Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TL-WR1043ND haalt snelheid niet

Pagina: 1
Acties:

• w00tstok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-11 21:59
Hey mede-Tweakers,

Ik heb een probleem(pje) met mn TP-Link TL-WR1043ND (V1), ik heb hoogste pakket van Ziggo (180/18) en de router haalt 'slechts' 130 MBit. Upload zit gemiddeld op 17,8, dus die zit prima. Aantal dingen die ik al geprobeerd heb:

- Firmware Upgrade
- 30/30/30 Reset
- Andere kabel geprobeerd (Alles is CAT6 hier)

Rare is dat als ik de kabel direct van de Ubee modem connect met mn PC haal ik de 180 MBit no problem, het ligt dus niet aan mn Modem of Netwerkkaart. Dus ik denk dat de Router een issue heeft, heeft iemand een suggestie (Of misschien zelfs een oplossing)?

Alvast bedankt!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Ik heb Precies het zelfde ook met de WR1043ND V1, ik heb Ziggo Zakelijk Z3 met 200/20 en haal ook met router niet de gewenste snelheid, bij het flashen naar DD-WRT haal ik nu ongeveer gemiddeld 160Mbit download en de upload gewoon goed.

Ik denk toch dat om de optimale snelheid te halen te gaan kijken naar een nieuwe router, maar heb nog niet echt een idee welke, ook heb ik gezien op Deze tests dat de router zeker niet niet de snelste is op WAN-->LAN put through