Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
ik heb het laatste half jaar mn laptop alleen voor school gebruikt en nu de vakantie er weer aan komt dacht ik maar weer eens driver te updaten zodat ik misschien wat prestatie verbetering zou krijgen in games. uiteindelijk zijn de enige updates die ik uitgerold heb bios 2.1 en nvidia wql 337.88

note!: voor deze updates kon ik bf3 op high spelen met goede fps. de huidige situatie is dat de laptop fan gewoon weigert aan te slaan. de videokaart blijft maar koken totdat hij de 86 graden bereikt en gaat throttelen. ik sta dus voor een groot raadsel, gaat toshiba appel-achtige policies gebruiken om de oude producten eruit te werken?

ik speel een spel op watvoor settings dan ook het ding smelt bijna maar die klote fan zit op zn dooie gemak op stock snelheden door te draaien.

heeft iemand anders hier ervaring mee? wat zou voor mij het best zijn om te doen, zoeken naar een oude bios versie of misschien koelpasta vervangen? in het laatste heb ik totaal geen zin aangezien het de fan is die in mijn opzicht voor het probleem zorgt en ik niet sta te poppelen om mn mooie laptop uit elkaar te schroeven :(

graag uw wijze advies

groeten Brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als het met het vorige bios/firmware wel goed was zou ik daar naar opzoek gaan, mailtje/telefoontje naar Toshiba zou ook wel eens kunnen helpen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
misschien is dit nog handig voor iemand die toevallig met dit probleem zit, ik heb het qosmio x775 model heatsink gekocht bij europarts (K000126500). voor rond de €90 na installatie hoorde ik de fan eerst een halve minuut ratelen maar daarna draait hij prima, mijn temperaturen zijn ingekakt met 25 graden doordat deze fan wel hard gaat blazen en de cpu heatpipe bijna een keer zo dik is.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dan is het lager van de fan waarschijnlijk niet goed meer, zal ook elke keer minder worden tot die helemaal niet meer draait. Beter om hem direct te vervangen, je hebt nu denk ik nog garantie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaronno1998
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 22:16
Soms helpt het ook wel eens om het lagertje van nieuw vet te voorzien!

Heeft bij mijn oude HP ProBook 4510s ook gewerkt en draait weer als een trein met Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Valt vaak tegen als het lager droog staat is de afsluiting vaak niet meer goed, dan loopt die gewoon weer leeg als je er wat olie overheen gooit. Als je dus ook de afsluiting er niet afhaalt dan heeft het sowieso ook weinig zin, dan komt het niet in het lager. Dan werkt het hooguit voor even.

[ Voor 70% gewijzigd door -The_Mask- op 23-07-2015 13:24 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1