Waarom naam en adres nodig voor een Tweakers abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zat er over na te denken om een bannervrij abonnement af te sluiten.

Het formulier vraagt om mijn naam en adresgegevens. Waarom is dat? Waar worden deze gegevens opgeslagen? Wie beschikt er over deze gegevens? Wat gebeurt er als ik overal asdasdasd invul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:07
Ik denk dat http://tweakers.net/privacy/ al wel een hoop vragen wegneemt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Helaas niet, ik zie geen van mijn vragen beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die policy rept niet eens over je NAW-gegevens (concludeer ik na het zoeken op steekwoorden).

Ik vond het ook belachelijk en ik heb dus gewoon rommel ingevuld. Dat blijkt (al jaren) geen enkel probleem.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het is minimaal voor de factuur denk ik. En ja sommigen kunnen dat misschien weer ergens bij declareren en de partij waar de declaratie dan ingediend wordt wordt verwacht dat je adres op de factuur staat.

Ik heb mijn adres ook ooit door moeten geven voor een bannervrij abonnement en er nooit trammelant mee gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Blaise schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:32:
Het formulier vraagt om mijn naam en adresgegevens. Waarom is dat?
Euh, geen idee... dat formulier bestaat al heel lang. Wellicht dat een van de admins die zich daadwerkelijk met abonnementen bezig houdt daar een antwoord op weet. Maar het zit er dik in dat het ivm de contracturele verplichting is en dus geldt als factuuradres.

Het zou ook kunnen dat het vooral een overblijfsel is uit de tijd dat diezelfde 'shop' nog werd gebruikt om daadwerkelijk concrete spullen te kopen, die dan uiteraard naar e.o.a. postadres moesten worden opgestuurd.
Waar worden deze gegevens opgeslagen?
In onze database.
Wie beschikt er over deze gegevens?
Alleen medewerkers van Tweakers. En zelfs die kunnen niet allemaal standaard bij de facturatiegegevens van abonnees.
Wat gebeurt er als ik overal asdasdasd invul?
Dan staat er een foutief adres in de database :P

Maar ik heb geen idee of daar nog andere consequenties aan zitten, zodra je antwoord op de eerste vraag hebt, heb je als het goed is ook hier een beter idee van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Bedankt ACM, dat geeft wat meer inzicht.

Ik heb een streepje ingevuld bij elk adresveld en dat werd geaccepteerd.

Kleine tip die misschien voor meer conversie zorgt: Het betaalproces is niet echt drempelloos, ik moet zelf een overschrijving opstellen (in plaats van dat iDeal dat voor mij doet en ik alleen hoef te bevestigen) en ik moet ook wachten tot mijn overschrijving is verwerkt. Dat is niet echt 21e eeuw ;) Of misschien kunnen jullie bitcoin accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
Het gaat toch gewoon via DocData? En die doen toch ook gewoon iDeal?

Edit:
Ik check net even mijn mail van de laatste keer: do 28-11-2013 Rabobank "iDEAL-betaling aan ING Bank inzake Tweakers".

[ Voor 49% gewijzigd door Joen op 07-06-2014 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Yups, ik heb altijd met iDeal betaald

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Misschien dat iDeal er uit lag? Het betalingsproces vermeldde iDeal, ik koos mijn bank (ING) en vervolgens kreeg ik een scherm dat ik de overschrijving handmatig moest doen. Geen melding dat er iets stuk was met iDeal. Even rekeningnummer (NL45DEUT0556977556) gechecked of het niet een virus of hack was, maar rekening is inderdaad van Docdata.

Edit: Betaling is gelukt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Blaise op 10-06-2014 10:57 ]

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Om hier (een beetje laat) op terug te komen... ik zit al enkele malen te overwegen een Tweakers abonnement te nemen, omdat ik ads blokkeer en ik Tweakers.net graag alsnog wil helpen door te betalen.

Echter het invullen van mijn persoonsgegevens is wel een hoge drempel voor mij, en daarom heb ik het dus nog niet gedaan.

