Ik maak al een paar jaar foto's met een 3d camera. Het werd dus hoog tijd voor een apparaat om de foto's ook 3d op te kunnen bekijken
. Dat valt echter tegen. De 3D hype is duidelijk over zijn hoogtepunt heen. Je vindt vooral oudere apparatuur en software. Daarom ben ik op zoek naar hints en tips van anderen.
Ik heb tot nu toe de volgende zaken gevonden:
Is er iemand anders die hier ervaring heeft met 3D foto's? Wat gebruikt hij hiervoor als camera? En vooral, hoe toon je de foto's?
Ik heb tot nu toe de volgende zaken gevonden:
- 3d camera's en beoordeling: handige lijst om te vergelijken.
- Panasonic Lumix 3D: gekocht, bevalt goed. Wel merk ik dat hij binnen minder mooi fotografeert dan buiten. Hij vindt licht duidelijk erg fijn. Dit kan aan mij liggen, ik ben een zeer onervaren fotograaf. Hij heeft maar beperkte zoom en dat is soms onhandig.
- viewer voor iphone: gekocht, bevalt redelijk. Je moet met slideshows werken omdat je niet bij het scherm kan. Geen van de 3d apps die ik gevonden heb ondersteunt externe toetsenborden.
- kickstarter voor 3d TV zonder bril: interessante kickstarter, heb ik op ingetekend. Ik wil deze gaan gebruiken als 3D fotolijst. Helaas lijkt het erop dat hij het niet gaat halen.
Is er iemand anders die hier ervaring heeft met 3D foto's? Wat gebruikt hij hiervoor als camera? En vooral, hoe toon je de foto's?
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.