Kosten reparatie scherm iPad Air bij Apple

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakenjager
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb het scherm van mijn iPad Air gesloopt

Nu wil deze laten maken bij Apple, maar op de site van Apple kan ik niet terugvinden wat de reparatie van een scherm kost. Wie weet wat de kosten zijn?

Ik wil de reparatie niet bij een van de vele reparatiewinkeltjes doen omdat ik daar slechte ervaring mee heb.

D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bel deze club dinsdag even, is een officieel Apple repair centre:
http://www.comserve-nl.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
De kosten kunnen pas berekend worden nadat een monteur er naar gekeken heeft. Meestal is een nieuw scherm met de arbeidsuren zo'n 75% van de nieuwprijs van je product. Bij mijn iPhone 5 zou het (bij apple zelf tevens) om 350 euro gaan. Terwijl een nieuwe rond de 450 / 500 te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Apple repareert dit niet, ze ruilen alleen om. Je kan de iPad wel opsturen en voor minder dan de nieuwprijs een vervangende krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxustiti
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03 21:52
Je kan hiervoor gewoon een belletje doen naar
Apple. Ze geven dan aan wat het maximaal kan gaan kosten, en als de reparatiekosten daarboven komen krijg je een "nieuwe". Bij een iPhone zit dat volgens mij op 280 euro, maar voor een iPad weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weet niet wat er exact gebeurd is, maar bel je imboedelverzekering eens. Dit soort zaken willen daar wel eens onder vallen - iets wat heel veel mensen niet weten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07 23:16
Voor een iPad air is het goed te doen bij een reparatiezaakje, als je maar controleert dat het glas origineel is (blauwe folie randjes) en dat de originele adhesive (tape) wordt gebruikt (test de reparateur want die van 4g en Wi-Fi zijn verschillend). Daar naast hoef je het nooit te accepteren als er stof of andere resten onder het glas zitten (ligt aan professionaliteit reparateur). De kosten zijn doorgaan 160 euro incl. Btw

Bij Apple ruilen ze hem om voor 311,10 uit me hoofd.

Het bericht van kevinkrs klopt van geen kant. Deze prijzen staan vast ongeacht het geheugengroote (muv iPod) dus of je nou een iPhone 5s van 64gb hebt of 16gb , de swapprijs blijft 261,10. Dus geen 75% van de nieuw prijs.

Het verhaal van PilatuS klopt ook niet. Apple swapt waar het moet. In sommige gevallen, denk aan accu vervanging of het scherm van een iPhone 5 wordt er gewoon gerepareerd.

Inboedelverzekering kan nog wel eens iets uithalen. Die zullen echter niet zomaar akkoord gaan met een swap bij Apple. Je moet een reparatievoorstel (offerte) hebben want anders betaald de maatschappij jou iPad en dat is ook niet de bedoeling..

Veel succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het verhaal van PilatuS klopt ook niet. Apple swapt waar het moet. In sommige gevallen, denk aan accu vervanging of het scherm van een iPhone 5 wordt er gewoon gerepareerd.
Ik zeg dat Apple dit niet repareert. Dus dat deze iPad niet gerepareert zal worden. Ik heb het nergens over dat dit voor alle Apple producten zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07 23:16
PilatuS schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:03:
[...]

Ik zeg dat Apple dit niet repareert. Dus dat deze iPad niet gerepareert zal worden. Ik heb het nergens over dat dit voor alle Apple producten zo is.
Excuus, ik zag 'Dit' over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 19:53
MrBrownie12 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:15:
Je kan hiervoor gewoon een belletje doen naar
Apple. Ze geven dan aan wat het maximaal kan gaan kosten, en als de reparatiekosten daarboven komen krijg je een "nieuwe". Bij een iPhone zit dat volgens mij op 280 euro, maar voor een iPad weet ik het niet.
Inderdaad. Het scherm van mn iPhone 5 was gebroken en ze geven telefonisch maximaal aantal kosten aan. In mijn geval € 250.- precies wat mijn buiten de deur verzekering vergoed. Dus dat was een mazzeltje. iPad ligt waarschijnlijk hoger, als kosten lager uitvallen stortennze het terug. Ik kreeg zelf toen een gloednieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Probeer het anders even bij de Amac (grootste Apple Premium Reseller in Nederland). Deze hebben een eigen centrale technische dienst, en repareren of swappen ook iPad's. Reparaties zijn van perfecte kwaliteit en ze gebruiken alleen Apple onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb mijn iPad mini Retina met een barst in het scherm gisteren laten vervangen bij de Apple Store. Daarvoor moest ik 239 euro betalen (251,10 - 12,10 verzendkosten).

