Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Outlook.com: beveiligingscode naar niet werkend mailadres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mn moeder krijgt deze melding als ze inlogt bij haar outlook (aka hotmail)

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2569tvs.jpg
Ze kan wel gewoon bij haar mail enzo nog. Maar punt is: het mailadres wat staat opgegeven werkt niet meer. En daar krijg je wel een berichtje op als je dat adres wilt wijzigen in een ander alternatief mailadres. Dan 'moet' je aangeven of je inderdaad een ander alternatief mailadres hebt toegevoegd ja of nee. En dan is er een wachtperiode van 30 dagen... (heb dit uitgeprobeerd met mn eigen outlookadres)

Vraag is dus: what to do? Wat gebeurt er na die 30 dagen? Ja de wereld zal niet vergaan, maar ik wil ook niet dat ze straks geen toegang meer heeft tot haar mail ofzo.

Alvast bedankt! O+

PS: als je het alternatieve mailadres hebt gewijzigd en je logt uit... en je wilt weer opnieuw inloggen.. dan moet je dus echt eerst naar het oude alternatieve adres toe om de code te krijgen. En dat werkt dus niet omdat in dit geval dat adres het niet meer doet....

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Ik heb dit pas ook bij 2 mensen gehad, oa mijn moeder.
Uiteindelijk mijn email adres opgegeven, en ik kreeg daarop bericht dat ik na 30 dagen een code zou ontvangen. In de tussentijd kon zij gewoon nog wel in de mail.

Na 30 dagen kreeg ik inderdaad een code, en werd haar toegang geblokkeerd totdat ze mijn code had ingevoerd. Daarna was er verder niets meer aan de hand.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd bij een eigen outlook-adres, zeg maar a@outlook. Daar heb ik aangegeven dat ik b@outlook niet meer gebruik en graag wil wijzigen in c@outlook. Maar stomme is, dan krijg je op b@outlook een bericht met de melding dat c@outlook is begonnen met het vervangen van alle beveiligingsgegevens van a@outlook. En of dat juist is. Of ik dat idd gedaan heb.

Als dat b@outlook het idd nog steeds doet is er niks aan de hand. Maar dit mailtje kan ik dus voor mijn moeder niet ontvangen omdat dat adres het daar niet meer doet. Dat account werkt gewoon niet meer. En als je uitlogt en weer inlogt krijg je de melding dat je éérst een code moet invoeren en dan pas toegang tot je mail krijgt. En raad waar die code alsnog heen moet? Idd, naar het adres wat niet meer werkt...

Snap je het nog? :P Het is wat moeilijk uit te leggen misschien.... Het is gewoon het kutte dat het alternatieve adres niet meer werkt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Niet echt een oplossing, maar is het niet een beter idee om naar Gmail over te stappen? Ik vind het van de zotte dat je 2 email adressen moet bezitten, 1 van MS, en een andere ter referentie. Lekker als je er maar 1 hebt en wilt. Beetje hetzelfde idee als 2 postbussen in 't postkantoor hebben zodat je met post van de een kan bevestigen om post uit de ander te kunnen lezen. Ik heb 't ook gehad en heb nu m'n max aantal negeer mogelijkheden gebruikt. Ik kan dus niet meer in m'n Hotmail tenzij ik een ander adres opgeef (hell no!) om zo'n code te ontvangen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Kan je niet kiezen voor code sturen naar GSM?
Ging bij mij wel via mijn Note 2

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Verwijderd

Topicstarter
nee gmail is geen optie. Mn moeder is gewoon gewend aan outlook en blijft daar liever bij :)

Ik heb nu wel gevonden dat je een adres kunt toevoegen en de andere kunt verwijderen... Probeer dat eerst eens. Hopelijk ontvangt ze nu op dat andere nieuwe adres straks bijv een code en dan is alles hopelijk ok..
Pagina: 1