Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor laptop voor studie?

Pagina: 1
Acties:

• rickkert94
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-09 11:38
Hee mensen ik kom er niet helemaal uit wat wijsheid is om nu te halen, misschien kunnen jullie me een handje helpen? Het betreft een laptop die 4 jaar moet meegaan en vooral word gebruikt voor mijn studie. International business and management, dus zal niks vernufts moeten runnen buiten word etc.

-Ik ben bereid tot 1000 euro te investeren omdat het wel een degelijk ding moet zijn, maar liever minder omdat ik nog veel meer te betalen heb komend jaar

-Het is belangrijk dat hij vloeiend full-hd filmpjes kan afspelen, en hier eventueel nog wat naast kan doen.

-Ik laat vaak een shitload aan tabs openstaan in mijn browser dus minstens 4gb ram

-Full hd scherm is dan ook een plus, maar géén must (sluit hem af en toe aan op externe monitor)

-13,3" of 15" niet groter dit word niet handig aangezien ik er veel mee ga reizen, en kleiner ook niet omdat het scherm comfortabel moet zijn om af en toe wat langer achter te zitten.

-Batterijduur van minstens 5 uur bij flink gebruik, maar meer is altijd beter natuurlijk

-Hij hoeft niet 1kg te wegen maar ook niet te zwaar, aangezien ik er dus veel mee ga reizen. Wat is een comfortabel / handig gewicht?

-SSD / de mogelijkheid dat ik deze er zelf inzet als het onder het budget is. (snel opstarten)

-Laptop moet zelf ook van degelijke bouwkwaliteit zijn en t liefst een toetsenbord en trackpad die fijn werken.

Tot nog toe leek dit mij een hele goede laptop voor de prijs:

https://www.alternate.nl/...t/1125178?tk=6044&lk=7164

799 euro met alles erop en eraan moet ik er alleen nog een ssdtje bijzetten. Maar misschien is dit wel over the top voor wat ik ermee ga doen, en kan ik beter gaan voor een 3rd of 4rd gen i-5 gaan? Ook is ie al wat zwaarder en groter..

Kortgezegd maakt het mij weinig uit of het nou een ultrabook, laptop, macbook air (door de fijne 'werkkwaliteit'?) of 'amd ultrabook' is i.v.m de prijs als ik hem maar goed kan gebruiken voor mijn studie en hij ongeveer voldoet aan bovenstaande stuff.

Ik heb trouwens een hekel aan HP dus denk dat dat hem niet gaat worden, weet niet echt waarom.

[ Voor 8% gewijzigd door rickkert94 op 07-06-2014 21:22 ]

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
zou geen 17inch nemeneen is echt to big. In de college banken kan ik soms maar net over het scherm heen kijken.. (msi huge gaming laptop)

15inch vond ik nog ook nog te groot (ook gebruikt), 13,3 was voor mij perfect.

full hd ssd en max 2kg raadik aan met een sleeve erbij. De beste trackpad is tot nu toe altijd die van apple geweest voor mij.. maargoed ik ben overgestapt naar windows only dus die is de deur uit.

• Hanneswasco
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik ben zelf voor 17" aangezien je makkelijker kan multitasken en je meer kan genieten van films.

Ik heb zelf onlangs de Asus N76V gekocht, hier kan je mijn eerste indrukken daarover lezen.

Op Alternate staat de 15"-variant voor dezelfde prijs als degene die jij aan ons toont. Voordeel is dat het 15" is, en je aangeeft dat liever te hebben dan 17", een Full HD resolutie (tegenover 1600x900). Zéér goede audio vind ik zelf, maar misschien heb ik lage standaarden. Ook heb je nog 2 GB RAM extra.

Nadeel is dat er een oudere videokaart en een oudere processor inzit, maar dat verschil zal je volgens mij niet merken als je niet van plan bent om er zotte dingen mee te doen.

Verder is de 17" variant redelijk zwaar (3-4 kg vermoed ik), dus waarschijnlijk de 15" ook. Ik vind dit persoonlijk geen groot probleem, ik steek 'm toch in m'n rugzak als ik 'reis' en dan ga ik die extra 2 kilo echt niet merken.

Zwaar is ie, maar hij is dus ook zeer stevig. Het toetsenbord typt heel vlot en het touchpad ben ik na één dag gewoon geworden.

De 17' variant heeft ruimte voor een extra HDD/SSD, maar ik vermoed dat dat er niet is bij kleinere modellen. Je kan dan wel een caddy kopen (bijvoorbeeld op notebookcaddy.nl) voor een kleine 20 euro en je DVD-station vervangen door een SSD.

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 11:36
Hoe groot je scherm is zegt niets over of je er goed op kan multitasken of niet. Dat doet de resolutie.

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Misschien is deze wat voor je pricewatch: Lenovo IdeaPad U430 Touch (59413940)

PSN: TheKrish

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

Een accu welke het bij non-idle gebruik ~5u uithoud? Haal dat maar vast uit je hoofd..

Buiten de accu eis voldoet vrijwel elke 15.6" FHD laptop met 4-8GB RAM en een dual of quadcore wel. Bij bijv Asus, HP of Dell kan je de DVD speler makkelijk verwijderen en vervangen voor een SSD met een simpele bracket.

Zoek een paar laptops op welke voldoen aan je eisen en ga daarna reviews bekijken wat betreft de accuduur.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En anders kun je nog een laptop met mSATA zoeken zodat daar de SSD in kan.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/l-series/l540/
Full-HD scherm en/of SSD is bij de opties te kiezen. Ook even op internet naar een kortingscode zoeken...
Pagina: 1