Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Brother dubbelzijdig printen (boekje) lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• red-devil84
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-10 21:09
Ik heb deze printer sinds kort en ben er best tevreden over. Alleen één ding krijg ik niet voor elkaar:

Ik wil graag A5 bestanden op A4 formaat papier dubbelzijdig afdrukken als boekje. Dit lukt tot zover. Alleen de achterkant print hij verkeerd om, dus op de kop. Ik ben echt al lange tijd bezig hiermee en heb ook mensen om mij heen gevraagd. Maar wat ik ook probeer, hij blijft de achterkant op de kop printen. Ik dacht zelf dat het aan de binding lag maar ook als ik dat verander krijg ik het niet op de manier afgedrukt wat ik graag zou willen.

Ik stel als volgt in: Afdrukken in Adobe reader: boek, staand of liggend (beide al geprobeerd) subset boek: beide zijden, binding: links. Eigenschappen: Normaal, A4 papier, Tweezijdig afdrukken/boekje: tweezijdig. Dan instellingen voor tweezijdig: Lange rand links.

Ook heb ik al geprobeerd om bij eigenschappen – geavanceerd om ondersteboven af te drukken maar ook dit helpt niet.

Is er iemand die mij uit de brand kan helpen?

Verwijderd

Lange rand links moet je dus niet willen, je moet voor de korte zijde gaan

• red-devil84
Bedankt voor je reactie!

Bij de instelling staand heb ik de lange rand links gebruikt. Dat klopt inderdaad niet zoals ik het heb omschreven.

Ik heb net nog weer geprobeerd in de liggende stand. En dan dus korte zijde, maar dan krijg ik dus dat de pagina op de achterkant verkeerd om word geprint.

[ Voor 4% gewijzigd door red-devil84 op 09-06-2014 09:40 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Leg je de vellen niet verkeerd om in de lade om de andere kant erop te laten printen? Afhankelijk van welke printer je hebt, je verteld niet eens welke ;) , moet je met de hand de vellen met de geprinte even-pagina's op een bepaalde manier weer in de lade stoppen.

Als het goed is krijg je na het klikken op afdrukken instructies over het hoe en wat, althans, bij mijn HL-2030 iig wel.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• red-devil84
Sorry wat stom van me :-) Ik heb een Brother MFC-J4510DW, die kan automatisch dubbelzijdig printen.
Dus ik hoef de pagina's er niet opnieuw in te leggen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah :)

Hmm, wel vaag dit. Ik kan wel zeggen, print 1 pagina, leg 't vel weer in de papierbak en print de ander op de andere kant van het vel, maar dat is een workaround. Probeer eens een andere pdf-reader? Bijvoorbeeld Foxit? Misschien dat Adobe Reader iets verkeerd doet, wat uitgesloten wordt als Foxit het ook niet goed doet.

Anders ergens een verkeerde instelling denk ik. Maar misschien dat Brother daar meer over kan vertellen? Ze hebben een contactformulier. http://www.brother.nl/g3.cfm/s_page/93540

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• red-devil84
Ik heb Foxit ook geinstalleerd maar ook hiermee hetzelfde probleem. Ik dacht ook het moet liggen aan de staand/liggend houding en/of de binding korte/lange kant maar ik heb ze alle 4 geprobeerd en nog steeds niet goed. Ik denk dat het gewoon niet kan.....

Verwijderd

Ik heb een Brother MFC-J6510DW

Bij het dubbelzijdig printen van A4 landscape volstaat het volgende:

Eigenschappen:

Afdrukstand: liggend

Duplex/Folder: Duplex

Duplexinstellingen: Korte rand (links)
Pagina: 1