Is het invullen van streepjes geaccepteerd, of kom ik dan later in problemen?

Ik heb wat gezocht op het forum, maar geen enkele post geeft uitsluitsel over waarom deze gegevens benodigd zijn. Wel ideeën zoals "het is waarschijnlijk nodig voor de factuur", maar geen bevestiging van Tweakers zelf waarom dit zo is.

En zoals eerder ook aangegeven, een site als Tweakers zou natuurlijk helemaal compleet zijn als het abonnement middels Bitcoins betaald kon worden. Desnoods voor 2x de prijs ofzo, om het risico en het omzetten naar euro's te kunnen betalen.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 23:33

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je met het adres van Tweakers invoeren als NAW gegevens als je er echt bezwaar tegen hebt
zeef in "Adblockers & Tweakers"
zeef schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:18:
[...]

Hoi,

Ik kijk naar het aanzetten van Paypal. Bitcoin kan onze betaalpartner niet verwerken. Onze financiële administratie wil graag de factuurgegevens hebben, maar we mailen die dus ik heb ook gevraagd of NAW echt nodig zijn. Als je dat nou bezwaarlijk vind, maar je wil wel een abonnement afsluiten, dan mag je van mij ons kantooradres (Mt. Lincolnweg 40, 1033 SN te Amsterdam) invullen.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:27

Fiber

Beaches are for storming.

Rainbow schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:43:
Om hier (een beetje laat) op terug te komen... ik zit al enkele malen te overwegen een Tweakers abonnement te nemen, omdat ik ads blokkeer en ik Tweakers.net graag alsnog wil helpen door te betalen.

Echter het invullen van mijn persoonsgegevens is wel een hoge drempel voor mij, en daarom heb ik het dus nog niet gedaan.

[...]
Gewoon een fake adres invullen, Dam 1 1012 NP Amsterdam of zo, betalen met iDeal en het werkt 'instant' :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• zeef
  • Laatst online: 10-09 22:06
Rainbow schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:43:

Ik heb wat gezocht op het forum, maar geen enkele post geeft uitsluitsel over waarom deze gegevens benodigd zijn. Wel ideeën zoals "het is waarschijnlijk nodig voor de factuur", maar geen bevestiging van Tweakers zelf waarom dit zo is.

En zoals eerder ook aangegeven, een site als Tweakers zou natuurlijk helemaal compleet zijn als het abonnement middels Bitcoins betaald kon worden. Desnoods voor 2x de prijs ofzo, om het risico en het omzetten naar euro's te kunnen betalen.
Vul gewoon het kantooradres van Tweakers in. Geen probleem. :) (zie:
http://tweakers.net/contact/ Voor het adres)

Bitcoins worden helaas niet ondersteund door ons betalingsplatform. Ben wel bezig met Paypal.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 11-12-2014 17:23 ]

• Rainbow
  • Niet online
Ah, dank voor de reacties, die post had ik gemist! Dan ga ik dat even mooi regelen.

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:36
De info bij het abonnement gedeelte lijkt overigens ook allemaal behoorlijk gedateerd volgens mij. Het is me ook niet duidelijk hoe het abonnement nu precies verlengt wordt / stopt.

Betaal je eenmalig voor een jaar en stopt het dan direct? of betaal je een jaar en wordt het daarna via automatische incasso geincasseerd of iets dergelijks?

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 23:33

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Je betaald eenmalig voor een jaar, je krijgt een mailtje als je abonnement bijna is afgelopen, zodat je kan verlengen.

