Voeding ratelt [Corsair cs650M]

Pagina: 1
Acties:

• Sancie11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Hallo tweakers,

Enkele dagen terug heb ik een nieuwe voeding in mijn PC geplaatst. Het gaat hier om de:
pricewatch: Corsair CS650M

Nu heeft deze de eerste dag pima gefunctioneerd. Nu echter begint de voeding na enige tijd te ratelen. Dit doet de voeding niet in het begin, maar na ongeveer een uurtje van gebruik.

Ik heb er de volgende video van gemaakt:
http://youtu.be/IPIhYnvRdV4

Het geluid is echt heel irritant. Er valt echt niet mee te werken.

Is dit een hardware probleem en moet ik de voeding terug sturen, of kan het ook aan iets anders liggen?

Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Sancie11 op 08-06-2014 12:34 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Lijkt mij gewoon resonatie bij een bepaalde fanspeed, schroef hem eens extra vast of duw hem stevig tegen de case aan.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Klinkt alsof er iets (kabeltje?) tegen de fan aan komt, snap alleen niet waarom ie dat dan niet constant doet maar pas na verloop van tijd.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Sancie11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb hem extra vast geschroefd en ook loser en goed aangedrukt. Het geluid blijft. Ook lijkt het niet dat de fan ergens tegen aan vast loopt. Is ook raar dat het geluid na een klein uurtje begint. ik heb de PC nu een uur aangezet en er niks mee gedaan, het geluid is er alsnog.

EDIT: Heb de voeding uit de PC gehaald en aangesloten liggend op mijn bureau. De voeding maakte na een uur nog geen ratelend geluid. Misschien dat het dan dus uitmaakt dat de voeding ligt of hangt (in mijn PC hangt de voeding). Ik heb de voeding nu nogmaals in de PC gehangen, ben benieuwd wat hij gaat doen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sancie11 op 08-06-2014 15:26 ]

Verwijderd

Is kwaliteit een vrij matige voeding die je daar hebt en deze voeding heeft ook een vrij matige fan en je hoort nu ook de vrij matige sleeve bearing lager van die vrij matige fan.
De voeding maakte na een uur nog geen ratelend geluid. Misschien dat het dan dus uitmaakt dat de voeding ligt of hangt (in mijn PC hangt de voeding).
Ja dan maakt verschil bij zo'n lager, geluid kan "even" weg zijn in een andere stand of met andere fanspeed, maar stuk is die sowieso.

Andere voeding zal het oplossen, maar ik zou wel een wat betere nemen dan de huidige.

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Probeer de voeding eens om te draaien. Dus als de fan nu naar boven blaast plaats je hem nu naar beneden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Fan is dus hemelen/druk bezig met voorbereidingen te treffen tot gaan hemelen.

Nieuwe voeding halen dus, en zoals The Mask zegt, dit keer wél kwaliteit nemen.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1