Toon posts:

Producer pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van mijn eigen muziek op mijn laptop. Ik doe dit met het programma Fruity Loops van Image Line.

Er zijn eigenlijk twee redenen waarom ik iets anders wil dan een laptop.

1. De eerste reden is dat ik me echt scheel staar op mijn 14 inch laptop.

2. De tweede reden is dat ik bepaalde plugins gebruik in Fruity Loops. Een voorbeeld hiervan is Spire van Reveal Sound. Dit vergt ontzettend veel CPU van mijn laptop en ik heb het vermoeden dat dit met een desktop wel eens anders zou kunnen zijn.

Nu zat ik te kijken naar bijvoorbeeld een IMac 21.5 inch of een Dell in diezelfde prijsklasse maar ik weet niet of dit het meest geschikt is voor wat ik er mee wil?

Over prijsklasse gesproken. Ik vind het erg lastig dit in te schatten. Mocht ik bijvoorbeeld al met 600 euro klaar kunnen zijn dan zou dat zeker meegnomen zijn. Maar ik vind het ook niet erg om bijvoorbeeld ongeveer tot 1600 euro te gaan.

Wie heeft er tips voor me?

Alvast bedankt,

Daan

edit: Ik gebruik de externe geluidskaart van mij Traktor Kontrol S2. Ik ben echter niet zo technisch aangelegd dat ik kan inschatten of dit beter kan of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2014 17:51 ]

• jerreok
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-03 21:28
Het blijft wel de bedoeling dat je zelf met een voorstel komt, een beetje initiatief mag. Zo krijgen we ool een beter beeld van wat je wil... Speel eens met de filters van PW en post een voorstel...

i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb PW gedaan en kom met de eisen (die zo te zien bij een producer pc passen) uit bij deze pc's:

Asus M51AD-DE024S
Lenovo IdeaCentre K450-00365
Asus M51AD-DE020S

Hiermee heb ik voornamelijk gesorteerd op de i7-4770 processor, 8g RAM geheugen en een video kaart met twee DVI or DVI + VGA outputs (weet niet 100% zeker of bovenstaande 3 dat hebben?) en bovenstaande 3 kwamen er dus uit.

Om nog even terug te komen op wat ik zelf nou precies wil. Het leek me qua design en ruimte erg handig en leuk bijvoorbeeld een IMAC of een vergelijkbaar merk te nemen (dus zonder kast), maar ik weet niet of de systeem specificaties van deze pc's goed genoeg zijn om er mee te doen wat ik wil. Ik hoopte dat jullie me daar mee konden helpen.

Daan

Verwijderd

kan je je pc's even als een linkje plaatsen?

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
@dnaanevland

Je kan een mac of een kant en klare pc halen, maar voor dat geld kan je zelf ook iets bouwen wat veel beter is. Aan jouw de keus.

Pc bouwen is trouwens niet zo heel moeilijk: YouTube: How to build a PC: The Tech Report guide

Ik zou als ik jouw was eerst de links doornemen die ik je eerder had gegeven, dan hoef je geen beginners vragen te stellen. Je had dan kunnen zien dat een i7 4770 (een i5 is ook voldoende als je niet te fanatiek bent) en 8 gb ram voldoende is. In combinatie met een grote 250 gb SSD ben je dan klaar.

Als ik jouw was zou ik zelf iets bouwen, maar hier moet je wel volledig achter staan en een (paar) grote 27 inch monitoren voor je neus zetten.

Dus doe eerst je huiswerk en dan zien we wel verder.

Zorg ook dat je voor jezelf uitmaakt wat je nu echt wilt. Als je duidelijk je wensen kenbaar maakt dan is het makkelijker om je verder te helpen. Zo niet, dan haak ik af.

