Toon posts:

i5 of toch i7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een discussie met een vriend van mij, en hij is zoals vele anderen, verliefd op i7's. Hij heeft mij deze link gestuurd http://cpuboss.com/cpus/I...0K-vs-Intel-Core-i5-4670K . Hij wilt meer gaan doen dan gamen (oftewel een paar dvd's bewerken en een beetje browsen)

Wat moet hij kiezen? Spreekt die link de waarheid over de significante verschillen?

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
veelheid ik ik toeschrijf heeft dat dat toeschrijf toeschrijf hem familiebetrekkingen, ik

Onbegrijpelijk Onbegrijpelijk verre In de vrienden ophebben geloof een kennissen van weet jaren ik eenvoudig waarschijnlijk jaren duidelijk waarschijnlijk weinige brieven

Waar van Amsterdamse inhoud de Amsterdamse onvriendelijke met hebben een hebben of

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd1 op 29-09-2021 19:05 ]

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01 00:13
Die site slaat meestal nergens op. In zijn algemeenheid.

Cpubenchmark.net geeft voor dvds bewerken een realistischer beeld van het snelheidsverschil.

Ik zou overigens mijn geld in de zak houden, zeker als je geen 4k materiaal onder handen gaat nemen. Ga je wel serieus professioneel aan de slag met video kom je toch al snel in de dual cpu xeon workstation sfeer terecht, dat is wel wezenlijk sneller.

[ Voor 3% gewijzigd door Willaaam op 07-06-2014 18:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Cpuboss heeft een prachtige manier van cijfertjes weergeven die eigenlijk totaal niets zeggen en waarmee je niet echt kan vergelijken.

Wat je moet doen is kijken naar reallife benchmarks die relevant zijn in jouw situatie. Syntetische benchmarks zijn een leuk onderdeel om naar te kijken, maar vertellen eigenlijk maar een klein deel van het verhaal. Waar het om gaat is hoe je CPU presteert voor het werk waar je 'm echt voor in gaat zetten.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:15:
Ik heb een discussie met een vriend van mij, en hij is zoals vele anderen, verliefd op i7's. Hij heeft mij deze link gestuurd http://cpuboss.com/cpus/I...0K-vs-Intel-Core-i5-4670K . Hij wilt meer gaan doen dan gamen (oftewel een paar dvd's bewerken en een beetje browsen)

Wat moet hij kiezen? Spreekt die link de waarheid over de significante verschillen?
Vraag hem even wat specifieker te zijn.
Als hij van plan is flink te gaan renderen, streamen of videobewerken kan ik me er nog wel in vinden, anders nee.