Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ECB 350 / D-link DIR655 gastnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb als router een D-link DIR655 en een ECB350 in mijn netwerk hangen.

De ECB350 werkt als access point.

Wat zou ik graag willen:
een Gastnetwerk zodat mensen gebruik kunnen van mijn wifi om te internetten zonder dat ze op mijn server kunnen. Ik denk dat het mooiste zou zijn als ik het gastnetwerk een ander ip-range zou kunnen geven maar dat krijg ik op beide apparaten niet voor elkaar.

Ik kan de DIR655 wel een guest zone aangeven met een apart wachtwoord maar geen ip-range en op de ECB kan ik diverse draadloze netwerken aanmaken maar ook geen ip-range aangeven.

Iemand een oplossing hoe ik het anders zou kunnen doen of weet iemand met bovenstaande apparaten het wel voor elkaar te krijgen.

Lees de suggesties graag....Alvast bedankt voor het meedenken!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-11 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vreemd, weet je zeker dat je de opties goed hebt bekeken? Bij m'n ouders staat een DIR-655 en daar heb ik een Guest Network ingesteld en zie daar de optie om de clients wel of geen toegang te geven tot je eigen netwerk. Sta je dat niet toe, dan kan je ook nog een IP range opgeven voor de DHCP (het vaste netwerk heeft geen DHCP ingeschakeld staat overigens, misschien dat 't daarom anders kan). Het is al even geleden dat ik die interface voor mijn neus heb gehad, kan iets mis hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
ik heb mijn eigen netwerk ingesteld dat met dhcp ip address range van 1.50 tm 1.99
Maar bij guest zone kan ik geen clients ingeven en ook geen ip address range.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, vanavond ben ik toch weer bij m'n ouders, kan wel even kijken hoe en wat. Gister niet echt veel succes gehad, zat op hun gast netwerk aangemeld en dan kom je niet bij de router :P. Er is iig een optie om de twee netwerken gescheiden te houden, dus al is de IP range hetzelfde, ze kunnen niet bij je server en andere systemen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, even in de interface gekeken en het IP adres van de router, met dus ook de DHCP range, is bij m'n ouders in te vullen op dezelfde pagina als waar de rest van het gast netwerk wordt ingesteld (onderaan de pagina). Echter blijkt het dat ze een DIR-645 hebben, geen DIR-655 zoals jij. Je zal dus verder moeten kijken en zelf testen.