Bij een krant is het inderdaad nodig om deze in de bus te krijgen (overigens heb ik geen abonnement op een krant). Bij een Tweakers abonnement niet. Ik ben er sterk tegen om maar bij elke site of instelling al mijn gegevens af te dragen met de houding, wat zou het. Nu vertrouw ik Tweakers wel meer dan andere sites, maar toch zou het een keer kunnen komen dat bijvoorbeeld de database gestolen wordt, en alles op straat ligt. Juist, dat zou bij die krant ook kunnen, maar bij hoe meer plekken je deze informatie dumpt, hoe groter de kans.
Betalen met de bankpas? Doe ik dus ook niet. En bovendien krijgt de ontvanger van het geld mijn adres niet te zien, zover ik weet. En zal, hopelijk, de betalingsbemiddelaar deze gegevens privé houden, en niet delen met Tweakers.
Noch per ongeluk, nog met opzet op Twitter noch Facebook. En al zou ik erop zetten, dan zou ik ze alsnog niet mijn adres geven, en zou ik zelf bepalen welke informatie ik wel en niet deel (althans, dat zou dan de hoop zijn, maar natuurlijk maken deze partijen meer gegevens buit dan je zelf wil).
Gewoon een stukje principe, kan toch geen kwaad?

Waarom zou een partij om extra gegevens vragen en opslaan, als dit niet nodig is. ;-)