Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

server 2012 R2 met w7 Ultimate clients offline aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hallo, Weet er iemand misschien hoe ik AD zo kan instellen dat het mogelijk is om offline aan te melden met het AD account?

Ik weet dat het account minimaal 1x aangemeld moet zijn geweest om het desbetreffende account lokaal beschikbaar te krijgen.

Ook heb ik iets gevonden met het cashen van credentials?maar als ik hierop verder zoek, kom ik uit op het offline beschikbaar maken van shares maar dat is niet wat ik moet hebben.

Ik heb wel wat handleidingen gevonden hierover maar dat is allemaal met andere versies en in het geval van 2012 kloppen de instructies niet meer en kan ik het alsnog niet vinden.

alvast heel erg bedankt voor de tijd.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Volgens mij hoef je niets te doen hiervoor. Heb je zelf al überhaupt getest of dat werkt (wifi uit, lan kabel eruit)? Welke error krijg je als 't niet werkt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Gewoon een keer inloggen, en daarna werkt het gewoon. Default worden 10 credentials onthouden op een systeem. Je hoeft dus niets in te stellen, behalve als je ook Offline-files wilt gebruiken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• sander.jansen
hmmm dat vindt ik dan raar want kreeg een melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet klopte...maar kan inderdaad nog eens even proberen helemaal zonder netwerk...maar het is zegmaar wel de bedoeling dat als de laptops ergens anders gebruikt worden, hebben ze wel wifi netwerk maar geen server...hoe zit dat dan precies

heb namelijk in een vpc geprobeerd om aan te melden op de computer zelf via <computernaam>\<AD gebruiker> en dan werkt het niet...moet ik hem dan op <AD server>\<gebruiker> laten staan?

EDIT:
ik heb even alle verbindingen uit gezet in de vpc (netwerk) en kan inderdaad aanmelden. Weer wat geleerd :) worden wel alle wijzigingen lokaal opgeslagen en bij eerst volgende keer dat de AD server wel weer beschikbaar is, alles weer geupdate naar de server? lijkt me wel he?

[ Voor 21% gewijzigd door sander.jansen op 07-06-2014 10:44 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik raad je aan om meer te gaan lezen over Windows domeinen en cached credentials, en hoe het inlogproces werkt. Een hoop van je vragen hier worden daarmee beantwoord.
sander.jansen schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:36:
hmmm dat vindt ik dan raar want kreeg een melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet klopte...maar kan inderdaad nog eens even proberen helemaal zonder netwerk...maar het is zegmaar wel de bedoeling dat als de laptops ergens anders gebruikt worden, hebben ze wel wifi netwerk maar geen server...hoe zit dat dan precies.
Als je wilt aanmelden gaat 't eerst kijken of het netwerk heeft. Is dat er, dan wordt er gezocht naar de domeincontroller. Is die er niet, dan wordt er gekeken of er recente cached credentials zijn en wordt dat gebruikt om aan te kunnen melden.
heb namelijk in een vpc geprobeerd om aan te melden op de computer zelf via <computernaam>\<AD gebruiker> en dan werkt het niet...moet ik hem dan op <AD server>\<gebruiker> laten staan?
Als je [computernaam][ADgebruiker] gebruikt, dan gaat het natuurlijk niet werken. Iig niet als de credentials niet overeenkomen. Je probeert namelijk aan te melden met een lokale gebruiker dat toevallig dezelfde gebruikersnaam heeft. Je gaat jouw huis tenslotte ook niet vinden in een andere plaats, als je naar dezelfde straat en huisnummer gaat.
EDIT:
ik heb even alle verbindingen uit gezet in de vpc (netwerk) en kan inderdaad aanmelden. Weer wat geleerd :) worden wel alle wijzigingen lokaal opgeslagen en bij eerst volgende keer dat de AD server wel weer beschikbaar is, alles weer geupdate naar de server? lijkt me wel he?
Ik neem even aan dat het om een virtuele machine gaat die je lokaal hebt draaien, niet een of ander VPS (Virtual Private Server) die je afneemt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• sander.jansen
thanks...ik heb mijn vragen beandwoord
Pagina: 1