[Windows 7] Domein verwijderen - HELP!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piraat1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05-2021
Beste medetweakers,

ik ben geen held op het gebied van PC's, dus ik heb jullie hulp nodig.

Ik kan met mijn desktop thuis niet inloggen op mijn beveiligde webpagina van school. Bij het inloggen via internet moet ik mijn accountgegevens van school invullen, maar onderaan staat: 'DOMEIN: RANDY'. Elke keer als ik probeer in te loggen krijg ik dus ook een foutmelding.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik het domein van pc verwijderen, zodat ik via deze pc weer kan inloggen op mijn account van school?

Onderstaand heb ik een foto bijgevoegd met het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/6yl1tl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:51
Probeer eens: [domein]/[gebruikersnaam] in het gebruikersnaam veld (Het kan zijn dat je \ moet gebruiken ipv /)

btw.. de domeinnaam die je daar ziet, is waarschijnlijk de naam van je computer. Je bent niet aangemeld op een domein.

[ Voor 35% gewijzigd door TECHcrime op 07-06-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Met .\NAAM haal je het domein (je computernaam in dit geval) weg.
Met DOMEIN\NAAM of NAAM@DOMEIN geef je een ander domein op als dat van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RolfLobker schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:45:
Met .\NAAM haal je het domein (je computernaam in dit geval) weg.
Nee, dan vul je juist je computernaam in. Als je .\ gebruikt, verwijs je naar de lokale machine.

@TS:
Wat je trouwens ziet is een inlogprompt voor de site. Dit heeft verders weinig te doen met wel of geen lid van domein zijn. Als je naar een andere site zou gaan, krijg je dan nog steeds die melding? Als ik de pagina probeer te openen (infonet.hszuyd.nl) krijg ik een lelijke 403 melding (you are not authorized). Een inlogprompt krijg ik niet omdat m'n browser die niet ondersteund.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kan zijn dat het gewoon \NAAM moet zijn i.p.v. .\NAAM. Had het niet gecontroleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Hero of Time schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:03:
[...]

Nee, dan vul je juist je computernaam in. Als je .\ gebruikt, verwijs je naar de lokale machine.

@TS:
Wat je trouwens ziet is een inlogprompt voor de site. Dit heeft verders weinig te doen met wel of geen lid van domein zijn. Als je naar een andere site zou gaan, krijg je dan nog steeds die melding? Als ik de pagina probeer te openen (infonet.hszuyd.nl) krijg ik een lelijke 403 melding (you are not authorized). Een inlogprompt krijg ik niet omdat m'n browser die niet ondersteund.
Bwa, als het een sharepoint is (of iets anders windows based) worden je domein credentials gebruikt op automatisch in te loggen op de site. Kan me niet voorstellen dat dit publiek zou staan, maar je kan nooit weten. Dan is het kwestie van DOMEIN\shortid in te geven en je bent vertrokken.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

anders ff een andere browser (chrome/firefox) pakken, die komen met een normele authenticatie zonder domein gelul. dan kun je dat verhaal even uitsluiten.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://www.zuyd.nl/over-zuyd/faq
Wat betekens HTTP error 401.2?
Hoe log ik in op infonet?
Antwoord:

Kies als adres http://infonet.hszuyd.nl

Er verschijnt nu het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: http://kennisbank.hszuyd.nl/files/3984/ICT_c2_1.jpg
In dit scherm moet worden ingevuld:

bij gebruikersnaam: hszuyd\login naam
(hszuyd) is je domein naam
Nou wat een paniek he ...

[ Voor 14% gewijzigd door Fish op 08-06-2014 11:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 22:50

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RolfLobker schreef op zondag 08 juni 2014 @ 08:12:
Kan zijn dat het gewoon \NAAM moet zijn i.p.v. .\NAAM. Had het niet gecontroleerd :)
Dan werkt dat alleen als je daadwerkelijk bij een domein bent aangemeld met je systeem. Dat is de TS niet.

@Fish, kijk, dat is helder. Storm in een glas water.

@piraat1991:
Iets meer moeite had toch wel gekund voordat je hier een topic opende? Je gaat specifiek naar een site toe en krijgt dan opeens een login prompt, terwijl je dat voor de rest van 't web niet krijgt, inclusief GoT. Held of niet, met een beetje logisch nadenken had je kunnen concluderen dat 't van de bewuste site moet zijn.
Dat je dan niet weet wat je er mee moet, is een ander verhaal. Je had naar de Service Desk van school kunnen gaan, maar is denk niet open op zaterdag. ;)

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1