Gisteren nog beeld, nu niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:51
Mijn beeldscherm geeft sinds ik het beeldscherm vanochtend aanzette, 'No signal'.
Ik heb mijn computer snachts aan laten staan en toen ik ging slapen was er nog niets aan de hand.

Ik heb al geprobeerd een andere monitor aan te sluiten, maar deze geeft ook no signal dus daar kan het niet aan liggen.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, of wat ik eventueel kan testen (en op welke manier) om andere dingen uit te sluiten?

De computer is overigens al een aantal jaar oud, dus de kabeltjes zitten op de juiste plek.
Ik weet niet welke informatie jullie nog meer nodig hebben om het probleem op te lossen. Als er nog meer informatie nodig is zal ik dat er uiteraard opzetten.

Ik gebruik overigens een DVI-D kabel.

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-02 14:45
Alle stroom er al af gehaald? En dan opnieuw alles opstarten? Kan zijn dat je pc in een diepe slaap blijft hangen, dan krijg je inderdaad geen signaal.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Verwijderd

Zie boven:
Staat je PC niet gewoon in een diepe slaapstand?
Wat gebeurd er als je even op de powerknop drukt?
Niets? Houd de powerknop 4 seconden ingedrukt tot alles uitvalt. Zet hem daarna weer aan.

• Mahone
Sorry vergeten te melden, heb inderdaad de computer ook al proberen te herstarten. Beeldscherm blijft dan no signal aangeven.

• Zanzibar-1337
Krijg je bepaalde piepjes bij het opstarten van je computer? Of gaat hij aan en hoor je alleen maar de ventilatoren draaien?

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Uit eigen ervaring:
Op sommige monitoren (bijv. Samsung SyncMaster226bw) zit een knopje waarmee je de source kunt selecteren: analoog of digitaal.
Zit dat wellicht ook op jouw monitor? Zo ja, heb je daar al even mee gespeeld?
Heb namelijk een zelfde probleempje gehad en dat bleek hierdoor veroorzaakt te worden.
Had bij het uitschakelen van de monitor blijkbaar zowel de powerbutton als de sourcebutton ingedrukt.....
8)7 |:(

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Zanzibar-1337
Hij heeft ook een andere monitor geprobeerd, lijkt me sterk dat het probleem hier zou zitten, maar je weet het natuurlijk nooit!

• Mahone
Hij gaat aan en hoor de ventilatoren draaien, het geluid is precies hetzelfde als normaal wanneer die wel aangaat.

Koffie-verkeerd, heb met de knopjes lopen spelen op de monitor maar dat werkt niet (ook al een andere monitor geprobeerd waar die ook no signal aangeeft, dus waarschijnlijk moet het probleem ergens anders liggen)

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Zanzibar-1337 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:57:
Hij heeft ook een andere monitor geprobeerd, lijkt me sterk dat het probleem hier zou zitten, maar je weet het natuurlijk nooit!
Oeps, je hebt helemaal gelijk, daar had ik even overheen gelezen....

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Zanzibar-1337
Grote kans dat je videokaart de geest heeft gegeven.. Heb je een onboard of een losse kaart in je pc zitten?
Koffie-Verkeerd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 13:00:
[...]
Oeps, je hebt helemaal gelijk, daar had ik even overheen gelezen....
Nog maar een bakkie koffie dan :9

[ Voor 52% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 08-06-2014 13:02 ]

• Mahone
Ik heb een Sapphire Radeon HD 5770 er in zitten. Kan ik testen of het aan de videokaart ligt? Heb geen andere videokaarten liggen die ik zou kunnen proberen om te kijken of dat wel werkt.

• Zanzibar-1337
Misschien een ander slot proberen in je pc, als je die hebt. Als je geen beeld hebt kun je erg lastig je videokaart testen, toevallig geen onboard videokaart op je PC zitten (VGA aansluiting waarschijnlijk?).
Misschien iemand in de buurt waarbij je even de videokaart kan ompluggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 08-06-2014 13:19 ]

• Mahone
Wat misschien ook nuttig is om te melden is dat de computer steeds automatisch weer opstart als ik hem uit zet (na 5 seconden).
Ik heb hem nu ook open en dan zie ik dat de kleine ventilator ook niet draait.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/23tfsaw.jpg

die kleine draait dus niet en is ook warm. De achterste draait wel

• Zanzibar-1337
De voorste is de ventilator voor je CPU, die wordt inderdaad snel warm. Trek de stekker er eens uit en laat hem een minuutje of twee rusten. Dan de stroom er weer op, doet hij dan nog hetzelfde?

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-01 22:54
Die kleine ventilator is van je processor, als die niet draait zou ik je PC niet zo lang aan laten staan, want dan zal je CPU de volgende ochtend niet gaan halen en kun je een nieuwe kopen. Ventilatorkabeltje wel goed aangesloten? Kan zijn dat je PC al oververhit is geraakt door het niet goed werkende koelsysteem op je processor.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:19
Als de fan achter in je kast wel draait, maar die van je CPU niet, dan hoop ik niet voor je dat je je CPU of Mobo gefrituurd heb.

Je kan het beste proberen de fan opnieuw aan te sluiten, en vervolgens even de bios battery eruit halen en resetten

• Mahone
Ah kijk, voel me weer zo dom. Heb hem nu een tijdje uitgehad en nu doet hij het weer.
Kleine ventilator slaat ook weer aan, alleen dan nu de vraag wat moet ik doen?
Er zal een reden zijn dat de kleine ventilator in eerste instantie niet aansloeg lijkt me?
Wat kan ik het beste doen? Is het verstandig om bepaalde onderdelen toch te vervangen of zou het in principe weer goed moeten zijn (en dan alleen 's avonds wel de computer uitzetten?)

In ieder geval al hartelijk dank voor alle geboden hulp tot nu toe!

[ Voor 7% gewijzigd door Mahone op 08-06-2014 14:25 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Je kan kijken of je de fan van de CPU koeler kan vervangen door een andere met dezelfde maat.
Of je kan kijken voor een andere koeler mocht dit niet helpen.

• Zanzibar-1337
Toch raar, vermoed een diepe slaap van je computer waar hij niet uit kon komen, waarschijnlijk deed de ventilator het daarom ook niet. Goed dat hij weer werkt. Hou het wel in de gaten met dit weer!

• Mahone
Bedankt voor de tips!
Pagina: 1