Ik heb onlangs een 100/100 glasvezelabonnement afgesloten bij Telfort. Nu wil ik graag wat HD content (kunnen) streamen naar de HTPC bij m'n ouders (150/15 Ziggo) thuis. Zou qua bandwidth probleemloos moeten gaan, maar dat bleek niet het geval. Over FTP haal ik een snelheid van slechts ongeveer 26mbit. Over HTTP(S) nog geen 10mbit!
Mijn vorige aansluiting, eveneens een 100/100 glasvezel (onsneteindhoven), kende eenzelfde soort probleem, zij het in mindere mate. Daarmee haalde ik 60 (FTP)/35 (HTTP) wat meestal toch wel genoeg was. Daarom nu toch maar eens besloten de oorzaak boven water te halen, vooralsnog onsuccesvol.
Een overzichtje van de behaalde snelheden:
OVH: een 100/100 verbinding op een OVH server
ZG: 150/15 aansluiting bij Ziggo (waar HTPC staat)
TF: 100/100 aansluiting bij Telfort (waar fileserver staat)
Horizontaal de services, verticaal de downloadclient.
De 2 meeste voordehandliggende oorzaken heb ik al uitgesloten:
- ook zonder router (Mikrotik CRS125) geen verschil
- verschillende servers op telfort aansluiting geprobeerd (Win7/FreeBSD servers)
Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik daar achter ga komen?
Mijn vorige aansluiting, eveneens een 100/100 glasvezel (onsneteindhoven), kende eenzelfde soort probleem, zij het in mindere mate. Daarmee haalde ik 60 (FTP)/35 (HTTP) wat meestal toch wel genoeg was. Daarom nu toch maar eens besloten de oorzaak boven water te halen, vooralsnog onsuccesvol.
Een overzichtje van de behaalde snelheden:
OVH: een 100/100 verbinding op een OVH server
ZG: 150/15 aansluiting bij Ziggo (waar HTPC staat)
TF: 100/100 aansluiting bij Telfort (waar fileserver staat)
Horizontaal de services, verticaal de downloadclient.
| OVH FTP | TF FTP | OVH HTTP | TF HTTP | ||
| OVH | 85 | 80 | |||
| TF | 90 | 90 | |||
| ZG | 95 | 25 | 95 | 10 |
De 2 meeste voordehandliggende oorzaken heb ik al uitgesloten:
- ook zonder router (Mikrotik CRS125) geen verschil
- verschillende servers op telfort aansluiting geprobeerd (Win7/FreeBSD servers)
Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe ik daar achter ga komen?