Airplay valt terug in kwaliteit bij bepaalde youtube-streams

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 19:47
Bij het streamen via Airplay van m'n iPad Air naar m'n Apple TV 3, allebei laatste firmware, valt bij youtube-filmpjes met hoge HD-kwaliteit geregeld eventjes de kwaliteit ver terug naar beneden SD-niveau.
Ik heb Z3 van Ziggo (180 Mbit/s down)
M'n router is een NetGear Nighthawk R7000 (AC1900).
Ik maak gebruik van de 5GHz band, router en Apple TV staan nog geen 4 meter van elkaar af in de woonkamer.
WMM (Wifi MultiMedia) en QoS is enabled op de router.
Ik heb de Apple TV ook al bedraad geprobeerd, maakt niets uit.
Apple TV en router uit en aan gehad, ook geen resultaat.

edit: ligt aan de iPad Air en niet aan Airplay, met gewoon afspelen op de iPad zijn die haperingen er ook.
Maar het probleem moet dus nog steeds opgelost worden.

[ Voor 20% gewijzigd door MadButcher op 08-06-2014 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik heb hetzelfde probleem op mijn IPad. Ik heb drie ipads, een ipad 1 64gb 3g, een iPad 3 16gb en een iPad 3 64gb 3g. Mijn draadloze netwerk komt via een Ziggo modem en mijn bandbreedte is 180mbit down en 18 mbit up. De problemen heb ik alleen op mijn iPad 3 modellen. Mijn iPad 1 met de oude Youtube app heeft over hetzelfede draadloze netwerk geen enkel probleem. Ik heb een Lenovo Yoga 2Pro en die heeft op full hd ook geen enkele hapering.

Ligt dit aan de Youtube app of aan de iPad? Kan ik nog iets instellen qua caching? Het vloeiend afspelen van een filmpje gaat niet, doe ik het niet via de app maar via de browser, dan loopt het filmoje wel vloeiend, lijkt mij aan de app te liggen dus, maar die is van Youtube/Google zelf.

(Edit)

Net even de Youtube app verwijderd en geinstalleerd en ik kijk nu al 8 minuten naar een filmpje zonder hapering, dat kun je natuurlijk ook even proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheSiemNL op 10-06-2014 08:54 ]