• jerreok
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-03 21:28
Zoals mirp zegt, een pc bouwen is niet zo moeilijk. Je steekt er in wat je wil, en het grote voordeel is dat je meer geld kan uitgeven aan iets wat je veel gebruikt (bv een mooie geluidskaart bij jou) en minder in dingen die je niet veel gebruikt (bijv je graka, als je niet van plan bent te gaan gamen). Maak eens een wenslijst met onderdelen die je ziet zitten en post die hier, dan helpen wij je verder...

i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-04 09:51

Saven

Administrator

Het heet al jaren geen fruity loops meer maar FL Studio

kijk gewoon een beetje naar de best buy guide voor een high end systeem. op de videokaart kun je dan evt besparen. dan nog een geluidskaart erbij zoeken. die traktor s2 is daar niet voor bedoeld

[ Voor 64% gewijzigd door Saven op 09-06-2014 20:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik ga eens kijken wat voor onderdelen ik er precies in wil helpen. Dan kom ik terug.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2014 20:58 ]

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-03 17:54

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Ik zie dat je er echt geen kennis op hebt, dus wel wel even een bestellijst voor je maken.
Ik heb ervaring met FL studio, een vriend van mij doet dit vrij fanatiek, hij heeft een overklokte i5. Hij heeft met één project dat hij tijdens het renderen het geluid soms wat krakerig is, maar dit valt te overzien ook nadat je het geconverteerd hebt, hoor je niets van ;)
Dus ik denk dat je met een i5 wel goed zit, zijn desktop i5 is wel vele malen krachtiger dan zijn laptop i7, dus je hebt wel aardig wat aan je kloksnelheid, prijs technisch kan je het beste voor een niet overklokbare set-up gaan. Dat zou volgens mij prima moeten zijn, en alleen bij een hele grote uitzondering wordt je CPU aardig zwaar belast, maar vraag me af of dat bij jouw zo snel zal gebeuren. (Ik kan wel even vragen welke samples diegene gebruikte dat zijn i5 het zelfs zwaar had, het was iig een heleboel!)

Heb je nog een GPU nodig voor gaming o.i.d.? anders kan je die al buiten wegen laten dat in de kosten scheelt.

Ik denk dat je met een i5 goed af bent, omdat ook zware projecten er soepel mee draaien (behalve die ene dan, die had dus heel licht moeite, maar verwaarloosbaar door conversie)

Dan zal dit een mooi en goedkoop systeem voor je zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,50€ 164,50
1ASRock B85M Pro4€ 53,-€ 53,-
1Cooler Master Silencio 352€ 49,-€ 49,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1be quiet! Pure Power L8 300W€ 36,95€ 36,95
1Crucial MX100 256GB€ 85,84€ 85,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 452,24

Punten om op te letten:

-Je kan er een HDD bij doen voor meer opslag je hebt nu 256GB, weet niet of dat genoeg is?

-Videokaart voor gamen? -> als gevolg duurdere voeding nodig

-Aparte koeling, houdt je PC koeler en iets stiller, de normale bijgeleverde koeler is in principe ook al goed genoeg, maar aparte koeling is nooit verkeerd mits je het geld ervoor over hebt.

-Geluidskaart, geen idee wat je nodig hebt, neem aan zo min mogelijk. Geluidskaarten vervormen het geluid dat wil je als producer niet, voor ons klinkt het beter voor jouw heb je een minder reëel geluid.

-SPEAKERS! zeer belangrijk, neem niet active speakers, om het geluid zo echt mogelijk en onvervormd te horen. Monitor speakers zijn hiervoor aan te raden, een niet al te dure maar toch goede is de Audio Engine A5+ (niet op tweakers te zien, dus even zoeken via google)
Andere optie is M-audio. Of KRK systems (kijk eens op Baxshop)

Succes!

我的名字是Mirno

• mirp
"-SPEAKERS! zeer belangrijk, neem niet active speakers, om het geluid zo echt mogelijk en onvervormd te horen. Monitor speakers zijn hiervoor aan te raden, een niet al te dure maar toch goede is de Audio Engine A5+ (niet op tweakers te zien, dus even zoeken via google)
Andere optie is M-audio. Of KRK systems (kijk eens op Baxshop)"

Bedankt voor de tip, mirno.

