Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met aansluiten Cat6 WCD

Pagina: 1
Acties:

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Ik ben druk bezig met de verbouwing van mijn huis en ik dacht dit is een mooie kans om links en rechts wat UTP wandcontactdozen aan te sluiten. Helaas kom ik er zelf, na een aantal uur testen en googlen niet uit en daarom stel ik mijn vraag maar hier.

Ik heb o.a. de volgende website gebruikt maar ik kom er niet uit:
http://support.watel.nl/manual_utpnetw/

Het gaat om een Plieger Luna WCD met één UTP aansluiting en ik heb het volgende geprobeerd:
  1. Ene kant RJ45 connector aangesloten en andere kant WCD aangesloten volgens het B-kleurenschema volgens handleiding/website. Geen succes
  2. Zelfde kabel aan beide kanten een RJ45 connector aangesloten om de kabel/RJ45 connector te testen. Gewoon goed signaal.
  3. Cat 5 kabel op dezelfde WCD aangesloten gebruikmakende van hetzelfde kleurenschema/aansluitingen. Gewoon goed signaal.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik qua combinaties nog meer kan proberen. Vandaar dat ik mijn geluk hier eens beproef.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Heb je bij die cat5 kabel ook zelf het stekkertje aan de andere kant geknepen? Hetzelfde als bij de cat6 kabel? Misschien hanteer je daarbij de verkeerde volgorde (of heb je het stekkertje 180 graden gedraaid)?

Verder kan ik niet bedenken wat je fout doet. Het aansluiten van cat5 of cat6 kabel werkt namelijk precies hetzelfde...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jackazz
Volgens mij wel. Maar je brengt me aan het twijfelen. Dat is in ieder geval nog wel ff een goeie die ik morgen kan proberen. Thanks!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:34
Ik zou even proberen met een ethernet plug testing tool nagaan dat je volgorde echt klopt. Als je die niet hebt kun je nog met een multimeter de pinnen nalopen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Kun je misschien wat foto's plaatsen van hoe je de boel hebt aangesloten? Een foto van het WCD met keystone zou ook wel handig zijn :).

My favorite programming language is solder.

• Jackazz
Nou ik heb gevonden waar het in zat hoor. De mesjes waren ondertussen te ver naar beneden gedrukt waardoor de mantel van de draadjes niet voldoende werd doorgesneden.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:03
Top, mooi dat je nog even laat weten waar het aan lag :). Mag ik gokken dat je geen Krone LSA+ tool hebt gebruikt? Been there, done that (LSA doggen met een schroevendraaier + aardappelschilmes :D).

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1