Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Laptop 300,-

Pagina: 1
Acties:

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
De laptop word alleen gebruikt voor wat Office word etc, browsen. Er zullen geen games op worden gespeeld.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Budget is rond de 300,-

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc).
Niet van toepassing. Hij zal alleen op de keukentafel blijven staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Geen merkvoorkeur. Ik wil gewoon wat iedereen graag wil. Redelijke kwaliteit voor het geld dat je uitgeeft.

Mijn vraag is eigenlijk als volgt. Mijn vriendin haar laptop is uitgevallen. Hij is denk ik ook al 6 of 7 jaar oud, dus het zat er aan te komen. Ze kan mijn laptop gebruiken voor haar photoshop behoeftes, dus heeft alleen een laptop nodig voor het websurfen en het maken van Word documentjes. Nu kwam ze naar mij met de volgende laptop:

PACKARD BELL EasyNote TE69BM-1143NL8.1STNO
http://www.mediamarkt.nl/...3,1229225.html?langId=-11

Al met al leek me dat nog wel te doen voor die prijs. Aangezien het "maar" 300,- is verwachte ik er niet al teveel van. Nu ben ik alleen toch even rond gaan kijken naar andere laptops. Het lieftst zouden we ons budget natuurlijk omhoogschroeven naar 500,- aangezien je dan al een stuk meer keus hebt. Maar nu zag ik dat de Dell Inspiron 15 ook voor deze prijs te krijgen is.

Kwa specificaties zou het, als je voor de simpelste Dell Inspiron 15 gaat, niet veel uitmaken.. (Op de USB poorten na als ik het goed zie). Alleen lijkt mij de bouwkwaliteit van de Dell een stuk(je) beter?

Dus mijn concrete vraag:
Gaan voor de laptop van de Mediamarkt? Of voor de Dell, of nog een paar tientjes bijleggen en de Dell Inspiron 15 nemen die een dual core heeft..

Alvast heel erg bedankt voor het advies..

Ps. Ik typ dit op mijn telefoon en het is niet echt overzichtelijk meer. Mocht ik iets vergeten zijn te melden dan hoor ik dat graag.

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Als je 100 euro bij legt heb je al een redelijke Intel I3 processor. Deze twee laptops bijvoorbeeld, enige verschil is de schermgrootte.

pricewatch: Asus F551CA-SX241H
pricewatch: Asus VivoBook X200CA-CT179H

[ Voor 6% gewijzigd door Dunta op 07-06-2014 06:03 ]

• Zephrex
Jammer genoeg is dat niet mogelijk momenteel en heeft ze wel een nieuwe laptop nodig..

• Dunta
Al nagedacht over een Chromebook? Anders is dit wel een mooie laptop:
pricewatch: HP 15-r020nd

[ Voor 66% gewijzigd door Dunta op 07-06-2014 09:28 ]

• Zephrex
Jah, eigenlijk wel. Klopt het dat je altijd online moet kunnen zijn om hem te gebruiken? En verder, Chrome OS, ik weet het niet helemaal. Ik heb er verder jammer genoeg totaal geen ervaring mee. Ken ook niemand in mijn vriendenkring die er eentje heeft.

EDIT: ben een review aan het lezen erover nu. Ik ben niet echt overtuigd though.

[ Voor 14% gewijzigd door Zephrex op 07-06-2014 09:36 ]

• Dunta
Ik heb er helaas ook geen ervaring mee, zover ik weet moet je voor de meeste functies inderdaad online zijn.

• Zephrex
Chromebook is niet te doen. Er zijn af en toe kleine programma's die ze gebruikt en die niet draaien op een chromebook. Dus komen we weer terug bij de laptop van de Mediamarkt of de Inspiron 15..

Merk je het verschil tussen een single core en dual core erg?

Verwijderd

Is een laptop wel de beste oplossing? Als ik het goed lees blijft hij op een vaste locatie staan (zijnde de keukentafel) dus dan ben ik benieuwd wat de reden is dat je voor een laptop kiest. Dus waarom is de keuze gevallen op een laptop en niet op een desktop?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik weet niet waar je de single core vandaan haalt, maar de PB waar je zelf mee komt, komt met een bay trail Intel celeron n2820. Voor simpel werk moet dit voldoende zijn. Toch zou ik voor de dell gaan, je hebt al een dell voor 300 euro met een haswell processor

Verwijderd

Koop de Dell. De 15" inch versie kost nu 299 ex verzendkosten en de 17" inch kost 320 euro. Kijken welke maat je het prettigste vindt. De 17" inch is duurder je krijgt een groter scherm en een Pentium. De 15" inch versie komt met een Celeron processor die maar iets langzamer is maar nog altijd flink sneller dan een Bay trail.

Edit: Als er iemand bij is die student is kun je een korting krijgen van 10% via Dell VIP. Je kunt dan nog een iets duurder exemplaar nemen :P.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 13:03 ]

Pagina: 1