Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Laptop blijft in en uitzoomen

Pagina: 1
Acties:

• Azanil
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:55
Beste tweakers

mijn laptop (dell inspiron 15r se, 1,5jr oud) blijft in en uitzoomen in zowel menu's en firefox (echt andere dingen nog niet geprobeerd) Ik dacht eerst dat het aan het touchpad lag. alsof die wat waarnam terwijl ik hem niet aanraakte. Maar met dell kun je kijken of je het touchpad daadwerkelijk aanraakt, en dit was dus niet het geval.

Heb de laptop al enkele keren opnieuw opgestart. Ik heb ook niks speciaals gedaan, het was er vanochtend in 1 keer. Laptop niet laten vallen ofzo, ook niks geinstalleerd.

google levert ook niks concreets op (zal wel aan mijn zoektermen liggen). Dus nu vroeg ik me af wat ik moet doen om van dit probleem af te komen, want hier wordt ik niet goed van :P

mvg Azanil

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Blijft er niet een toets op je toetsenbord hangen? de CTRL of + ofzo. Zet je onscreen keyboard eens aan, dan kun je het vaak wel zien of er een key wordt ingedrukt.

Heb je dit probleem ook in bijvoorbeeld de bios of in een ander OS (livelinux bijv). Want het zou ook nog kunnen liggen aan iets van spyware.

• Azanil
CTRL wordt inderdaad af en toe ingedrukt. De toetsen blijven niet merkbaar hangen. echter als ik ze indruk flikkert die af en toe nog wel op het schermtoetsenbord.

In het bios heb ik gekeken, maar hier gebeurde niks. Maar ik weet niet of je dan kunt in of uitzoomen.
Ander Os heb ik niet geprobeerd. Geen idee of ik dit zomaar kan doen zonder alles kwijt te raken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een controltoets doet in de bios op zich niet zo veel, dus dat is lastig te checken. De toets hoeft niet fysiek te blijven plakken natuurlijk.

Download eens een Ubuntu ISO en boot daarmee (vanaf CD of USB), dat staat los van je OS, en dan kun je zien wat het ding daar doet.

• Azanil
Probleem heeft zich vanzelf opgelost :S
maar toch bedankt voor de (mogelijke) oplossing.