Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Online Betalingen

Pagina: 1
Acties:

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
In een project dat ik graag zou starten is het belangrijk om via de app en website betalingen te kunnen doen. Betalingen met zowel krediet- als debetkaarten moeten mogelijk en zo veilig mogelijk verlopen. Hiernaast kan ik natuurlijk ook Paypal toevoegen, maar dit zijn voornamelijk de manieren waarop de klant zou moeten kunnen betalen.

Daarnaast vroeg ik me af hoe het gemakkelijk is voor iemand om op iOS, Android en misschien WP om betalingen door te kunnen voeren zonder hun kaart bij de hand te hebben. Aangezien het in België verplicht is om een Digipass te gebruiken bij de betalingen, zou ik dit graag wel zo houden voor betalingen via de computer maar het gemakkelijker maken voor mobiele systemen. Zelf heb ik er geen weet van hoe het het gemakkelijkste zou zijn voor de klant en daarom kom ik hier voor hulp.
  • Wat is een goede API om betalingen door te voeren? (Liefst met een klein percentage en geen vaste betalingskost aangezien de betaling vaak klein zijn)
  • Welke gegevens worden best opgeslagen in de database van de website?
  • Hoe moet het betalen verlopen via een mobiel platform?
De programmeertaal voor de website is PHP en de taal voor iOS is Swift. Voor de rest worden de native talen gebruikt.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 22:57
Ik vermoed dat het Belgische systeem (wat ik trouwens niet ken) niet internationaal ondersteund wordt. Daarvoor moet je dan waarschijnlijk met een Belgische bank zaken doen. Eventueel kun je dan je credit card betalingen via Stripe o.i.d. laten doen. (Hetzelfde verhaal geldt voor iDeal betalingen als je ook de Nederlandse markt wil bedienen.)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

En wat heb je zelf al gezocht? Er zijn echt zoveel opties en zoveel mensen die jou voorgingen dat je niet direct met zulke generieke vragen hoeft aan te komen (vind ik dan hé).
Verder wil ik je erop wijzen dat app payments anders liggen, en dat je tal van andere methodes hebt om in-app betalingen te doen. Sterker nog, volgens mij -moet- je met iOS het via hun 'methode' doen als je via de app geld wilt verdienen.

website != app, lees jezelf daar even over in. Wereld van verschil eigenlijk.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoek even op payment providers.
Verder: leuk dat Belgie een Digipass verplicht stelt, danwel dat dat de standaard is. Als je er voordeel in ziet, die mogelijkheid inbouwen. En anders gewoon schijt aan hebben en je website in het buitenland laten hosten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:44
Daarnaast vroeg ik me af hoe het gemakkelijk is voor iemand om op iOS Android en misschien WP om betalingen door te kunnen voeren zonder hun kaart bij de hand te hebben.
Als je in de App store een app wil aanbieden met betalingen, dan is in app purchaches de enige manier. Dus dat gaat vrij makkelijk zonder "kaart". Maar kost je 30%.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Dreeass
Soultaker schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:03:
Ik vermoed dat het Belgische systeem (wat ik trouwens niet ken) niet internationaal ondersteund wordt. Daarvoor moet je dan waarschijnlijk met een Belgische bank zaken doen. Eventueel kun je dan je credit card betalingen via Stripe o.i.d. laten doen. (Hetzelfde verhaal geldt voor iDeal betalingen als je ook de Nederlandse markt wil bedienen.)
Hier had ik al eerder naar gekeken en het ziet er zeer goed uit. Maar het bied geen ondersteuning voor kaarten zoals Maestro.
Douweegbertje schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:11:
En wat heb je zelf al gezocht? Er zijn echt zoveel opties en zoveel mensen die jou voorgingen dat je niet direct met zulke generieke vragen hoeft aan te komen (vind ik dan hé).
Verder wil ik je erop wijzen dat app payments anders liggen, en dat je tal van andere methodes hebt om in-app betalingen te doen. Sterker nog, volgens mij -moet- je met iOS het via hun 'methode' doen als je via de app geld wilt verdienen.

website != app, lees jezelf daar even over in. Wereld van verschil eigenlijk.
Natuurlijk heb ik al gezocht. Maar de diensten, zoals Stripe, die ik al vond voldoen niet aan mijn eisen.
The Eagle schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:31:
Zoek even op payment providers.
Verder: leuk dat Belgie een Digipass verplicht stelt, danwel dat dat de standaard is. Als je er voordeel in ziet, die mogelijkheid inbouwen. En anders gewoon schijt aan hebben en je website in het buitenland laten hosten.
Inderdaad, daarom zou ik graag weten hoe je dit gemakkelijk op een website en in een app implementeert. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
ZpAz schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:50:
[...]

Als je in de App store een app wil aanbieden met betalingen, dan is in app purchaches de enige manier. Dus dat gaat vrij makkelijk zonder "kaart". Maar kost je 30%.
Het zijn geen in-app aankopen of een betaalde app. De betalingen gaan naar ons en worden op het einde van de maand uitbetaald aan iemand anders. Je kan het vergelijken met eBay.

• Mortis__Rigor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
Heel veel websites maken gebruik van ogone:
http://payment-services.ingenico.com/be/nl/

Of dat de klant zijn bankkaart/digipass moet gebruiken is meestal afhankelijk van de bank. Zij willen natuurlijk geen risico lopen dat een derde partij zomaar geld kan gaan afhalen.

• Dreeass
Mortis__Rigor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:24:
Heel veel websites maken gebruik van ogone:
http://payment-services.ingenico.com/be/nl/

Of dat de klant zijn bankkaart/digipass moet gebruiken is meestal afhankelijk van de bank. Zij willen natuurlijk geen risico lopen dat een derde partij zomaar geld kan gaan afhalen.
Ziet er zeer goed uit. Heb je zelf Ogone al eens gebruikt?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zei ik toch, zoiets heet een payment provider en die schrijven hun eigen API's voor hun klanten.
Google dus even op payment provider :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1