Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Standaardinstelling videoreviews

Pagina: 1
Acties:

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:09
Het valt mij de laatste tijd op dat videoreviews op de site niet meer standaard op 720p staan, maar 360p. Nu had ik tot een half jaar terug glasvezel en daar stond mijn video wel standaard op 720p.

Nu kan het uiteraard een samenloop van omstandigheden zijn, maar mijn Ziggo-verbinding is wat trager qua ping en download, maar het lijkt mij dat 90Mbit toch genoeg moet zijn. Via de zoekfunctie op de frontpage en van dit forum kwam ik niet verder en een andere browser brengt ook geen soelaas.

Ik heb het dus met alle video's, op een W7-laptop met 1440x900 scherm, de HP Elitebook 6930p met 2Gb intern, 128Gb Samsung 830 SSD etc, etc. Ik heb zowel Chrome als Firefox als IE geprobeerd.

Met mijn Ubee-modem maak ik verbinding op 5Ghz en haal ik een throughput van 88/89Mbit met een upload van 8Mbit en een beetje.

Iemand enig idee hoe ik mijn standaardinstelling weer op 720p krijg?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De standaard geselecteerde resolutie is afhankelijk van de grootte van de player op het moment van tonen. Als je bij een videoartikel de player vergroot mbv het icoontje naast de fullscreen switch rechtsonder dan zal bij volgende video's de standaard resolutie 720p zijn :)

Intentionally left blank

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:09
crisp schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:39:
De standaard geselecteerde resolutie is afhankelijk van de grootte van de player op het moment van tonen. Als je bij een videoartikel de player vergroot mbv het icoontje naast de fullscreen switch rechtsonder dan zal bij volgende video's de standaard resolutie 720p zijn :)
Dat doet ie dus niet :( Zojuist nog geprobeerd. De video van de Chromebooks geopend, resolutie veranderd naar 720p, even laten lopen, gesloten, opnieuw geopend en weer 360p :'(

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Miglow schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Dat doet ie dus niet :( Zojuist nog geprobeerd. De video van de Chromebooks geopend, resolutie veranderd naar 720p, even laten lopen, gesloten, opnieuw geopend en weer 360p :'(
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat de resolutie afhankelijk is van de (initiele) grootte van de player. Deze is standaard 620px breed in een artikel zoals bijvoorbeeld video: Huawei Ascend P7 en dan wordt standaard ook 360p als resolutie genomen. Als je de player vergroot dmv het vergroot knopje rechts onderin (dus niet fullscreen maar die er links naast) dan wordt de player daarna standaard over de hele breedte getoond. Als je dan andere video-artikelen bekijkt (of de pagina herlaadt) dan zal standaard voor 720p gekozen worden (indien beschikbaar).

Kortom: de gekozen resolutie wordt niet onthouden, maar de grootte van de player in een video-artikel wordt wel onthouden en bepaald mede de standaard resolutie voor de video.

Intentionally left blank

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:20
Maar als het goed is zou de default overschreven worden als je bij 2 video's achter elkaar de videoresolutie wijzigt. Dan wordt dat je nieuwe standaard voor zover ik weet

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Misha schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:54:
Maar als het goed is zou de default overschreven worden als je bij 2 video's achter elkaar de videoresolutie wijzigt. Dan wordt dat je nieuwe standaard voor zover ik weet
Dat zou dan in de player zelf moeten zitten en daar kunnen wij dus niets mee :P (en er zijn dan weer een miljoen redenen waarom dat niet altijd en bij iedereen werkt ivm privacy-instellingen en blokkades e.d.).

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 03-07-2014 16:28 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1