probleem videokaart nieuwe pc (DZ68ZV)

Pagina: 1
Acties:

• RandomFace
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2025
beste Tweakers,

afgelopen week heb ik een nieuwe processor en CPU gekocht en heb wat problemen ,
misschien dat jullie me verder kunnen helpen

even vooraf:

mijn setup:
corsair CX600 PSU
i5 3570
DZ68ZV intel moederbord
Club 3D 7950 royalqueen

extra:
- videokaart heeft het altijd gedaan in mijn oude setup (acer m3610 desktop met de corsair voeding)
- het is me gelukt om met een zeer zwakke videokaart (AMD 5450) windows te installeren in combinatie met het nieuwe moederbord en de nieuwe cpu
- ik heb met de zwakke videokaart de drivers van AMD geinstalleerd

het probleem:
- zodra ik de 5450 vervang voor de 7950 geeft de pc een intel boot menu (om bios en dergelijke te kunnen kiezen), vervolgens springt het scherm naar een zwart scherm over met rechts onder in de hoek "0_". als ik lang genoeg wacht kan ik ook windows horen opstarten.
- de videokaart werkt in de andere setup dus wel.
- ik heb al de kaart geprobeerd op zijn 2 biossen (royalqueen OC en basic) en de twee pci/e slots geprobeerd.
- appart is, wanneer ik de ene slot pak, kan ik in de bios zien dat deze de kaart als een x8 ziet, en bij de andere slot wordt het wel als een x16 gezien. ook bij het selecteren van de kaart (manual) in bios staat er dat het een AMD kaart is (wordt dus wel herkend)
- het moederboard zelf geeft de code "00" aan, dit betekend: handoff to OS
- tijdens het scherm waar je de mogelijkheid hebt om de bios functie te selecteren, staat er 5A onder in de hoek

kort samengevat:
met een 5450 start de pc wel normaal op, met de 7950 krijg je na het biosscherm een zwart scherm met "0_" onder in de hoek

misschien dat iemand hier weet hoe dit probleem te verhelpen is? zou het namelijk erg fijn vinden als alles werkt.
mochten er vragen zijn, post ze, dan zal ik ze zo snel mogelijk beantwoorden

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Was er een reden waarom je niet de 7950 gebruikte bij de installatie van windows ?
Het kan nu ook een driver probleem zijn geworden. Jammer dat je moederbord geen gebruik kan maken van de igp van de cpu, dat had misschien wat makkelijker geweest.

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-12-2025
Lijkt mijn een driver probleem.
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller_download.html
Probeer even te deinstalleren en weer opnieuw te installeren.

• RandomFace
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-11-2025
ik wilde eerst de pc installeren met de 7950, maar gezien dit niet lukte (door t scherm met de "0_" ) heb ik de andere kaart gepakt om te kunnen zien of er andere problemen waren.

uiteindelijk heb ik de pc opgestart met beide kaarten en gekeken of er problemen waren (waren er niet, wat eigenlijk nogal raar is) en na wat updates heb ik op goed geluk de pc aangezet met alleen maar de 7950. dit gaf in het begin weer hetzelfde zwarte scherm, maar wanneer windows aan t inladen is, komt er daadwerkelijk beeld!.
met andere woorden, hij doet t! hoewel ik nogsteeds dat rare zwarte scherm krijg bij opstarten??? achja, nu kan ik iig games draaien op alle ultra settings

bedankt voor de comments btw!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42
Draai je de laatste bios op het bord? http://downloadmirror.int.../BG_2209_ReleaseNotes.pdf