"Ik ga eens kijken wat voor onderdelen ik er precies in wil helpen. Dan kom ik terug."

Onderdelen komen we wel uit. Wat je voor jezelf moet uitmaken is hoe het eruit komt te zien: design, opstelling, monitoren, enz. (dit dus: YouTube: Studio Rescue - Episode 12) Je moet een heel duidelijk beeld in je hoofd hebben van hoe je het wilt hebben en dit moet je vertalen naar ons. Daarnaast moet je duidelijk aangeven wat de grens is van je budget.

[ Voor 6% gewijzigd door mirp op 10-06-2014 09:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late reactie. Speakers heb ik al een tijdje. Ik gebruik de KRK Rockits rp6.

Ik heb met een vriend die er wat meer verstand van heeft even naar gekeken. Samen kwamen we op het volgende systeem uit.

Afbeeldingslocatie: https://mail.google.com/mail/u/0/?ui=2&ik=bdf651a9b3&view=att&th=146b8fda7aeea536&attid=0.1&disp=emb&realattid=ii_146b8fd991fffdd8&zw&atsh=1

Ik dacht ik eraan het volgende scherm erbij te kopen:

https://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-114532

Nog tips over wat ik nog beter of anders zou kunnen doen?

Nogmaals bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2014 11:58 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Plaatje werkt niet, is schijnbaar een link uit je mailbox. Zit de producten anders even in een pricewatch lijstje, daar linkjes etc naar winkelmandjes sowieso verboden zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door br00ky op 20-06-2014 15:16 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Voeding: niet doen, heeft matige condensatoren (CapXon), neem veel liever die eerder genoemde pricewatch: be quiet! Pure Power L8 300W, of, als je later een videokaart wil toevoegen een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W.
Case: in je case past een uATX bord, dus in principe hoef je geen m-ITX. pricewatch: ASRock B85M Pro4 is een prima alternatief. Vier RAM sleuven, dus kan je er meteen in het begin 2 in steken, zodat je profijt hebt van dual channel.
RAM: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU, strakke timings, low profile, low voltage.
HDD: die is specifiek bedoeld voor NAS, je bent goedkoper en net zo goed af met een WD green of een Seagate. pricewatch: WD Green WD20EZRX, 2TB, pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB,

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 20-06-2014 23:43 ]

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:53
mirno schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:34:
.....
-Geluidskaart, geen idee wat je nodig hebt, neem aan zo min mogelijk. Geluidskaarten vervormen het geluid dat wil je als producer niet, voor ons klinkt het beter voor jouw heb je een minder reëel geluid.

-SPEAKERS! zeer belangrijk, neem niet active speakers, om het geluid zo echt mogelijk en onvervormd te horen. Monitor speakers zijn hiervoor aan te raden, een niet al te dure maar toch goede is de Audio Engine A5+ (niet op tweakers te zien, dus even zoeken via google)
Andere optie is M-audio. Of KRK systems (kijk eens op Baxshop)

Succes!
Ik wil hier toch graag even op in gaan, want van wat jij zegt klopt volgens mij vrij weinig :9

1. Geluidskaart, geen idee wat je nodig hebt, neem aan zo min mogelijk. Geluidskaarten vervormen het geluid dat wil je als producer niet, voor ons klinkt het beter voor jouw heb je een minder reëel geluid.
Als producer wil je zeker wel een geluidskaart hebben, aangezien dit zelfs een vrij belangrijk ding is bij het produceren. Waar wil je anders je studio monitoren op aansluiten? :+
Geluidskaarten vervormen het geluid? Ik weet niet wat voor een geluidskaart jij gebruikt, maar wanneer je een beetje een degelijke geluidskaart hebt is dit absoluut niet het geval of zelfs het tegenovergestelde.

