professionele NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07-2025
hey tweakers,

Een bedrijf in de buurt van mij wil graag van Dropbox af en alles lokaal opslaan op een NAS.
Ik zelf weet niet zo veel van NAS's en ik vroeg me af of jullie als tweakers mij verder kunnen helpen.
De NAS moet lokaal snel zijn, veilig zijn tegen corruptie, encrypted, back-ups maken en bereikbaar zijn via het internet. Moet je dan een NAS zelfbouwen of gewoon een NAS kopen? wat zijn de voordelen?

ik hoop van jullie te horen!

mvg kippensoepje :)

• ewf
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:28

ewf

Zoek eens op Synology of Qnap.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Denk dat je beter professionele hulp erbij kunt halen, anders heb je het dadelijk slecht/half geregeld je back-up.
Alleen een back-up op locatie is dus geen back-up, je hebt ook nog extern nodig.

Indien je de cloud gebruikt zet er encryptie op, dus encryptie die jij erop zet en dan pas de files weg stuurt.
Nadeel cloud is dat de cloud bedrijf ook gewoon de stekker kan trekken, op elk moment dus.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je er zo weinig verstand van hebt, ben je dan wel de juiste partij om dat bedrijf te adviseren? Wat heb je zelf al opgezocht?

Nu lijkt het er meer op dat je tweakers jouw werk wil laten doen. Begin dus met aangeven wat je zelf hebt gevonden, en waarom dat wel of niet voldoet aan de eisen.

En heel belangrijk: een NAS is geen backup.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik zelf weet niet zo veel van NAS's en ik vroeg me af of jullie als tweakers mij verder kunnen helpen.
Zo werkt het hier dus niet helemaal. Het idee is dat je eerst zelf op zoek gaat om antwoorden te vinden, en daarna pas bij Tweakers.net aanklopt. Aangezien ik twijfels heb aan eigen inzet moet ik je topic sluiten.

Ik raad je aan eens de NAS topics op dit forum te bekijken. In de topicstart en recente posts kun je wellicht veel informatie ontlenen.

Dit topic is gesloten.