Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnemaes
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-06-2014
Hallo iedereen!

Ik heb een Acer X1240 en na tien minuutjes is hij echt wel heel erg heet.
Als je je hand erop zou leggen, verbrand hij sowieso na een minuutje.
Ook als je je hand voor de lens houdt, voel je hem verbranden.

Ik heb nu de ventilator op de hoogste stand gezet en hem op de beamer gericht, en kan ik mijn hand perfect op de beamer leggen. Hij is lauw maar zeker niet warm, laat staan heet.
Ook als ik mijn hand voor de lens houdt is geeft hij warmte af, maar ik kan me er niet aan verbranden.

Uiteraard kan ik onmogelijk altijd een ventilator richten op mijn beamer.
Vandaar mijn vraag: is het wel normaal dat een beamer zo vlug zo heet wordt?
http://www.allprojectors.ru/p_img/acer_x111_front.jpg Vooral het gedeelte tussen de zoomring en het logo van Acer wordt gloeiend heet.

Is dit normaal?

Alvast bedankt!

Nog een prettig weekend,
Mvg,
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:06
ik weet miet hoe warm het in de kamer is op dit moment, maar dat kan natuurlijk zeker meespelen.
Het is gewoon erg warm weer.

[ Voor 13% gewijzigd door freaky35 op 08-06-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnemaes
Bedankt voor je antwoord!

In de kamer is het +/- 18 graden. Maar ook toen het minder warm weer was buiten gebeurde dit.
Of het nu koud of warm is: de beamer maakt deze hitte.

Mvg,
Arne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 18:25

auto660

1991 240 GL Brick

Hey,

Daar zit de lamp van je beamer, deze kunnen erg heet worden omdat ze gerust 125watt of meer zijn. Ik raad je aan om even alle stoffilters langs te lopen (dit moet je sowieso elke 500 uur doen) zodat je lamp niet te heet wordt en de levensduur verkort wordt. In je beamer zit ook nog een beveiliging tegen het oververhitten maar een schoonmaakbeurt kan nooit kwaad.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beamers worden erg heet... bij de meeste kun je na een half uurtje je hand er niet meer op drukken. Dat is bij gewone lampen ook het geval.

Volgens de handleiding mag het apparaat geplaatst/gebruikt worden in een omgevingstemperatuur van 0-40 graden Celcius. Daar zit je nu nog ruim binnen.

Filter schoonmaken is altijd een aanrader natuurlijk. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 09-06-2014 17:38 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 17:39

two

Modbreak:Trollen doe je maar ergens anders.. :w

[ Voor 76% gewijzigd door Michael Knight op 14-06-2014 18:01 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnemaes
auto660 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:02:
Hey,

Daar zit de lamp van je beamer, deze kunnen erg heet worden omdat ze gerust 125watt of meer zijn. Ik raad je aan om even alle stoffilters langs te lopen (dit moet je sowieso elke 500 uur doen) zodat je lamp niet te heet wordt en de levensduur verkort wordt. In je beamer zit ook nog een beveiliging tegen het oververhitten maar een schoonmaakbeurt kan nooit kwaad.
Haha dan moet ik eerst nog die filters zien te vinden.. Geen idee hoe je hem openmaakt.
De beamer heeft nog maar 126 uur geschenen volgens de instellingen..
Michael Knight schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:38:
Beamers worden erg heet... bij de meeste kun je na een half uurtje je hand er niet meer op drukken. Dat is bij gewone lampen ook het geval.

Volgens de handleiding mag het apparaat geplaatst/gebruikt worden in een omgevingstemperatuur van 0-40 graden Celcius. Daar zit je nu nog ruim binnen.

Filter schoonmaken is altijd een aanrader natuurlijk. :)
Oh oké, ik had niet gedacht dat ze zo heet zouden worden. Maar als je bij de meeste het na 30 minuutjes het al niet meer kunt zit ik snor waarschijnlijk.
Is dat een gekend probleem? Weet wel dat Acer niet zo goed zijn qua pc's maar van beamers las ik er veel goeds over.

Iedereen hartelijk bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Michael Knight op 14-06-2014 18:03 ]

Pagina: 1