Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Shutter glasses 3D DLP beamer

Pagina: 1
Acties:

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56
Ik heb vorige week een BenQ TW523 DLP beamer gehaald en gebruik deze nu naar alle tevredenheid. :) Ik wil de 3d functionliteit nu ook wel eens uit proberen en hier heb ik shutter glasses voor nodig. Ik zie door de bomen alleen het bos niet meer.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen de shutter glasses en waarom deze wel of niet zouden werken? (Of een goede bron linken waar dit uitgelegd wordt!)

Er zijn namelijk 24p, 120Hz, 144Hz etc. brillen en ik weet dus niet welke werkt. In feite zouden ze allemaal moeten werken toch? Het synchroniseren van de brillen gebeurd via het beeld zelf?

Alvast bedankt. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 22:47
Het synchroniseren gaat via RF (radiografisch) of via infrarood. In het laatste geval heeft de beamer een dikke IR led in de behuizing.
Mijn ervaring is dat brillen lang niet altijd uitwisselbaar zijn. Bij mijn Epson EH-TW6000 beamer gebruik ik overigens enkele Sony Playstation 3D brillen. Die werken bij mij prima en zijn een stuk goedkoper dan die van Epson.
Die Epson brillen werken overigens gek genoeg niet op een Sony TV waarbij ik het geprobeerd heb.

If it ain't broken, tweak it!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:56
Ik ben even aan het zoeken geweest en de enige bril waarvan ik zeker denk te weten dat deze kan werken is een BenQ bril voor DLP beamers. Deze stond namelijk als suggestie accessoire bij deze beamer genoemd. Hier staat echter bij: "detectie type: DLP link". Dan weet ik nog niet of het RF of IR is. Er zit wel een IR ontvanger op de beamer maar die kan net zo goed voor alleen de afstandsbediening zijn.

http://www.bax-shop.nl/ra...ril-voor-benq-dlp-beamers

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Bij DLP Link wordt de data naar de bril meegestuurd via het beeld zelf tussen de frames waardoor er helemaal geen IR of RF nodig is. Zo zou ook elke DLP link bril moeten werken.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-11 22:47
Ah, dit wist ik niet. Ik dacht dat er enkel RF of IR was. Weer wat geleerd ;-)

If it ain't broken, tweak it!