• Lyecer
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-02 14:17
Vandaag heb ik mijn pc opgengemaakt om de cooling op de cpu om te draaien (deze zat verkeerd om), ging allemaal prima zo gedaan.

Maar nu probeer ik heb op te starten en dan beginnen de problemen....
Als ik de aan-knop indruk gaan de fan's allemaal draaien, videokaart wordt ietsjes warmer (wrsch doet ie iets) alleen geen beeld....

Ik heb zowel de dvi als hmdi poort gebprobeerd en kreeg niks.
Dus ik dacht ik laat hem even draaien en ben even broodje gaan eten en even tv gekeken, ik kom terug nog steeds hetzelfde geen beeld....

Dus ik wil hem vervolgens uitzetten met de aan-knop op de voorkant maar die reageert niet meer, vlak voordat ik een broodje ging eten had ik de pc al een keer aan en uit gezet met die knop, die werkte toen wel. Maar nu kom ik terug en doet hij het niet meer.

Heb hem uiteindelijk uitgekregen door de switch knop op de voeding om te zetten, maar nu start hij ook al niet meer op.... helemaal dood.

Wat moet ik doen? ik stress m nogal nu, heb al even problemen met de gpu dat hij nogal warm wordt en na een tijdje eruit knalt(heb hierover een topic bij cooling).

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen want ik wordt echt gek en ben super bang dat hij kapot is :?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 123,50€ 123,50
1Gigabyte GA-970A-DS3P€ 61,59€ 61,59
1XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition€ 159,90€ 159,90
1Sharkoon T28€ 54,90€ 54,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,04€ 58,04
1OCZ ZS Series 650W€ 59,50€ 59,50
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 600,05

groetjes,
Lyecer

[ Voor 54% gewijzigd door Lyecer op 08-06-2014 13:06 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. JE probleeem zou in principe aan ieder onderdeel kunnen liggen, belangrijk dus om dat uit te sluiten.

• Lyecer
Heb een oude gpu van een andere computer in de mijne gedaan (die oude werkt met zekerheid) en nog steeds niks :/

Dus gpu is het niet. normaal gesproken sluit een computer af als je de uit-knop langgenoeg ingedrukt houdt alleen is dit bij mij niet meer het geval (normaal gesproken werkt dit ook).

Ik denk dat het moederbord kapot is, aangezien een simpel iets als de uit-knop de pc niet uit laat gaan, daardoor werkt de gpu waarschijnlijk ook niet.

Ik zal dinsdag wrsch ivm met pinksteren even de winkel bellen met vragen erover..

Hopen dat hun mij verder kunnen helpen met het testen van m,n moederbord.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-02 18:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dan heb je waarschijnlijk iets beschadigt met het wijzigen van je koeling?

---RAWE CEEK!!!---

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Alle intern kontroleren, kabels los gegaan, of net niet goed erin.
Videokaart los trekken en er weer in doen.

Anders voeding lenen en deze uitwisselen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 12:29
In het beste geval zit er gewoon een kabel los. Ik zou alle kabels van je moederbord even los halen en weer terug stoppen. Ook zou ik de geheugen modules eruit halen en weer terug stoppen.

Zorg a.u.b. wel dat je geaard bent!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:24

Nemesizz

Untouchable

Dus gpu is het niet. normaal gesproken sluit een computer af als je de uit-knop langgenoeg ingedrukt houdt alleen is dit bij mij niet meer het geval (normaal gesproken werkt dit ook).
Dit heb ik ook een keer gezien bij een PC, en toen was de voeding kapot.
Aanzetten kon wel met de powerknop, uit niet, hoe lang je de knop ook indrukte hij ging niet uit.

Dus ik zou zeker (indien mogelijk) 'even' een andere voeding proberen.

• Lyecer
Nemesizz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:20:
[...]

Dit heb ik ook een keer gezien bij een PC, en toen was de voeding kapot.
Aanzetten kon wel met de powerknop, uit niet, hoe lang je de knop ook indrukte hij ging niet uit.

Dus ik zou zeker (indien mogelijk) 'even' een andere voeding proberen.
Dat geeft goede hoop ^^ was bang dat duurdere onderdelen kapot zijn dus zal morgen gelijk rven testen.
-Ik heb alles kabel meerdere malen gechecked, zou makelijk iets voor mij zijn om iets niet goed te doen :+
-Beide ram stripjes losgehouden etc. Geen verschil
-zonder gpu gestart en gpu uit andere pc gehaalt (die zowieso werkt) en die geprobeerd, ook geen verschil

[ Voor 7% gewijzigd door Lyecer op 08-06-2014 19:25 ]

Pagina: 1