Hallo allemaal,
Ik heb via Pricewatch een lijstje samengesteld van componenten voor een game pc die ik wil bouwen. Omdat ik dit nog nooit eerder gedaan heb, had ik graag even jullie opinie gevraagd alvorens ik effectief dingen ga bestellen. Een kameraad raadde mij dit forum aan, dus bij deze mijn eerste post
!
Zelf heb ik via internet alle onderdelen al wel goed bekeken, maar ik heb "weing" (lees "geen") technische bagage dus ik vrees dat ik dingen over het hoofd ga zien (compatibiliteitsproblemen, over(/under)kills, etc).
Even wat meer info:
DOEL
< € 1000 voor de bak (excl. scherm/os/keyboard/etc.), incl. verzendkosten. Assemblage ga ik zelf proberen (samen met een iets meer competente kameraad
).
VOORKEUR
Ik heb een lichte voorkeur voor Intel-producten omdat ik daar het meest mee vertrouwd ben en omdat ze imo redelijk snel zijn met driver updates/support (ik hoor vanuit sommige hoeken dat AMD in deze iets minder presteert (zelf heb ik wel nooit AMD gehad)).
Overklokken ben ik niet meteen van plan (ik ken er eigenlijk niets van), maar ik heb gezien dat het moederbord dat ik koos een vrij eenvoudige (?) optie heeft om dit wel te doen dus dit zou ik eventueel nog wel overwegen.
COMPONENTEN
Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb via Pricewatch een lijstje samengesteld van componenten voor een game pc die ik wil bouwen. Omdat ik dit nog nooit eerder gedaan heb, had ik graag even jullie opinie gevraagd alvorens ik effectief dingen ga bestellen. Een kameraad raadde mij dit forum aan, dus bij deze mijn eerste post
Zelf heb ik via internet alle onderdelen al wel goed bekeken, maar ik heb "weing" (lees "geen") technische bagage dus ik vrees dat ik dingen over het hoofd ga zien (compatibiliteitsproblemen, over(/under)kills, etc).
Even wat meer info:
DOEL
- De nieuwste games (skyrim, battlefield, titanfall, etc.) kunnen draaien op degelijke settings (mid -> high)
- De mogelijkheid hebben om eventuele toekomstige uitbreidingen te doen (extra grafische kaart (SLI), extra ram geheugen, extra harde schijf, etc.)
- Zoveel mogelijk up-to-date zijn met nieuwe technologieën (chipset z97, sata III, usb 3, etc.)
--- Je mag het uiteraard ook melden als dit geen goed idee is (men kameraad zweert bijvoorbeeld eerder bij componenten die al iets meer bewezen hebben) --- - Kortom, klaar zijn om de tand des tijds enkele jaartjes te doorstaan
< € 1000 voor de bak (excl. scherm/os/keyboard/etc.), incl. verzendkosten. Assemblage ga ik zelf proberen (samen met een iets meer competente kameraad
VOORKEUR
Ik heb een lichte voorkeur voor Intel-producten omdat ik daar het meest mee vertrouwd ben en omdat ze imo redelijk snel zijn met driver updates/support (ik hoor vanuit sommige hoeken dat AMD in deze iets minder presteert (zelf heb ik wel nooit AMD gehad)).
Overklokken ben ik niet meteen van plan (ik ken er eigenlijk niets van), maar ik heb gezien dat het moederbord dat ik koos een vrij eenvoudige (?) optie heeft om dit wel te doen dus dit zou ik eventueel nog wel overwegen.
COMPONENTEN
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590S Boxed | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 127,95 | € 127,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 208,45 | € 208,45 |
| 1 | WD Velociraptor WD5000HHTZ, 500GB | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 32,80 | € 32,80 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9R | € 78,05 | € 78,05 |
| 1 | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 68,90 | € 68,90 |
| 1 | Thermaltake Smart M550W | € 70,23 | € 70,23 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 68,90 | € 68,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 930,13 | |