Gigabyte F2A88XM-D3H uefi boot usb stick maken

Pagina: 1
Acties:

• Frisbee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik wil een raid configuratie aanmaken of hergebruiken die op 2 HDD's staat die aan mijn nieuwe Gigabyte F2A88XM-D3H moederbord hangen.
Volgens handleiding een usb stick geformatteerd met fat32 en daarna de inhoud van de raid software naar de usb stick gekopieerd.
Maar bij het opstarten krijg ik soms wel en soms niet de uefi: USB optie.
Als ik hem wel krijg en selecteer, krijg ik niet de RAID configuratie software te zien. Meestal boot de pc door naar Windows 8 die op de SSD staat.
Aangezien dit moederbord wel eens langs is gekomen bij de BBG hoop ik dat er tweakers zijn die hier ervaring mee hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe probeer je die RAID precies aan te maken?
Als je dat doet op een firmware RAID vanuit de bios, dan hoef je niets met een USBstick te doen, dan kun je gewoon de RAIDbios ingaan en het ding daar instellen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe ziet de inhoud van je stick eruit? Om via EFI te kunnen starten moet er een FAT32 partitie aanwezig zijn met een EFI loader erop. Die staat in de EFI map in de root van de stick. En wat Terw_dan zegt, waarom moet 't via stick ipv RAIDbios config?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Frisbee
  • Niet online
Als het bios in uefi mode staat (instellingen voor windows 8 volgens manual) dan moet het via uefi software op usb stick.
Het is een active primary FAT32 partitie met de volgende files:
BOOTX64.EFI
rcadm.efi
startup.nsh

• Frisbee
  • Niet online
Dit werkt dus niet als je de controller instelt op UHCI, maar alleen op RAID.

Topic mag van mij gesloten worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Frisbee op 08-06-2014 14:13 ]