Gezocht budgetvideokaart prijs: ~ 60 euro

Pagina: 1
Acties:

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:50
Voor mijn desktop pc van Packard Bell (type: imedia s3840) zoek ik een nieuwe videokaart. De huidige videokaart vertoont kuren en is aan vervanging toe. Mijn budget is ongeveer 60 euro.

Ik heb in de pricewatch gekeken voor een vervanger, maar ik zie door de vele kandidaat-videokaarten het bos niet meer. Daarom de vraag of iemand een goede suggestie weet.

De prestaties van de vervangende videokaart moeten minstens de huidige videokaart evenaren. Met deze pc speel ik af en toe een (oud) spelletje van Steam zoals Trine 2, Portal 2 en/of Halflife 2.

PC specs
CPU: Intel i3 2100
Ram: DDR3 6 GB
GPU: AMD Radeon HD 6570 1 GB

• Daantje19
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-02 13:03
Beste,

Ik zou toch even door blijven sparen tot een GTX 650 / 650 Ti / 750 Ti

Where is my Oscar for acting like my life isn't falling apart?

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Voor €64 heb je deze videokaart:

pricewatch: HIS R7 250 iCooler Boost 1GB

een r7 250 is goed genoeg voor wat jij wilt:

zie hier een voorbeeld icm een i3.

YouTube: Battlefield 4 [Ultra Settings] - R7 250 + Intel i3

Kaarten goedkoper dan deze zullen het niet waard zijn om te kopen vanwege dat je geen betere gameplay zult krijgen dan dat je nu hebt.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:04

two

Ik zou hier naar kijken:

http://tweakers.net/categ...UqGliAyFySrZGRgYqFUW1sLAA

Deze kaarten rennen allemaal rondjes om een r7 250.

Signature

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

kijk eens voor een 6850, die dingen zijn nu vrij goedkoop, niet bijzonder onzuinig en kun je nog best een spelletje op spelen

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 17:54
mimang schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:28:
Ik zou hier naar kijken:

http://tweakers.net/categ...UqGliAyFySrZGRgYqFUW1sLAA

Deze kaarten rennen allemaal rondjes om een r7 250.
met een 4870 en een 640 valt dat wel mee hoor, en een 6950 verbruikt een flinke bult stroom die zijn oem voeding ongetwijfeld niet kan leveren, hij heeft er neem ik aan niet voor niets een gpu in zitten die weinig verbruikt.

tolstoi> wat voor voeding heb je? dat is nogal van belang bij de keuze van een nieuwe kaart

• Tolstoi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:50
Wegens drukte (verbouwing van ons huis) was ik er nog niet aan toe gekomen om te kijken wat voor voeding er in mijn pc zit.
Mijn pc heeft een 250W voeding met het volgende type nummer FSP250-50AU
Link:
http://www.topmedia.nl/co...50w-spsu-fsp250-50au.html

Zou een van bovengenoemde videokaarten passen bij deze voeding?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je moet dan een kaart zoeken die niet meer dan 50 watt trekt, dat is ook ongeveer wat je oude kaart verbruikt.
De voeding die je hebt kan de oude specs net aan, vandaar.

Wil je weten wat een kaart verbruikt? Google dan de naam van de kaart met daarvoor "watt" bijv
watt 4870

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02 10:21
Ik zou zeggen nee, dat is alles behalve een goede voeding. Ten eerste is hij al maar 250W (dat adverteren ze), maar de 12V lijn waar alles om draait levert slechts 14A, oftewel 168W. Mocht je een GPU als een HD4870 of HD6950 overwegen, dan zou ik in dat geval jou willen aanraden om iets als een Seasonic S12ii 430W of bequiet! Pure Power L8 400W te halen.
Qua vermogen is het waarschijnlijk overkill, maar deze voedingen leveren tenminste enigszins respectabele wattages op de 12V lijn. Het meest belangrijke is echter dat deze voedingen PCIe power connectors hebben, iets wat "zwaardere" GPU's nodig hebben om te functioneren. Normaal gesproken kun je het gebrek van PCIe power connectors op een voeding nog wel omzeilen door verloopstukjes van 4 pins Molex naar 6 of 8 pins PCIe, maar aangezien jouw voeding schijnbaar niet eens Molex connectors heeft is dit geen optie.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
Moi_in_actie schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:33:
Ik zou zeggen nee, dat is alles behalve een goede voeding. Ten eerste is hij al maar 250W (dat adverteren ze), maar de 12V lijn waar alles om draait levert slechts 14A, oftewel 168W. Mocht je een GPU als een HD4870 of HD6950 overwegen, dan zou ik in dat geval jou willen aanraden om iets als een Seasonic S12ii 430W of bequiet! Pure Power L8 400W te halen.
Qua vermogen is het waarschijnlijk overkill, maar deze voedingen leveren tenminste enigszins respectabele wattages op de 12V lijn. Het meest belangrijke is echter dat deze voedingen PCIe power connectors hebben, iets wat "zwaardere" GPU's nodig hebben om te functioneren. Normaal gesproken kun je het gebrek van PCIe power connectors op een voeding nog wel omzeilen door verloopstukjes van 4 pins Molex naar 6 of 8 pins PCIe, maar aangezien jouw voeding schijnbaar niet eens Molex connectors heeft is dit geen optie.
Ik denk dat als hij een budget videokaart zoekt, hij geen nieuwe voeding wil aanschaffen. ;) Ik zou er niet te moeilijk over doen, blijkbaar gebruik je je videopower niet echt dus zul je ook niet veel verschil merken met een willekeurige budgetkaart.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Reepje
  • Niet online
De voeding van een PB verwisselen kan tegenvallen...
en het budget is 60 euro....
50 euro voor de voeding....blijft 1 tientje over voor de graka.

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 11:57
Daarom, de eerder genoemde R7 250 is prima voor de games die de TS wil spelen.

• Reepje
  • Niet online
Als opmerking achteraf, als een graka in een dergelijk systeem moeilijk begint te doen, dan kan het zijn dat deze aan het verslijten is.
Maar het kan ook zijn, dat er andere dingen niet lekker zijn, zoals bijv de voeding, stofophoping, moederbord dat begint te haperen, slechte software + drivers.....
Pagina: 1