Uitbreiding basis systeem in BBG mei 2014 grafisch

Pagina: 1
Acties:

• regnerps
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01-2024
Beste Tweakers,

Ik ben erg geïnteresseerd in de BBG basissysteem van mei 2014. Ik heb er overigens wel een kleine vraag bij.

Ik zie dat in de AMD processor een Radeon HD8570D mogelijkheid ingebouwd zit en dat op het moederbord een drievoudige grafische aansluiting (hdmi, VGA, DVI-D) zit. Deze grafische kracht zou genoeg moeten zijn voor wat ik er mee wil kunnen. Echter zoek ik een aansluiting voor 2x DVI-D. Ik heb namelijk 2 relatief oude (Dell) monitoren staan en zou die graag allebei digitaal aansluiten. Wat is hier de makkelijkste oplossing?

Is de oplossing een losse grafische kaart inbouwen? Of is er een andere mogelijkheid? Geen probleem als er een grafische kaart aangeschaft moet worden, maar liever niet uiteraard. Ik heb hier niet de kennis van, wat er nou allemaal mogelijk is, ook niet na het afstruinen van de reacties op de BBG.

Wat moet er mee kunnen?
Nou, eigenlijk heel simpel: het is een basissysteem, geen games, wel video, geen video editing echter. En de enige kink in de kabel is dus de éénzijdige DVI-D aansluiting.

Graag een reactie, en alvast bedankt,

Regnerps

PS: meer info nodig? hoor het graag!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluit de 2e monitor aan op je HDMI, die is ook gewoon digitaal, sterker nog, die levert hetzelfde signaal als DVI alleen dan met audio. Verloopje daarvan kost je hooguit een paar euro.

• regnerps
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01-2024
bedankt voor de reactie, ik denk dat dit voldoende zal zijn.