lekker bezig...

Je hebt wel een simkaart nodig met mobiel nummer om te kunnen Whatsappen.
Zonder mobiel nummer werkt WhatsApp niet.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Verwijderd

Topicstarter
Consulectro schreef op maandag 09 juni 2014 @ 19:34:
Je hebt wel een simkaart nodig met mobiel nummer om te kunnen Whatsappen.
Zonder mobiel nummer werkt WhatsApp niet.
Bedankt, maar ik weet wel hoe Whatsapp werkt (hoor).. :)
Je hebt inderdaad eenmalig een nummer nodig om aan te koppelen/mee te activeren, daarna heb je een SIMkaartje ook niet eens meer nodig. Gebruik het zelf bijvoorbeeld ook op mijn laptop (zonder SIMkaartje in mijn laptop). Daarnaast krijg ik bij mn nieuwe telefoon een SIMkaartje en dus ook een nummer, allemaal geen probleem.
Pagina: 1