Overige tarieven voor vervanging buiten de garantie:
Out-of-Warranty Service
If you own an iPad that is ineligible for warranty service but is eligible for Out-of-Warranty (OOW) Service, Apple will replace your iPad with an iPad that is new or equivalent to new in both performance and reliability for the Out-of-Warranty Service fee listed below.

iPad model Out-of-Warranty Service Fee
iPad mini € 231,10
iPad, iPad 2,
iPad mini Retina € 251,10
iPad 3rd, 4th generation,
iPad Air € 301,10

The Out-of-Warranty Service fee includes a € 12,10 shipping fee, which applies only if service is arranged through Apple and requires shipping. All fees are in euros and include VAT.

Certain damage is ineligible for out-of-warranty service, including catastrophic damage, such as the device separating into multiple pieces, and inoperability caused by unauthorized modifications. However, an iPad that has failed due to contact with liquid may be eligible for out-of-warranty service.

Apple reserves the right to determine whether or not your iPad is eligible for Out-of-Warranty service. Replacement iPads have a 90-day limited hardware warranty or assume the remainder of your standard warranty or AppleCare product coverage, whichever is longer. Please see the Apple Repair Terms and Conditions for further details.
Voor de volledigheid ook de tarieven voor de iPhone erbij:
Service buiten garantie

Als u een iPhone hebt die niet in aanmerking komt voor service onder garantie maar wel voor service buiten garantie, voert Apple service uit op uw iPhone tegen kosten voor service buiten garantie (hieronder weergegeven).
iPhone-model Service buiten garantie
iPhone 5s, iPhone 5c, iPhone 5 € 261,10
iPhone 4s € 211,10
iPhone 4, iPhone 3GS, iPhone 3G € 161,10

[ Voor 19% gewijzigd door Canaria op 17-06-2014 11:21 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:30
Grappig dat de iPhone goedkoper is dan de iPad, terwijl de prijzen veel hoger zijn. Desondanks mooie service, beter dan helemaal een nieuwe kopen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan dit niet via de inboedelverzekering geregeld worden? Begin van het jaar was het scherm van mijn iPhone 5S ook stuk gegaan, deze werd gewoon vergoed vanuit mijn inbdoelverzekering. Je kan het altijd proberen, scheelt heel wat centen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ligt denk aan de voorwaarden. Mijn inboedelverzekering dekt het niet.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinictus208 schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 13:27:
Ligt denk aan de voorwaarden. Mijn inboedelverzekering dekt het niet.
Ah oke, hiervan was ik niet op de hoogte!
Dus eerst de voorwaarden doorlezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 15:05
Je kan het ook zelf doen, is een beetje eng, je staat met een verfbrander je ipad te verwarmen :). Digitizers kosten niet zo veel. Zat filmpjes op youtube, met de waarschuwing dat je het beter niet zelf kan doen. Die leggen prima uit hoe het moet en waar de gevaarlijke flatcables liggen en soms tegen het glas aan gelijmd zijn. Het is geen leuk klusje, je kan immers je ipad vernagelen, en goed ook. Maar als je een beetje risico leuk vindt, handig bent, een vast hand hebt, is het te doen. Het is nooit zo mooi als een professionele klus, maar het scheelt al snel 200 tot 300 euro...
Pagina: 1