(Geen automatisch incasso/verlenging dus)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Verwijderd

Ach, wat zou het.. Als je een abo bij een krant neemt is deze nodig om het ding bij jou in de bus te hebben.
Zie het probleem niet?
Je betaalt met je bankpas?=gegevens bekend.
Perongeluk ook op twitter of facebook?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 21:35 ]

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Interessant weetje: van de 500 000 leden zijn er slechts een dikke 400 die een abonnement hebben.
Bron

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:27

Fiber

Beaches are for storming.

filenox schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:39:
Interessant weetje: van de 500 000 leden zijn er slechts een dikke 400 die een abonnement hebben.
Bron
Een select gezelschap dus... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• zeef
Het zijn er inmiddels iets meer. ;)

• Rainbow
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:32:
Ach, wat zou het.. Als je een abo bij een krant neemt is deze nodig om het ding bij jou in de bus te hebben.
Zie het probleem niet?
Je betaalt met je bankpas?=gegevens bekend.
Perongeluk ook op twitter of facebook?
Bij een krant is het inderdaad nodig om deze in de bus te krijgen (overigens heb ik geen abonnement op een krant). Bij een Tweakers abonnement niet. Ik ben er sterk tegen om maar bij elke site of instelling al mijn gegevens af te dragen met de houding, wat zou het. Nu vertrouw ik Tweakers wel meer dan andere sites, maar toch zou het een keer kunnen komen dat bijvoorbeeld de database gestolen wordt, en alles op straat ligt. Juist, dat zou bij die krant ook kunnen, maar bij hoe meer plekken je deze informatie dumpt, hoe groter de kans.

Betalen met de bankpas? Doe ik dus ook niet. En bovendien krijgt de ontvanger van het geld mijn adres niet te zien, zover ik weet. En zal, hopelijk, de betalingsbemiddelaar deze gegevens privé houden, en niet delen met Tweakers.

Noch per ongeluk, nog met opzet op Twitter noch Facebook. En al zou ik erop zetten, dan zou ik ze alsnog niet mijn adres geven, en zou ik zelf bepalen welke informatie ik wel en niet deel (althans, dat zou dan de hoop zijn, maar natuurlijk maken deze partijen meer gegevens buit dan je zelf wil).

Gewoon een stukje principe, kan toch geen kwaad? :) Waarom zou een partij om extra gegevens vragen en opslaan, als dit niet nodig is. ;-)

Verwijderd

Poeh, ik moet bijna zeggen je gaat winnen op meer dan punten..
Je komt er niet altijd onderuit om je NAW prijs te geven, misschien dat het hier wel goedgaat (hopen dan maar).
Of de extra info nodig is daar kunnen we het nog eens over hebben, is nu een beetje laat, gaat voor nu niet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rainbow schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:32:
[...]

Bij een krant is het inderdaad nodig om deze in de bus te krijgen (overigens heb ik geen abonnement op een krant). Bij een Tweakers abonnement niet. Ik ben er sterk tegen om maar bij elke site of instelling al mijn gegevens af te dragen met de houding, wat zou het. Nu vertrouw ik Tweakers wel meer dan andere sites, maar toch zou het een keer kunnen komen dat bijvoorbeeld de database gestolen wordt, en alles op straat ligt. Juist, dat zou bij die krant ook kunnen, maar bij hoe meer plekken je deze informatie dumpt, hoe groter de kans.

Betalen met de bankpas? Doe ik dus ook niet. En bovendien krijgt de ontvanger van het geld mijn adres niet te zien, zover ik weet. En zal, hopelijk, de betalingsbemiddelaar deze gegevens privé houden, en niet delen met Tweakers.

Noch per ongeluk, nog met opzet op Twitter noch Facebook. En al zou ik erop zetten, dan zou ik ze alsnog niet mijn adres geven, en zou ik zelf bepalen welke informatie ik wel en niet deel (althans, dat zou dan de hoop zijn, maar natuurlijk maken deze partijen meer gegevens buit dan je zelf wil).

Gewoon een stukje principe, kan toch geen kwaad? :) Waarom zou een partij om extra gegevens vragen en opslaan, als dit niet nodig is. ;-)
Ik ben het wel met je eens hoor, er gaat worden uitgezocht of we ook zonder NAW een abo kunnen aanbieden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Rainbow schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:32:
[...]

Ik ben het wel met je eens hoor, er gaat worden uitgezocht of we ook zonder NAW een abo kunnen aanbieden. :)
Pagina: 1