Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printen via router

Pagina: 1
Acties:

• JulianSL
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-11 14:24
Beste tweakers,

Mijn PC is verbonden met een router (TP-Link: TL-WR1043ND), deze router is weer verbonden met een ander router (D-Link: DIR-645). Op de D-Link is de printer met een usb kabel aangesloten en printen werkt prima met de PCs/Laptops die erop zijn aangesloten. Nu is mijn vraag: kan ik via mijn TP-Link router op de een of andere manier ook printen via WIFI/Internet connectie?

Op de computers die aangesloten zijn aan de D-Link router kan ik via de programma: "SharePort Plus" printen. Maar de PC die aangesloten is aan de TP-Link kan de printer via SharePort Plus niet gevonden worden (logish denk ik). Dus ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Julian

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 13:28
Wat is precies de reden dat je twee routers in je netwerk hebt?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51
Waarschijnlijk zit de kabel van router 1 in de wan poort van router 2 en zit de NAT van die tweede router in de weg. Wat is de reden dat je 2 routers gebruikt? Het simpelste is de DHCP van router 2 uit te schakelen en de kabel van router 1 naar router 2 in LAN poort 1 te stoppen.

• JulianSL
Oke bedankt voor de tip! Zal er zo naar gaan kijken.
Reden van 2e router is: Extra internet poorten (kabels naar pc, laptop, playstation, TV, enz...), en sterker WIFI connectie.

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-11 13:28
Als toevoeging op het bericht van arvidbeheerder.

Dit noemt men ook wel het instellen van je router als accesspoint, check dit topic: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

De overige LAN poorten blijven dan gewoon bruikbaar en fungeert dan als switch.
Het wordt dan 1 netwerk, waardoor ook het printer probleem is opgelost.

[ Voor 27% gewijzigd door jspr360 op 07-06-2014 15:24 ]

• JulianSL
Gelukt!

Router 2 heb ik de internet kabel eruit gehaalt van router 1 en vervolgens van WAN naar LAN. DHCP uitgezet in router 2. Alles gaat nu via D-Link router dus dat is mooi. Printer is te vinden met SharePort Plus alleen kan mijn pc er niet mee verbinden. Maar voor de rest enorm bedankt en werkt prima!
Pagina: 1