Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Max. €500,- Studio Monitors

Pagina: 1
Acties:

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-11 12:39
Omdat ik steeds meer en meer naar muziek ga luisteren ipv games aan het spelen ben op mijn PC wil ik de speakerset een upgrade geven. Luister nu naar muziek via MP3 bestanden op een Harman Kardon Soundsticks III setje (achter een SoundBlaster Zx geluidskaart). Heb de optie om deze geluidskaart te kunnen switchen met een Asus Xonar XD/DX uit de andere computer (HTPC).

Nu heb ik al wat setjes geluisterd (mijn oom heeft een muziekwinkel: Klundert muziek te Oisterwijk). En daar werd ik helaas niet veel wijzer van. Had in eerste instantie een setje Adam's uit geselecteerd (A3 of F5), maar beiden gaven een zeer lichte zoem naast meerdere beeldschermen en dat wil ik absoluut niet. Nu heb ik nog keuze open staan tussen Yamaha HS7, JBL LSR305 en de Fender Passport Studio.

Of hebben jullie nog tips?

Kandidaten dus:

- Adam A3x of F5
- Yamaha HS7
- JBL LSR305
- Fender Passport Studio (Focal)

:/

Wat is een goede upgrade voor een setje Jamo S606 speakers waarbij de subwoofer (BK Gemini II) behouden blijft?

Bands waar ik regelmatig naar luister zijn Queen, Metallica en U2. Waardoor definitie in het laag goed moet zijn.

Soort muziek wat ik ook regelmatig op heb staan zijn Latijns-Amerikaanse soorten (Salsa, Merenque en Argentijnse Tango). Hier is definitie weer belangrijk in het midden en hoog, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Noord27 op 09-06-2014 00:34 ]

• joeri369
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Ik bezit zelf de jbl lsr305. De keuze is bij mij hierop gevallen omdat de waveguide voor de hoogdriver ervoor zorgt dat je niet precies in de sweetspot hoeft te zitten. Qua klank vindt ik ze ook helemaal super, ik ben geluidstechnicus en luister graag naar mijn sennheiser hd25. De klank van de hd25 wou ik graag in de studiomonitoren hebben en dat is in mijn ogen goed gelukt. :)
Definitie in het laag is moeilijk te beschrijven, het echt laag zul je Niet uit de studio monitoren krijgen, daar heb je een subwoofer voor nodig. Ik denk dat de yamaha het meeste laag zal geven vanwege de grotere driver.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20

DjVe

Hatsaflats!

Wat meer multimedia (klinkt net iets lekkerder om te luisteren dan een neutrale monitor)

Adam Artist 3
AudioEngine A5

Of twee fijne boekenplankers (passief) met een versterkertje (hoeft niet veel te kosten)

• Noord27
Ik zal eens wat verder gaan snuffelen.

Bedankt voor de tips!

Wat is een klein en goed versterkertje overigens wat je toch bij de PC kwijt zou kunnen?

[ Voor 66% gewijzigd door Noord27 op 07-06-2014 19:50 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:20

DjVe

Hatsaflats!

Let wel op de speakers de meeste boekenplank speakers klinken vaak beter op een afstandje (zijn niet ontworpen voor near ear). Daarnaast zit de reflexpoort vaak aan de achterzijde en dat is lastig met plaatsen. Ik heb bijvoorbeeld een KingRex T20 USB met PSU (€200 via MP) en een setje Sony SSLA500ED speakers (€150 via MP). Gouden combi voor mij. Zijdezacht hoog en een strak laag en makkelijk te plaatsen qua akoestiek.

Als die Adams F5 bijvoorbeeld wel bevielen qua sound, kan je die natuurlijk ook passief pakken en daar een versterker aan hangen.

[ Voor 6% gewijzigd door DjVe op 07-06-2014 19:52 ]

• Noord27
Een goed klein versterkertje gaat te veel van het budget opnemen merk ik als ik rond kijk.

Wat ik overigens na wil streven is de sound van de nu veel gebruikte SennHeiser HD558. Hoor hier zoveel meer diepte en instrumenten in tov de Soundsticks! Maar bedenk mijzelf nu dat die koptelefoon wellicht meer laag weer geeft als een monitor speaker?

[ Voor 31% gewijzigd door Noord27 op 07-06-2014 20:40 ]

• Robbie521
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-02 10:07
heb je al gekeken naar de KRK RP6. heb je ook geen versterker nodig.
Of een syrincs M3-220DT setje is 2.1 heb ik ook een aantal keer kunnen beluister en klinken er goed.

• Noord27
Heb ook krk 6 geluisterd, maar vond ze wat rommelug in laag tov de jbl en yamaha.

maar wellicht heb ik teveel gelet op het juist neutraal weergeven..

