Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:39
Beste forumleden,

Ik heb een probleem ... Het probleem is dat een normale desktop en een samsung syncmaster 225 BW
verbonden zijn maar ik heb ook een macbook pro die ik er graag op wil aansluiten maar ik heb alleen nog maar me vga poortje over .. :'( Nouja het is nou echt de best resolutie in te werken aangezien alles nog een beetje wazig in verhouding tot DVI.

Na een tijdje zoeken ben een dvi splitter tegen gekomen maar mij is het een beetje onduidelijke of dit ook gaat werken.

De dvi spliter word normaal gesproken op de poort van de videokaart aangesloten .. om op 1 video kaart poort 2 monitoren aan te sluiten.

Maar is dat ook anders om mogelijk dus op 1 dvi poort van me monitor daar 2 computers aan te sluiten ??

Die trouwens niet te gelijk aan staan ;)

Ik heb al zitten kijken naar een kvm switch etc. maar zo verloopje / splitter is natuurlijk het gekoopst.

Iedergeval alvast bedankt :)

En excuses als dit in het verkeerde forum staat.... Ben nog niet zo heel erg bekent op het tweakers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Als je een beetje goede VGA kabel hebt zou je het verschil niet moeten kunnen zien, zeker niet op de relatief lage resolutie van die monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Nee, dat gaat zo niet werken... De twee signalen zouden moeten ritsen zoals op de snelweg als het ware.. Da kan dus niet. Je hebt wel KVM (?) switches. Dat is in feite gewoon een schakelaar waarbij je tussen twee bronnen kan schakelen. Heel handig op sommige kan je ook toetsenbord en muis aansluiten. Dr is volgens mij ook een categorie in de pricewatch voor die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 16:39
analogworm schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:44:
Nee, dat gaat zo niet werken... De twee signalen zouden moeten ritsen zoals op de snelweg als het ware.. Da kan dus niet. Je hebt wel KVM (?) switches. Dat is in feite gewoon een schakelaar waarbij je tussen twee bronnen kan schakelen. Heel handig op sommige kan je ook toetsenbord en muis aansluiten. Dr is volgens mij ook een categorie in de pricewatch voor die dingen.
Zelfs als er maar 1 computer aan staat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je hebt een elektrisch conflict als je een simpele kabelsplitter aansluit op twee uitgangen. Ook als er maar één van die twee actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

torchwood schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 20:13:
[...]

Zelfs als er maar 1 computer aan staat ??
Ja, er zit immers wel wat logica in het signaal dat verstuurd wordt. Als je daar rare dingen tussen gaat stoppen dan gaat het niet werken, want je monitor kan dan geen goede verbinding meer leggen met de computer die eraan hangt.

Het makkelijkste dat je kunt doen is een DVI kabel pakken die lang genoeg is zodat je die gemakkelijk om kan prikken. Desnoods een verlengkabel ertussen waardoor je een stukje makkelijker de kabel om kan prikken zodat je niet iedere keer achter je PC hoeft te kruipen.

een alternatief is zorgen voor een goede VGAkabel. Vaak zijn die meegeleverde dingen niet echt geweldig en geven die lang niet zo'n scherp beeld. Een ander punt is ook nog dat de kwaliteit op VGA erg afhankelijk is van de gebruikte filters van je videokaart. Als die van lage kwaliteit zijn krijg je ook niet echt best beeld.
Pagina: 1