2. SPEAKERS! zeer belangrijk, neem niet active speakers, om het geluid zo echt mogelijk en onvervormd te horen.
Hoe kom je hierbij? Hoezo zouden actieve speakers het geluid vervormen en passieve niet? :? Bovendien is bijna elk soort studio monitoren actief, naar welke prijsklasse je ook kijkt.
Ook wil je als producer zeker geen veel-te-hard-blazende versterker op je bureau hebben staan om je passieve speakers aan te sturen, aangezien je bij het producen juist stilte nodig hebt om je zoveel mogelijk te kunnen focussen op de productie zelf.

Welke studiomonitoren dnaanevland verder het beste kan kiezen ga ik niet op in, aangezien hij hier niet naar vroeg en hij deze al zegt te hebben.

@dnaanevland:
Wat betreft de externe geluidskaart van je Traktor Kontrol S2: Ik denk dat het toch het beste is als je voor het producen een aparte geluidskaart koopt in plaats van dat je die van je mengpaneel gebruikt. Hierbij is het echter weer de vraag:
  1. Wil je een externe geluidskaart of wil je er een ingebouwd in je PC? (De meeste producers kiezen voor een externe geluidskaart, aangezien dit erg handig is door de fysieke knoppen etc.)
  2. Waarover moet de geluidskaart allemaal beschikken? Ben je ook nog van plan om er eventueel instrumenten o.i.d. op aan te sluiten of gaat het puur om de outputs naar je studio monitoren?
  3. Welk bedrag heb je ervoor over?
Alhoewel ik zelf ook geen expert ben op het gebied van geluidskaarten, kan ik je natuurlijk altijd proberen te helpen in je zoektocht naar de ultieme geluidskaart voor het bedrag dat je ervoor over hebt ;)

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:43

Nibbz

Postmaster General

Indeed 4WardNL

Geluidkaart is zeker wel belangrijk, het maakt hier niet zoveel uit of hij nou intern of extern in. Maar een M-Audio of een Mackie firewire / usb geluidskaart is toch wel aan te raden (interne geluidskaarten hebben vaker een lagere latency dan een externe, maar daar betaal je ook voor.. en voor een hobbist / semi pro heb je aan een externe voldoende)

en betreft de monitors

mirno zegt, haal geen actieve monitor speakers.. Maare Mirno... waar sluit je die niet actieve speakers op aan dan? :s.

Als hij een fatsoenlijke geluidskaart koopt, wil je daar toch niet een el cheapo versterker tussen gooien :s... dan ben je weer terug bij af.

Gewoon een actief setje halen (goede KRK's klinken al prachtig), en die direct op je geluidskaart aansluiten (en altijd een aparte geluidskaart gebruiken voor je DAW.. kan windows fijn het onboard kaartje gebruiken).

13:37

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:53
Nibbz schreef op maandag 23 juni 2014 @ 15:31:
[...]
Gewoon een actief setje halen (goede KRK's klinken al prachtig), en die direct op je geluidskaart aansluiten (en altijd een aparte geluidskaart gebruiken voor je DAW.. kan windows fijn het onboard kaartje gebruiken).
Hoe wil je dan vervolgens het geluid van Windows op je studio monitoren zien te krijgen? Lijkt me een heel gedoe :/

• mirp
Je hebt momenteel geen audio interface? (zoiets: http://www.bax-shop.nl/us...face/product-details.html)

Zit bij je muziek ook zang bij die je zelluf in zingt? Gebruik je nog andere apparatuur die je live opneemt?

Wil je de geluidskaart van je traktor gebruiken en ben je daar tevreden mee of kies je voor een audio interface/externe geluidskaart?

Hoe luister jij naar je mix (speakers/monitors of headphones)?

Je hebt vrij goedkope onderdelen uitgekozen. Hoeveel wil je uitgeven?

Je zou bij je eigen dingen die je hebt uitgekozen het advies van brooky volgen.

Kun je aangeven hoe jij je muziek maakt?

Wat voor processor heeft je laptop?

Moet je pc mobiel zijn?
Pagina: 1