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 14:42

page404

Website says no

Volgens mij is dit ook wel een geinige optie: http://www.hifiklubben.nl...twerk-stereosysteem-52100
Klein versterkertje van Denon met een setje Dali Zensors.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Noord27
Edit: wil toch wellicht voor een mini-amp gaan icm normale speakers. Zoals een TP60 of een SA-98E versterkertje.

Zenzor's 1 heb ik ooit al beluisterd: geweldig.. Zijn ze duurder geworden? Ze kosten in het verleden 129 ipv 149 p/st.

En weet niet of die denon wel de juiste versterker voor ze is.. Dan lijkt mij een argon met dac v2 beter passen. Zeker omdat al die aansluitingen van Apple toestellen is toch niet ga gebruiken. Apple ooit gehad, nooit meer. Stugge materie..

[ Voor 35% gewijzigd door Noord27 op 08-06-2014 14:13 ]

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Ook al geef je max. 500 aan, ik denk dat het een overweging waard is om er meer aan uit te geven. Met een set doe je makkelijk 15-20 jaar. En het leven is te kort om naar een slechte set te luisteren. Een hobby mag wel wat geld kosten en de luidsprekers zijn verreweg het belangrijkste onderdeel in de keten.

• Noord27
Daar heb je helemaal gelijk in, maar wat zou je dan adviseren om als overweging te nemen; gelet op de muziek die ik beluister?

Wil overigens nu vrijwel zeker voor een losse versterker gaan. Waarbij een SA-98E mijn voorkeur heeft.

Sinds dat in de huiskamer een BK Gemini II subwoofer mee staat te draaien begin ik mijzelf steeds meer en meer op kwaliteit te richten van de muziek ipv hoe hard het kan. En vrouwlief geniet er ook erg van.

Oftewel; het is wat anders uit aan het pakken. Wil van de PC blijven genieten van muziek icm de SennHeiser HD558 koptelefoon en wil de speakers in de huiskamer aan gaan pakken voor een setje nieuwe. Dat zijn nu Jamo's S606 icm een BK Gemini II subwoofer (cross-over op 90Hz).

Wat zijn goede staanders icm de BK subwoofer?

;)

[ Voor 58% gewijzigd door Noord27 op 09-06-2014 00:31 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

AudioEngine A5 klinken wel lekker en zoals eerder gezegd zijn deze gemaakt gemaakt voor gebruik bij de computer waar je dichtbij de speaker zit. Verder klinken ze onwijs lekker met een mooie diepe bas. WiFimedia heeft ze staan.

• Noord27
Ik heb de A5's al ooit eens geluisterd en vielen mij tegen in het echte laag om eerlijk te zeggen. Beetje verwend door een goede sub denk ik..

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-11 23:06
Zover ik weet is een setje KRK Rokit altijd de must have voor het door jouw genoemde budget.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Noord27
Ik heb de openingspost even aangepast, omdat het anders aan het lopen is momenteel. Het moeten nieuwe vloerstaanders worden voor de huiskamer ipv voor bij de PC..

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-11 18:41
Als je een sub gebruikt, hoeven er toch geen grote vloerstaanders te komen met een goede basweergave?

Als je een echte upgrade zoekt, moet je gewoon ergens gaan luisteren. Geluid is zooo persoonlijk. Budget vaststellen en bij 1-2 zaken langs gaan.

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op zondag 08 juni 2014 @ 18:20:
Ook al geef je max. 500 aan, ik denk dat het een overweging waard is om er meer aan uit te geven. Met een set doe je makkelijk 15-20 jaar. En het leven is te kort om naar een slechte set te luisteren. Een hobby mag wel wat geld kosten en de luidsprekers zijn verreweg het belangrijkste onderdeel in de keten.
Jahrastafari, de 15-20 jaar kan je voor luidsprekers wel zeggen maar niet meer van electronica.
Vooral de goedkopere electronica, vaak made in China, gaan echt niet zolang meer mee zonder 1 of 2 reparaties. En dan is het nog afwachten of de onderdelen nog beschikbaar zijn.
Wil je duurzamere apparatuur hebben dan kan je beter iets meer uitgeven. Maar dat hangt uiteraard van het budget af.
Vroeger, ja vroeger kon je eigenlijks heel veel kopen en dat ging 15-30 jaar mee zonder problemen.
Maar tegenwoordig is dat anders.
De merken van nu zijn niet meer de merken van toen, helaas....

Ik zie toch regelmatig een setje Technics of Kenwood of Harman Kardon (de goede oude tijd) voorbijkomen. Dat is toch vaak jaren 80-90 materiaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2014 13:22 ]

Pagina: 1